[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daanium

#1515
ah oke, dat wist ik niet, goed om te weten dat het wél zo hoort... alweer een zorg minder ;)

Tegelijkertijd vanmorgen goed én slecht nieuws.
Het goede nieuws...





Het blok is er uit :eusa_dance:
Het minder goede nieuws; de stagaire had de bak olie er nog niet uit gehaald :eusa_doh:
Hij zou vandaag het blok weer een beetje vast zetten en de olie af laten zodat ik maandag gewoon verder kon (hij is er alleen donderdag en vrijdag).
Anyway ben ik er blij mee, dat alles los is en bijna niks gesneuveld is.

Het gaat bij mij vanzelfsprekend niet in één keer goed, er is iets kapotgebroken  :eusa_wall:
Er lopen twee benzine leidingen van de tank/brandstoffilter naar het blok.
Voordat ze van onder naar boven gaan, zit er iets van een ventiel ofzo.
Daar is een lipje van afgebroken



Ik moet alleen even kijken welke precies kapot is.
Maandag weer verder
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

koen.s

Is de brandstofdrukregelaar, pijpje is niet los te vervangen.

razorx

Ik moet je mooie werk nog even in detail bekijken.

Wat de schema's en zo aangaat: Die schakelende step down converter is een heel nette keuze. Misschien vind je nog een simpelere zonder display.
Dat ding zal zijn hoofd zeker koel houden.

Schema's zien er goed uit. Je kan met een H brug van transistoren werken maar de variant met de relais houdt het lekker simpel.

Ga nu weer even bij lezen over het mechanische gedeelte van je posts.  :eusa_clap:

daanium

Citaat van: koen.s op 10-04-2015 15:17:13
Is de brandstofdrukregelaar, pijpje is niet los te vervangen.
Ok bedankt voor de info, soms baal ik dat ik er zo weinig vanaf weet (ik denk vaak bij mezelf hoe heet dit onderdeel nou weer :eusa_shifty: en wat doet het)
Erg fijn dat jullie me zo veel helpen  :angel:
maandag even bestellen, kan ik die samen met m'n pedaal ophalen.

Citaat van: razorx op 10-04-2015 22:08:09
Ik moet je mooie werk nog even in detail bekijken.

Wat de schema's en zo aangaat: Die schakelende step down converter is een heel nette keuze. Misschien vind je nog een simpelere zonder display.
Dat ding zal zijn hoofd zeker koel houden.

Schema's zien er goed uit. Je kan met een H brug van transistoren werken maar de variant met de relais houdt het lekker simpel.

Ga nu weer even bij lezen over het mechanische gedeelte van je posts.  :eusa_clap:
Ook altijd fijn om van jou te horen dat het schema goed en simpel is, erg rustgevend voor me haha.

Vandaag kon ik helaas niets doen, maar morgen wil ik alvast de rubbers van het handpookding vervangen door de snabb variant
Dan heb ik dát tenminste ook weer klaar.

Gisteren heeft een vriend van me een begin gemaakt aan het ontwerp van de print voor de Tomtom.
Want van het uiteindelijke schema naar een printplaatje is voor mij ook nog een hele opgave. Gelukkig zijn er mensen die hier veel verstand van hebben die mij willen helpen.
Vanzelfsprekend post ik ook hier het uiteindelijke resultaat  8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

koen.s

Heb hem helaas al weggegooid, maar anders had ik hem naar je opgestuurd.


daanium

Dat is inderdaad wat stuk is bij mij, maar dat wist je al ;D
Is het geen probleem om een gebruikte te pakken in plaats van nieuw?
Of zijn er betere te koop?
En heeft dat zin?
(er komt een Walbro benzinepomp in, is de originele versie daar ook goed genoeg voor?)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

dielie850

Dat was bij mij ook gebeurt :eusa_wall:
Gelukkig was alleen de slang los geschoten :D

koen.s

Citaat van: daanium op 11-04-2015 10:00:28
Dat is inderdaad wat stuk is bij mij, maar dat wist je al ;D
Is het geen probleem om een gebruikte te pakken in plaats van nieuw?
Of zijn er betere te koop?
En heeft dat zin?
(er komt een Walbro benzinepomp in, is de originele versie daar ook goed genoeg voor?)

Gebruikte zou ik kopen, originele versie is geen probleem.
Een externe brandstof drukregelaar kan, maar komen er wel wat aanpassingen bij kijken.
Zoals leidingen, regelaar, verloopstukjes, enz.

Zo heb ik het gedaan http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71650.0.html
Heb de externe regelaar aangeschaft om de Nuke rial netjes in te bouwen, en om de druk af te lezen.
Voor de rail moesten de leidingen aangepast worden, dan is een regelaar wel handig om mee te nemen.



daanium

#1523
Ziet er woest uit, die Nuke spulletjes!
Maar dat hoeft bij mij niet, ik snap er te weinig van ;)
Dan ga ik eens rondneuzen voor een gebruikte originele
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

#1524
Gisteren nog even wat zitten vertellen met de chef-monteur van de garage waar de Coupe staat.
De jongen die stage loopt had het blok weer omhoog gelift, vast gezet en de olie afgelaten.
Daarna het blok weer laten zakken en daarna heeft hij alles netjes laten staan zodat ik maandag weer verder kan.
Echt tof dat ze me zo veel helpen.
Ik hoop dat de auto over een week weer up and running is, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het iets langer gaat duren, want zo gaat dat altijd bij mij ;)

Vandaag eens de schakeltoren ontdaan van vuil, de originele bussen en de pook/zak, alles is er af
Eerst eens gekeken hoe het eigenlijk allemaal in elkaar zit, eigenlijk heel erg simpel :)

Toen maar eens de busjes los gehaald, ook dat is kinderlijk eenvoudig, vooral nu de schakeltoren er uit ligt  :eusa_whistle:











Als je ze besteld bij Snabb, dan krijg je er ook een handleiding bij (die is ook hier te vinden)
Daar staat in hoe je de arm steun los moet maken enz., maar het spreekt echt voor zich.
Ik heb helaas geen vergelijk, omdat ik nog nooit met een originele handbak heb gereden.
Maar in het kader van 'als we het doen, doen we het goed!' leek het me verstandig om deze busjes direct te vervangen bij het plaatsen van de handbak.
Ik ben er zojuist pas achter gekomen dat er ook vervangende busjes zijn voor de schakelkabels



Die dan ook maar even regelen ;)
Van het poetsen is nog maar weinig te zien op de foto's, maar al het vuil is er af 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Ah crap!
mijn blok ligt naast de auto en nu komt Martijn_B met een verstevigd blok aan zetten bij de 'te koop' categorie.
Dat is stiekem ook iets wat ik erg graag wil...
What to do, what to do ?!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sbv

tja gewoon doen dan maar dan ben je klaar. nu ligt blok er nog naast

daanium

Citaat van: Sbv op 13-04-2015 08:15:34
tja gewoon doen dan maar dan ben je klaar. nu ligt blok er nog naast
Er zit niets anders op ;D
Eens informeren voor hoeveel dit blok van eigenaar kan wisselen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

Wat is het nut/voordeel van die bussen in de schakeltoren?

V70geRwin

Citaat van: daanium op 13-04-2015 08:32:11
Citaat van: Sbv op 13-04-2015 08:15:34
tja gewoon doen dan maar dan ben je klaar. nu ligt blok er nog naast
Er zit niets anders op ;D
Eens informeren voor hoeveel dit blok van eigenaar kan wisselen ;)

Vrees het ook  ;D