Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Vanochtend waren m'n bestelde spullen binnen bij de dealer.
Helaas verkeerde bouten om het vliegwiel vast te zetten.
Dit komt waarschijnlijk omdat de magazijnmedewerker gezocht had op kenteken, dus dan krijg je de spullen te zien waarmee je de automaat delen vast zet.
Daar had ik zelf niet meer aan gedacht, om even te vermelden dat we een vliegwiel van een handbak willen vast zetten ;D
Waarschijnlijk komen de juiste vandaag of morgen binnen, dan kan weer alles er op.

Nu zit ik nog met het keerring wat aan de achterkant van het vliegwiel zit, dus aan de blok kant zeg maar.
Die is nu nog netjes droog, dus eigenlijk hoeft die niet nieuw, maar nu is natuurlijk wel DE kans.
Maar aan de andere kant; zo kan ik wel bezig blijven, wat niet hoeft dat hoeft niet.

Verder waren de massakabels, de olievuldop rubber en het keerring voor bij de nokkenassensor binnen.
Die zijn bij de automaat en handbak hetzelfde, dus in één keer goed 8)

Vanmorgen heb ik ook een begin gemaakt met het doorvoeren van de schakel kabels, die is effe klooien, maar komt uiteindelijk goed.
Volgende week weer verder!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

UserID6342

Gewoon een welgemeend advies; sla er netjes een nieuwe krukaskeerring in ! 

Voor de kosten hoef je het niet te laten (ongeveer 18 euro), mocht tie binnen korte tijd lek slaan kun je weer van voor af aan beginnen met de bak eruit te halen.

daanium

Citaat van: Dirk342 op 24-04-2015 19:01:43
Gewoon een welgemeend advies; sla er netjes een nieuwe krukaskeerring in ! 

Voor de kosten hoef je het niet te laten (ongeveer 18 euro), mocht tie binnen korte tijd lek slaan kun je weer van voor af aan beginnen met de bak eruit te halen.
Dat viel eigenlijk wel tegen, bij Heuts (lokale automaterialen winkel) kost die al 38 euro ex btw.
Bij de dealer heb ik de ring geannuleerd, omdat ik verder wil met het in elkaar zetten van het blok, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat die ring bij de dealer nog duurder was (er staat me iets bij van 80 piek).

Vanmorgen ben ik de juiste vliegwielbouten gaan ophalen, de nieuwe subframebussen waren inmiddels ook gearriveerd  :D
Door een landelijke vrije dag kan ik maandag niets doen, maar dinsdag gaan we weer verder.
Als het goed is, kan dan alles zo ver weer klaar gemaakt worden en kan het blok weer terug de auto in.
Oja, het subframe moet ik nog terug krijgen, dinsdagmorgen maar eens informeren wat de stand van zaken is ;)

dielie850

€80 voor een krukaskeerring :o
Ik was iets van €20 kwijt bij de dealer.
Mij hebben ze altijd geadviseerd bij zoiets nooit immi spul maar origineel te pakken ;)

KIM

En dan nog...
Als hij lekt wanneer het spul is gemonteerd kun je jezelf wel voor je kop slaan. Dan is het die 80 Euro ineens wel waard geweest.

Ik vind het persoonlijk een no-brainer dat er een nieuwe ingaat als de boel los ligt.

)()()sT

daanium

Citaat van: dielie850 op 25-04-2015 10:55:46
Mij hebben ze altijd geadviseerd bij zoiets nooit immi spul maar origineel te pakken ;)
Ik heb het volgens mij verkeerd uitgelegd, het is niet die van de krukas, maar die wat 'achter' het vliegwiel zit, in het blok zeg maar.
Die is best groot, iets van 10cm doorsnede ofzo

Sbv

bij een dealer is lang niet altijd alles duurder dan aftermarket al wordt het wel meteen gedacht.

Ik zou dit gelijk mee vervangen als de boel toch open ligt. Nu is het 15 min meer werk anders straks een dag extra als het gaat lekken

The Demon

Citaat van: daanium op 25-04-2015 12:40:54
Citaat van: dielie850 op 25-04-2015 10:55:46
Ik heb het volgens mij verkeerd uitgelegd, het is niet die van de krukas, maar die wat 'achter' het vliegwiel zit, in het blok zeg maar.
Die is best groot, iets van 10cm doorsnede ofzo
Dat is dus wel de krukaskeerring, of heb jij de krukas ergens anders zitten?  ;D

daanium

ow sorry, ik was in de war met de nokkenassensor-keerring :D

daanium

Zojuist wilde ik eens effe kijken hoe het eBay voedingsprintje zich hield bij diverse spanningen.
Dus de voeding gepakt, netjes op 5V gezet om te beginnen.
Toen de multimeter aan de USB kabel en spelen maar ;)
Helaas werkt de potmeter voor geen meter en kan ik dus niets regelen qua uitgangsspanning.
Jammer maar niets aan te doen. Maar even contact op nemen met de eBay gast, kijken of we iets kunnen regelen, anders maar weer een nieuwe bestellen.

ThuurC

Citaat van: daanium op 25-04-2015 15:25:11
Zojuist wilde ik eens effe kijken hoe het eBay voedingsprintje zich hield bij diverse spanningen.
Helaas werkt de potmeter voor geen meter en kan ik dus niets regelen qua uitgangsspanning.
Jammer maar niets aan te doen. Maar even contact op nemen met de eBay gast, kijken of we iets kunnen regelen, anders maar weer een nieuwe bestellen.
Verpatsen en die keerring kopen :P

razorx

Is het niet een meerslag potmeter? 20 slagen of zo?

daanium

Citaat van: ThuurC op 25-04-2015 16:18:08
Citaat van: daanium op 25-04-2015 15:25:11
Verpatsen en die keerring kopen :P
De keerring was nog onderweg naar de dealer, maar aan de reacties te merken is het 't wachten waard ;D

Citaat van: razorx op 25-04-2015 16:41:06
Is het niet een meerslag potmeter? 20 slagen of zo?
Nou, als ik 'm met de klok mee draai, dan hoor en voel ik de meter wel 'tikken' op een bepaald punt.
Maar als ik daarna in de tegengestelde richting draai, gebeurd er niets.
Ik zal vanavond of morgen nog eens wat testen, misschien heb ik te weinig gedraaid :)

UserID6342

Citaat van: daanium op 25-04-2015 14:17:30
ow sorry, ik was in de war met de nokkenassensor-keerring :D
En die kost net een tientje per stuk bij de dealer ! ;D ;D