Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Uiteraard geen probleem Daan! ;)

Ik vind het gaaf dat je hem gekocht bent.
Beetje lastig voor je van de spook verhalen, zal vast mee vallen.
En anders maak je toch van 2 blokken 1. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Ik vind het, net als die monteur, ook best wel vreemd een goed blok met 1000 km na revisie zomaar ter inspectie open te maken. Ook al heeft het een poos in opslag gestaan, zou niet weten wat er met het blok zou moeten misgaan terwijl het in opslag staat.

koen.s

Wel raar inderdaad, na 1000 km openhalen.
Moet toch een reden voor zijn geweest.

daanium

Rens zei dat hij de staat van het blok zelf wilde controleren.
Het blok is verder gewoon goed is, naar zijn zeggen.

Komende zondag kan ik dus niet, maar volgende week donderdag(avond) of zondag ga ik het blok halen.
In het ergste geval maak ik van twee blokken --> één goed/sterk blok.
Hopelijk valt het allemaal mee, en kan ik mijn huidige blok later nog verkopen om zo mijn budget aan de Volvo een beetje verantwoordelijk te houden ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

NinaPaul

Misschien vertekent de foto, maar het lijkt of de kleppen rechts op de foto beduidend dieper in de kop liggen.

Verder zou ook ik een gereviseerd blok, na stallen, niet open maken tenzij er aanwijzingen zijn van mogelijke schade. Verder geeft een uit elkaar gehaald blok ook geen mogelijkheid tot garantie, aangezien het opbouwen "zelf" word gedaan. Aan de andere kant is het controleren van het blok natuurlijk garantie voor de verkoper dat er geen gezeur is achteraf.

Maar zoals met alles mag er ook wel een stukje vertrouwen zijn in de mens, niet iedereen op de planeet wil je een poot uitdraaien of heeft slechte bedoelingen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: Piet op 06-05-2015 23:52:18
Ik vind het, net als die monteur, ook best wel vreemd een goed blok met 1000 km na revisie zomaar ter inspectie open te maken. Ook al heeft het een poos in opslag gestaan, zou niet weten wat er met het blok zou moeten misgaan terwijl het in opslag staat.

Heel eerlijk gezegd zou ik er onrustig van worden. Waarom, zoals hier al wordt gezegd, zou je een goed
blok 1000km na revisie open trekken?  Daar kan ik met mijn domme hoofd niet bij.

Hans, die iets roept over afgaande alarmbellen maar wellicht zijn het
gewoon geen apen en beren die op de weg lopen.  ;)

koen.s

Voor je het blok koop zou ik wel de historie uitzoeken.
Zeker omdat de kop eraf is gehaald na 1000 km.
En bij twijfel niet doen, komen vast wel meer versterkte blokken voorbij.

Anders kan je ook een B5244T5 gebruiken, worden ook veel gebruikt.
1450 euro http://link.marktplaats.nl/m923596448

En als je toch een K24 wil gebruiken http://link.marktplaats.nl/m919214413

MarkoC70T5

damn jammer dat ik nu even het geld niet heb voor die 2.4
Einde van het jaar nog maar een keer gaan zoeken.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Piet

Citaat van: NinaPaul op 07-05-2015 21:07:11
Misschien vertekent de foto, maar het lijkt of de kleppen rechts op de foto beduidend dieper in de kop liggen.

Het is inderdaad op een foto erg lastig oordelen, maar ik vind de hele compressiekamer rechts er niet zo erg jofel uitzien.

daanium

Hmm, nu ben ik (maar weer eens) aan het twijfelen.
Ik lees hier toch wel erg veel argwaan.
Maar zoals NinaPaul ook al zei, wil ik niet iedereen zien als een persoon die van zijn 'troep' af wil komen.
Aan de andere kant heb ik simpelweg de kennis niet om het zelf te herstellen.
Door een bedrijf laten herstellen zal wel in de papieren lopen, en dat was juist niet de bedoeling.
Volgende week zondag hebben we afgesproken, tot die tijd kan ik wellicht nog wat informatie achterhalen.
Eens kijken wat Joost nog te weten is gekomen (als hij er aan heeft gedacht ;))

