Mijn v70 TDI

Gestart door BrianTDI, 16-02-2012 19:11:19

Vorige topic - Volgende topic

BrianTDI

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Brian en sinds 1 feberuari ben ik in bezit van volvo v70 TDI.
Hiervoor ree ik een Clio RSi, niet verkeerd, maar voor dagelijks naar me werk en zo nu en dan met een bijrijder niet ideaal.
Ik was opzoek naar een betrouwbare luxe auto die betaalbaar is in onderhoud, daarom ging mijn keuze naar een volvo.

Hier een paar foto's van de auto in de sneeuw.

Bij de dealer de auto een winter check laten doen en uit laten lezen,omdat ik met de kou wat start problemen had (uitvallen bij het in z'n D zetten).
Uit die chek kwamen een aantal onderdelen naar voren die in de loop der tijd onderhanden genomen moeten worden, waaronder (stationair)toerental sensor, wat vacuumslangtjes een lek bij de uitlaat de bekende kapotte motorsteun (boven) en nog wat meer, in de loop der tijd ga ik dat allemaal oplossen. Kort om kan niet wachten tot het beter weer wordt. Heb altijd liever een auto voor iets minder en er dan zelf wat van maken dan weet je zeker
wat je in huis hebt gehaald zegmaar

De auto rijd voorlopig geweldig en is van alle luxe voorzien, alleen de cd speler is kapot, daar zoek ik een vervanger voor (liefst iets met navi o.i.d.)(Tips!)

Ohja de wagen heeft bijna 400.000, daar ga ik proberen nog wat tonnetjes bij te rijden!

martijn1989

Welkom op het forum.

Leuk verhaal! Maare wil je de foto's even wat verkleinen en nog een keer plaatsen? (zie algemeen->forumfotogrootte)  Ik krijg 3 keer geen foto te zien.

BrianTDI

bedankt, veranderd naar width=640 height=480, zijn ze nu wel zichtbaar?

mehn

Citaat van: BrianTDI op 16-02-2012 19:31:09
bedankt, veranderd naar width=640 height=480, zijn ze nu wel zichtbaar?

En ik heb ze veranderd naar 800x533, dan lijkt het niet of je een aanrijding hebt gehad ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BrianTDI

Hahaha ja ik zag al dat de verhoudingen niet helemaal meer klopte  :)

ronnievolvov70

welkom hier

heb je de motorsteun al vervangen?

want als je te lang wacht kan volgens mij je uitlaatspruitstuk scheuren

verder mooie bak

fredtref

Mooi, weer een TDI  :eusa_clap: erbij op het forum, veel veilige en fijne kilometers erbij gewenst

UserID6342

Welkom en veel plezier hier en met je auto.

BrianTDI

bedankt allemaal, die kilometers gaat wel lukken :), motor steun ga ik idd zsm doen, als het goed begreep is dat een kwestie van een nieuwe rubber er in persen (lijmtang oid), anders moet het een en ander gedemonteerd worden om de steun te vervangen. Ben aan het rond kijken hoe ik die kan bestellen, onder welk artiekel nummer, kan um zo snel niet vinden.

Frits340

Mooie auto, is het Dark Grey Pearl net als mijn V70 2.5D? Ik heb vorig jaar het bovenste motorrubber vervangen. Steun niet uitgebouwd want bij 1 bout kom je pas door demontage van de turbo. Middels 1 lange bout en een aantal lijmklemmen is het prima gelukt, maar gaat niet erg makkelijk. Bij een benzine is de steun makkelijk te demonteren, diesel helaas niet. Steun heb ik gewoon bij Volvo besteld, nr. heb ik niet voor je, weet de dealer wel.

FGG

Welkom op 't Forum, Brian.

Blijft lekker zo'n TDi. En die 4 tonnetjes kunnen er idd nog wel een paar bij.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Fortissimo

Welkom brian,

die tonnetjes komen er, als je goed onderhoud pleegt, best wel bij.

Veel plezier met je roffel

BrianTDI

Citaat van: Frits340 op 21-02-2012 10:40:10
Mooie auto, is het Dark Grey Pearl net als mijn V70 2.5D? Ik heb vorig jaar het bovenste motorrubber vervangen. Steun niet uitgebouwd want bij 1 bout kom je pas door demontage van de turbo. Middels 1 lange bout en een aantal lijmklemmen is het prima gelukt, maar gaat niet erg makkelijk. Bij een benzine is de steun makkelijk te demonteren, diesel helaas niet. Steun heb ik gewoon bij Volvo besteld, nr. heb ik niet voor je, weet de dealer wel.

Hijs idd donkergrijs ja vind het echt een volvo kleur net als blauw.
Als ik op volvo-parts kijk voor die rubber is het volgens mij deze:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1000_1001&products_id=2916&zenid=gkkv5c977umbdlo1k9d7h91304
Staat alleen, voor montage in stalen beugel. Er staat ook een andere en die is weer voor benzine.

hathü

Veel fijne km,s gewenst met de TDI.

Ik zeg Dark Grey Pearl is de mooiste kleur voor een Volvo. En volgens een kennis van mij in de autohandel, is de vraag naar nw auto,s in een soortgelijke kleur groot, m.a.w. hij vertelde mij, je oude bak heeft een gewilde kleur.

knoopie

Hai Brian,

Hartelijk welkom op het forum weer een dikke diesel er bij....
Bijna 4 ton gelopen...... het feest gaat dan net beginnen.
Zo zag de mijne er ook uit in het begin ga je er nog verder wat mee doen?

Heel veel plezier er mee