[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5-4life

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

elianmars


henry classic v70

Gewoon in dit blog blijven posten Daan, jij hebt vaak interessante onderwerpen (zo ook nu weer met de tellerunit)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

S. Brouwer

https://youtu.be/p47tuB9B--c

Er staat op YT nog een filmpje over de geplande teller update.
Hij laat de voor en nadelen zien

daanium

#2809
Ik heb die Poolse man zijn filmpjes ook allemaal bekeken.
Als ik het me goed herinner, kreeg hij de ECO meter niet aan de praat.
Op swedespeed hebben ze die inmiddels ook up-and-running.
Volgens mij zijn er verder geen nadelen.
Behalve persoonlijke smaak, want mijn vaste automonteur vind het maar niks zo een digitaal klokkenspel ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

S. Brouwer

Citaat van: daanium op 27-01-2020 19:07:49
Ik heb die Poolse man zijn filmpjes ook allemaal bekeken.
als ik het me goed herinner, kreeg hij de ECO meter niet aan de praat.
op swedespeed hebben ze die inmiddels ook up-and-running.
volgens mij zijn er verder geen nadelen. Behalve persoonlijke smaak, want mijn vaste automonteur vind het maar niks zo een digitaal klokkenspel ;D

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Omdat het bij dat Poolse filmpje nog niet lukte ben ik er nog niet aan begonnen met mijn v60.

Dus toch aanvullen dit blog!


daanium

#2811
Vandaag voor het eerst 'echt' mogen rijden in de S60.
Man wat een feest! :eusa_dance:
Optrekken gaat heerlijk, gassen gaat mooi, remmen gaat prima, alles top!
De adaptive cruise control is super cool, daarover later meer (als de S60 op kenteken staat)
Eerst wilde ik graag als een van de eerste upgrades de remmen aanpakken.
Dit was gebaseerd op de remmen van de C70, maar de remmen bij deze S60 zijn gewoon top.
Ik ga de klauwen wel netjes zwart of zilver spuiten, er is voor in de motorruimte opvallende roestvorming.
Niet veel, maar wat vliegroest zeg maar.
Zodra ik de Volvo voor de deur heb staan, zal ik dat toelichten.

Tijdens de rit heb ik me wel netjes gedragen :police:
want ik reed met groene platen om naar het RDW te gaan.



Daar werd de S60 gecontroleerd en kreeg ik 'n A4-tje mee.
Dat heb ik overhandigd aan m'n monteur, hij gaat de import verder afhandelen.
Volgens mij betekend dat, dat hij de kentekenplaten kan bestellen.
Zodra die binnen zijn, mag die officieel de weg op.
Als dat zo ver is, kan ik ook mooie foto's maken en de boel eens mooi poetsen.

In de tussentijd zit ik al te neuzen naar DO88 slangensets en een dikkere intercooler.
Of het echt nodig is? waarschijnlijk niet
Maar ik vind het mooi uit zien onder de kap én ik weet zeker dat ik geen ellende krijg met (te) oude slangen.

I'll keep you posted ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Heerlijk dat je zo door gaat!
En wat een bijzondere wagen.

daanium

Citaat van: razorx op 28-01-2020 21:55:00
Heerlijk dat je zo door gaat!
En wat een bijzondere wagen.
Het is soms moeilijk om te wachten met knutselen, ik wil heel graag beginnen ;)
Sommige spullen kon ik al bestellen, zoals een DiCE, stuur met verwarming en flippers en het digitale dashboard.
Voor de rest moet ik mezelf inhouden van mezelf  ;D
Eerst deze projecten afronden, of beter nog; eerst eens aan deze projecten beginnen.
Ik ga proberen om het wat gedoseerder aan te pakken.

Gisteren tijdens het ritjes naar het RDW keuringsstation viel het me op de het BLIS lampje bij de bijrijder maar akelig stil bleef. Misschien is dat een instelling, of misschien is er iets kapot. Dat wil ik ook zo snel mogelijk nalopen.
Om te beginnen maar eens een mooie stage-0 maken van de S60, alles wat er standaard op zit even nalopen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Walter

gefeliciteerd, mooie auto! Neem even contact op met kevinwalter, hier of via volvo-forum.nl. Hij heeft zo'n klokkenspel op zijn S80 V8 werkend gekregen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT


MaxC70

#2816
Hallo Daanium,

Nadat ik erachter gekomen was wat er voor een historie over de Volvo C70 op dit forum staat, zowel van jouw als van de eigenaar daar voor, moest ik wel een account aanmaken.

Ik weet niet of ik net zoveel actief zal zijn als jij/jullie, maar ik zal zeker wat over de C70 blijven posten.

Allereerst wil ik je bedanken voor de leuke overname van de auto, ik ben er super blij mee.
Ik ben van plan de auto nog heel lang te houden,  cq nooit meer weg te doen.