Dan nog ander nieuws!
Gisteren een begin gemaakt aan de Tomtom print, we zitten nu ongeveer op 1/3 of 1/2 schat ik.
Het ging best lekker. We hebben van het IC nu alle pootjes bezet. Misschien ga ik vandaag zelf nog even verder als ik een verloren uurtje kan vinden op het werk ;)

leons850

Citaat van: daanium op 08-05-2015 12:24:36
Hmm, nu ben ik (maar weer eens) aan het twijfelen.
Ik lees hier toch wel erg veel argwaan.
Maar zoals NinaPaul ook al zei, wil ik niet iedereen zien als een persoon die van zijn 'troep' af wil komen.
Aan de andere kant heb ik simpelweg de kennis niet om het zelf te herstellen.
Door een bedrijf laten herstellen zal wel in de papieren lopen, en dat was juist niet de bedoeling.
Volgende week zondag hebben we afgesproken, tot die tijd kan ik wellicht nog wat informatie achterhalen.

Dan nog ander nieuws!
Gisteren een begin gemaakt aan de Tomtom print, we zitten nu ongeveer op 1/3 of 1/2 schat ik.
Het ging best lekker. We hebben van het IC nu alle pootjes bezet. Misschien ga ik vandaag zelf nog even verder als ik een verloren uurtje kan vinden op het werk ;)

Ik weet niet waar je hem moet ophalen maar misschien zijn er mensen die wel met je mee willen om 1 en ander te bekijken (met eventueel een camera).
Zelf heb ik niet zo'n camera en er ook niet genoeg verstand van anders had ik het graag voor je gedaan.

Edit: Bij mijn eigen versterkte blok ook met een camera in gezeten bij aankoop, alleen kende ik de verkoper. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

daanium

Staat in Hengelo, voor mij is dat iets meer dan 2 uur rijden ;D
Het zou inderdaad fijn zijn als iemand mee kon, om te kijken.
Echter heeft mijn 'huis monteur' wel wat anders te doen dan op zondag met Daan +/- 5 uur in de auto zitten haha :P
Ik zal straks nog wat detail foto's vragen aan Rens.

henry classic v70

Citaat van: daanium op 08-05-2015 13:20:29
Staat in Hengelo, voor mij is dat iets meer dan 2 uur rijden ;D
Het zou inderdaad fijn zijn als iemand mee kon, om te kijken.
Echter heeft mijn 'huis monteur' wel wat anders te doen dan op zondag met Daan +/- 5 uur in de auto zitten haha :P
Ik zal straks nog wat detail foto's vragen aan Rens.

Neem eens contact op met Johann, komt volgens mij uit de omgeving van Hengelo en kan je veel vertellen over onze blokken (lees: heeft verstand van zaken)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Citaat van: daanium op 08-05-2015 12:24:36

Als het goed is zien we elkaar straks, dan zal ik het vragen.

Citaat van: ruubje op 06-05-2015 15:57:02
Staan me vaag wat zinnen bij (maar ga niet iets roepen wat ik niet zeker weet)...

Maar, die is iig warm gelopen op de ring... (falende fan geloof ik)

Dat klopt wel.... Eugène heeft inderdaad de motor (als het die is) van de 853R van Florian opnieuw opgebouwd en die heeft inderdaad toen tijdens een ringdag een falende koelfan gehad waardoor ie warm is gelopen. Wat er erna met die motor gebeurd is heb ik niet voor ogen. Jan en Florian zijn toen wel samen verder gegaan met de 850 T-5R van Jan en de body van die 853 is volgens mij verdwenen.

Kan best zijn dat de motor door E. erna open is gemaakt ter controle op inwendige schade (wat blijkbaar niet zo blijkt te zijn?).
Ik ga me dus niet bemoeien met de staat van het blok, het was dus wel echt nieuw helaas door die falende fan gestrand.

Hier lag ie in:

http://www.youtube.com/watch?v=5oZ9xLbuU5o&hd=1

:)

V70R^2

Al die spookverhalen zo horende zou ik sterk twijfelen of het wel verstandig is..

Daarbij; H profiel drijftangen + ARP bouten + overmaat performance zuigers is waarschijnlijk goedkoper om in je eigen blok te monteren dan dit blok overnemen? (uit zweden heb je dergelijke complete sets al voor 900-1000 euro!).