Boemeltjes V70 TDI '97

Gestart door Boemeltje, 16-02-2012 23:58:46

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Na een krappe twee weken wachten vandaag dan de ex-pretentieloze roetmobiel van Hans opgehaald. Gelukkig meteen een vijf kwartier terug kunnen sturen, en dat beviel bijzonder goed!

Een (hele crappy) phonepic van hoe hij hier nu in de parkeergarage staat:

Uiteraard zijn er wat dingen die er aan gedaan moeten worden:

• Interieur (laten) reinigen. Er hangt toch wel een beetje een hondenlucht in  :-X
  • De sigarettenaansteker voorin fiksen, ik zou er een adapter induwen en toen drukte ik 'm uit de behuizing de console in  :eusa_doh:
  • Lampjes van de tellerunit vervangen, er is er eentje stuk
  • Motorkap bijwerken, of het liefst een ruilkap. Zit toch best wat schade op, vooraan een aantal cirkels (precies boven de grille) waar de lak er af is, en er zitten wat krassen bovenop
  • Kras op het achterpaneel bestuurderszijde bijwerken
  • Lakbeschadiging onder de bestuurdersdeur bijwerken
  • Her en der wat puntjes bijstippen als ik toch bezig ben :D
  • 17" zomervelgen, liefst comets (antraciet  :eusa_clap:)
  • Misschien toch eens een ander remsetje opsnorren, een 302mm ofzo. Snap het punt van de niet écht geweldige remmen wel
  • Originele koplampunits scoren, lichtbeeld is niet geweldig
  • Yatour inbouwen
  • Mistlampen aansluiten
  • Afdekkappen kofferbak vervangen

En natuurlijk, ontzettend simpel maar wel écht nodig: hem eens goed van binnen en buiten schoonmaken ;D

Boemeltje

Hmm, op de een of andere manier krijg ik de laatste /list niet uit de post hierboven :(

UserID6342

Heb je een goede auto aan !  Heel veel plezier ermee.

Boemeltje

Ik ga er wel van uit Dirk, maar volgens mij zit dat wel goed ;) Hans heeft hem in ieder geval nog een beurt gegeven van de week, en omdat de remmen voor verwisseld zijn neem ik aan dat daar ook wel nieuwe olie in zit, zijn toch al weer twee puntjes van onderhoud die de eerste kilometers niet hoeven  :eusa_dance:

En de eerste update :D

Vanochtend even de pookhoes losgehaald en de sigarettenaansteker weer gemonteerd. Geeft toch een beter gevoel :P En ik kwam er achter dat de mistlichten voor nog niet aangesloten zijn, dus ook maar even in het lijstje gezet  :eusa_dance: Verder liggen er nog nieuwe afdekkappen voor zo ongeveer de hele kofferbak in, dus die moet ik van het weekend ook maar even monteren, de oude zijn allemaal beschadigd/gescheurd.

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 08:39:19
Ik ga er wel van uit Dirk, maar volgens mij zit dat wel goed ;) Hans heeft hem in ieder geval nog een beurt gegeven van de week, en omdat de remmen voor verwisseld zijn neem ik aan dat daar ook wel nieuwe olie in zit, zijn toch al weer twee puntjes van onderhoud die de eerste kilometers niet hoeven  :eusa_dance:

Vanochtend even de pookhoes losgehaald en de sigarettenaansteker weer gemonteerd. Geeft toch een beter gevoel :P En ik kwam er achter dat de mistlichten voor nog niet aangesloten zijn, dus ook maar even in het lijstje gezet  :eusa_dance: Verder liggen er nog nieuwe afdekkappen voor zo ongeveer de hele kofferbak in, dus die moet ik van het weekend ook maar even monteren, de oude zijn allemaal beschadigd/gescheurd.

En gelukkig heb ik er nog nieuwe lampjes in laten liggen voor je.
Ook al is er maar 1 stuk, vervang ze allemaal! Ze liggen voor het grijpen  ;D

P.S.: Schrijf je de oliewissel even op in een excel?
-Castrol GTX 6.3 liter inclusief oliefilter.
-DOT 4 remolie

Let even op bij het nieuwe paneel tussen de C naar de D stijl dat je exact de gaten op de juiste plek gaat boren,
anders krijg je de rolhoes er niet meer zo mooi in.

Boemeltje

Citaat van: Hans Duiven op 17-02-2012 19:29:08
Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 08:39:19
Ik ga er wel van uit Dirk, maar volgens mij zit dat wel goed ;) Hans heeft hem in ieder geval nog een beurt gegeven van de week, en omdat de remmen voor verwisseld zijn neem ik aan dat daar ook wel nieuwe olie in zit, zijn toch al weer twee puntjes van onderhoud die de eerste kilometers niet hoeven  :eusa_dance:

Vanochtend even de pookhoes losgehaald en de sigarettenaansteker weer gemonteerd. Geeft toch een beter gevoel :P En ik kwam er achter dat de mistlichten voor nog niet aangesloten zijn, dus ook maar even in het lijstje gezet  :eusa_dance: Verder liggen er nog nieuwe afdekkappen voor zo ongeveer de hele kofferbak in, dus die moet ik van het weekend ook maar even monteren, de oude zijn allemaal beschadigd/gescheurd.