Optisch is de auto al goed naar mijn smaak, zowel interieur als exterieur, dus grote veranderingen zullen er niet plaats gaan vinden.
Verder wil ik wel nog de auto tegen het voorjaar iets verlagen aan de voorzijde of evt de bumperlip van volvocomposites monteren. Ook ben ik later van plan enige plaatwerkdelen opnieuw te laten spuiten.

Hetgeen ik reeds gedaan heb zijn de wielkasten met remmerij en schoefset reinigen en bepaalde delen conserveren, Ook heb ik een klein begin gemaakt aan de motorruimte. Op de ripkit heb ik de lichte corrosie en krasje weggehaald en teruggebracht naar het geborstelde motief. De kleppendeskel is een beetje behandeld, door de geel geworden coating te verwijden. Ik zal tegen het voorjaar samen met mijn vader een groot gedeelte van de aanbouwdelen verwijderen en dan goed de motorruimte en losse delen reinigen zodat het er weer spik en span uitziet.

Kortom, heel blij, heel trots en nog heel lang koesteren!

Groetjes Max



Miyel

Goed terecht gekomen zo te horen! Mooi dat je hem koestert en van de details bent, in plaats van hem verpauperd!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

daanium

Citaat van: MaxC70 op 12-02-2020 11:14:42
Hallo Daanium,

Nadat ik erachter gekomen was wat er voor een historie over de Volvo C70 op dit forum staat, zowel van jouw als van de eigenaar daar voor, moest ik wel een account aanmaken.

Ik weet niet of ik net zoveel actief zal zijn als jij/jullie, maar ik zal zeker wat over de C70 blijven posten.

Allereerst wil ik je bedanken voor de leuke overname van de auto, ik ben er super blij mee.
Ik ben van plan de auto nog heel lang te houden,  cq nooit meer weg te doen.

Optisch is de auto al goed naar mijn smaak, zowel interieur als exterieur, dus grote veranderingen zullen er niet plaats gaan vinden.
Verder wil ik wel nog de auto tegen het voorjaar iets verlagen aan de voorzijde of evt de bumperlip van volvocomposites monteren. Ook ben ik later van plan enige plaatwerkdelen opnieuw te laten spuiten.

Hetgeen ik reeds gedaan heb zijn de wielkasten met remmerij en schoefset reinigen en bepaalde delen conserveren, Ook heb ik een klein begin gemaakt aan de motorruimte. Op de ripkit heb ik de lichte corrosie en krasje weggehaald en teruggebracht naar het geborstelde motief. De kleppendeskel is een beetje behandeld, door de geel geworden coating te verwijden. Ik zal tegen het voorjaar samen met mijn vader een groot gedeelte van de aanbouwdelen verwijderen en dan goed de motorruimte en losse delen reinigen zodat het er weer spik en span uitziet.

Kortom, heel blij, heel trots en nog heel lang koesteren!

Groetjes Max
Hej Max wat leuk dat je hier een bericht achterlaat (en een account hebt aangemaakt).
Er staat inderdaad volgens mij letterlijk ALLES over die Coupe op dit forum ;D

Mooi om te horen dat je blij bent met de aankoop, ik vond ook dat het allemaal prettig is gegaan.
Ik ben benieuwd naar je (subtiele-)plannen en vooral het eind resultaat.
Als de Coupe goed gepoetst is, heb je er al helemáál veel bekijks mee!

Geniet er van, en wellicht kunnen we eens een ritje maken in de zomer met onze 'nieuwe' Volvo's
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

RoelNL

Citaat van: daanium op 29-01-2020 08:52:35
Het is soms moeilijk om te wachten met knutselen, ik wil heel graag beginnen ;)
Sommige spullen kon ik al bestellen, zoals een DiCE, stuur met verwarming en flippers en het digitale dashboard.
Voor de rest moet ik mezelf inhouden van mezelf  ;D
Eerst deze projecten afronden, of beter nog; eerst eens aan deze projecten beginnen.
Ik ga proberen om het wat gedoseerder aan te pakken.

Gisteren tijdens het ritjes naar het RDW keuringsstation viel het me op de het BLIS lampje bij de bijrijder maar akelig stil bleef. Misschien is dat een instelling, of misschien is er iets kapot. Dat wil ik ook zo snel mogelijk nalopen.
Om te beginnen maar eens een mooie stage-0 maken van de S60, alles wat er standaard op zit even nalopen.


Naar mijn weten gebeurd er niks met blis als je ze aan het inhalen bent, op het moment dat ze jou in halen dan gaat die waarschijnlijk wel, zo werkt het bij mijn ouders in iedergeval, die hebben ook blis en de andere opties helaas alleen T4 :angel: en geen T6 :evil:
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023