En gelukkig heb ik er nog nieuwe lampjes in laten liggen voor je.
Ook al is er maar 1 stuk, vervang ze allemaal! Ze liggen voor het grijpen  ;D

P.S.: Schrijf je de oliewissel even op in een excel?
-Castrol GTX 6.3 liter inclusief oliefilter.
-DOT 4 remolie

Let even op bij het nieuwe paneel tussen de C naar de D stijl dat je exact de gaten op de juiste plek gaat boren,
anders krijg je de rolhoes er niet meer zo mooi in.

Als je die excel even door kunt sturen  :angel:

Ik had dus niet gezien dat die gaten er in moesten, de andere panelen zijn nu gemonteerd, weer mooi wit  :eusa_clap: Meteen even de scharnieren van de achterklep een beetje gesmeerd, piepen ze niet meer. Volgens mij had jij het hondenrek recent nog gedaan, daar zat volgens mij nog olie op  ;D

Motorafdekplaat weer terug gemonteerd en een torx bitje op de onderplaat laten vallen (viel uit de bithouder, achterlangs onder het blok), die kom ik wel weer een keer tegen  ;D

En wat een *@($&#^$#&@ persoon heeft die tolstickers bedacht >:( Die ronde kwam dus in ringetjes van het raam af, tien minuten aan het peuteren geweest  >:(

Verder, al liggend in de kofferbak, geconstateerd dat de geur van hond daar het sterkst is  ;D Gelukkig is zo'n tapijtreiniger met interieur opzetstuk maar twintig euro voor een dag om te huren, en we wilden toch ook de tweezitsbank al een keer reinigen  :eusa_clap:

Boemeltje

Oh, en het viel me op dat als ik stil sta met de auto, stationair, dat de stuurbekrachtigingspomp nog wel eens wil brommen? Is dit normaal? Als ik het stuur dan een klein beetje draai en vast houd dan houdt het op :o

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 21:16:54
Oh, en het viel me op dat als ik stil sta met de auto, stationair, dat de stuurbekrachtigingspomp nog wel eens wil brommen? Is dit normaal? Als ik het stuur dan een klein beetje draai en vast houd dan houdt het op :o

Dat herken ik eerlijk gezegd niet.

hathü

Lijkt wel een broertje van mijn trouwe diesel. Die parkeergarage komt mij bekend voor is dat achter de Carmel in Nijmegen?(woont m,n zoon en staat mijn TDI ook wel eens)

Boemeltje

Citaat van: Hans Duiven op 17-02-2012 21:39:59
Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 21:16:54

Dat herken ik eerlijk gezegd niet.

Ik had het vloeistofpeil gechecked en da's prima. Het is een beetje hetzelfde geluid als ik in mijn S40 had als ik het stuur volledig uitdraaide en vasthield, zegmaar 'tegen de max'. Alleen nu is het dus ook als hij soms stationair draait en ik verder niets met het stuur doe. Anders eens langs Hennes rijden om te vragen wat ze er van denken.

Boemeltje

Citaat van: hathü op 17-02-2012 21:48:14
Lijkt wel een broertje van mijn trouwe diesel. Die parkeergarage komt mij bekend voor is dat achter de Carmel in Nijmegen?(woont m,n zoon en staat mijn TDI ook wel eens)

Nope, is bij Heyendaal :)

hathü

Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 21:53:46

Zo te zien ook van die krappe haventjes waar een Volvo maar net tussen de lijntjes past. :(

Boemeltje

Citaat van: hathü op 17-02-2012 21:56:23
Citaat van: Boemeltje op 17-02-2012 21:53:46

Zo te zien ook van die krappe haventjes waar een Volvo maar net tussen de lijntjes past. :(

Gelukkig is het een appartementencomplex waar minstens 1/3 tot de helft niet bezet is. Dus ik zet 'm op óf mijn 'eigen'  vakjes (waar niemand naast me kan staan omdat het enkele vakken zijn) of gewoon op een dubbel vak. Ik zit niet te wachten op extra schade, en als je ziet hoe sommige mensen de auto's hier neer zetten :'(

Boemeltje

Vandaag met m'n broers een trouwpak uitgekozen voor mijn ene broer zijn trouwen. Ook even die stuurbekrachtiging besproken, en mijn Seat Leon rijdende broer kon me verzekeren dat hij het ook had, dus zal wel gewoon een wat luidruchtiger/merkbaarder stuurbekrachtiging zijn dan de S40 :)

Vanochtend even op en neer naar Amersfoort, vanmiddag nog op en neer naar Hoorn. Rijdt in ieder geval heerlijk in de roffel :D

Boemeltje

Gister even de handrem gesteld, hij bleek niet echt wat te doen. Wat een &#*^@-klus is dat, gemier met die stelschroefjes achter :( Je ziet niets en moet door een te klein gaatje zitten klooien. Desalniettemin uiteindelijk gelukt en nou werkt de rem weer naar behoren!

Van de week eens een tapijtreiniger huren en een locatie zoeken om de auto bij een stopcontact te kunnen zetten (in de parkeergarage zit geen stroomaansluiting :( ) én de auto eens wassen + in de was zetten, want da's ook wel écht nodig :D