Boemeltjes V70 TDI '97

Gestart door Boemeltje, 16-02-2012 23:58:46

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Citaat van: elianmars op 12-03-2012 09:44:26
Ik heb even voor je in Vadis gekeken en nog op het internet gecontroleerd, volgens mij is de bovenste motorsteun van de diesel precies dezelfde als van de benzinemotoren.

Deze is o.a. te bestellen bij Nordicar.

Ik weet alleen niet of dit een originele is, of een imitatie.

Maar de steun die ik vast had was wezenlijk anders dan de steun die er aan het blok zat. Rubber kan wel overeen komen natuurlijk, maar dit was een geheel. Eens zien of ik een plaatje kan fiksen.

Boemeltje

Stond omschreven als 'bovenste motorsteun bij schutbord'. Heb ik dan de verkeerde steun besteld, of hoe zit dat :? Moet zeggen dat VIDA in deze niet heel overzichtelijk is, de steunen staan daar afgebeeld zonder motor wat het voor mij nou niet echt duidelijk maakt :P

Zo'n los rubber, is dat zelf fatsoenlijk te persen? :)

Boemeltje

Ik zie nu inderdaad in VIDA dat ik gewoon verkeerd heb gekeken, *zucht*.

De steun is omschreven als 'momentarm' en de bus (nummer 35) is inderdaad degene die jij aangeeft. Stom, stom, stom. Die andere steun is het deel dat aan het eind van de verbinding met het schutbord zit, dus ik heb simpelweg het verkeerde onderdeel besteld.

Volgende keer even wat beter uit m'n doppen kijken dus. Wel chill dat ik hem gewoon terug kon brengen (al is die 25 euro nou ook weer niet de hoofdprijs natuurlijk :P ).

Bedankt voor de hulp!

Blijft alleen de vraag dan het persen staan, maar daar heb ik al eens iets over langs zien komen geloof ik :)

Boemeltje

Rubber is bij de dealer een euro of vijf duurder dan bij Nordicar, maarja, dan moet je ook weer verzendkosten aftikken. Zal hem vanmiddag eens oppikken en wat spul halen voor de montage (draadeind en zulks). Dinsdagavond maar eens knutselen :D

Boemeltje

Vanavond na het werk nog maar even op en neer gekacheld naar Hoorn. Wat rijdt dat toch heerlijk zeg  :eusa_clap: In de S40 had ik na zo'n rit toch altijd wel een stijve rug, maar nu ging het zonder een centje pijn. Na 1,5 uur zitten op locatie weer terug getoerd, en precies hetzelfde gevoel  :eusa_dance:

Erg tevreden met de auto dus :D Was helemaal mooi toen ik in Nijmegen vier keer naast een 156 1.9JTD stond bij het stoplicht. Meneer wilde kennelijk met zijn 'vlotte bak' wel sprintjes maken :P Hij haalde het keer op keer niet :D

Wat klinkt die vijfcilinder dan toch bruut, als 'ie een beetje doorgetrokken wordt  ;D

Boemeltje

Net via Marktplaats een setje 17" Amalthea's gevonden. Vind het zelf niet écht een mooie velg, maar ze moeten maar 150 euro opbrengen. Indien ze recht zijn haal ik ze wel af, zorg voor zomerbanden en zoek dan op m'n gemakje verder. 17" gaat het sowieso wel worden, en voor de 150 euro die ik nu voor de velgen zou betalen kan ik dan wel goede banden halen, dat vind ik iets belangrijker dan een gebruikt setje zoeken met banden die óf matig zijn, óf gewoon kwalitatief slecht.

Verder zoeken kan altijd, maar het is ook zonde om mijn prima winterbanden met de oplopende temperaturen op te rijden :P

Broabander

Moah, vind ze best okee!

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Boemeltje

Die had ik ook al gevonden :D En als tussenoplossing is het zeker niet verkeerd :)

Boemeltje

Bwhehe, die velgen worden het niet. Rare buitenlander aan de lijn die te beroerd is om fatsoenlijk mensen te woord te staan. Nou zijn die velgen wel niet duur, maar ik wil wel fatsoenlijk mijn vragen beantwoord hebben voor ik 1,5 uur rij :D

Boemeltje

Morgen een setje Tethys velgen ophalen met Uniroyal Rainsport banden er op. Banden zouden nog behoorlijk wat profiel moeten hebben, dus dat leek me wel wat, las ook goede reviews hier op het forum.

Moet dan 's middags maar even naar de Brezan om spacers en eventueel verlengde wielbouten te halen (spacer zal voor 3 en achter 5 mm moeten zijn geloof ik, wat ik zo zag). Even zien of de originele wielbouten dan genoeg slagen kunnen maken, wil er wel minstens een stuk of 8 kunnen maken :)

Hele verhaaltje zou er ongeveer zo uit moeten gaan zien:

Plaatje is schaamteloos geript van het forum :D

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 16-03-2012 19:45:09
Morgen een setje Tethys velgen ophalen met Uniroyal Rainsport banden er op. Banden zouden nog behoorlijk wat profiel moeten hebben, dus dat leek me wel wat, las ook goede reviews hier op het forum.

Moet dan 's middags maar even naar de Brezan om spacers en eventueel verlengde wielbouten te halen (spacer zal voor 3 en achter 5 mm moeten zijn geloof ik, wat ik zo zag). Even zien of de originele wielbouten dan genoeg slagen kunnen maken, wil er wel minstens een stuk of 8 kunnen maken :)

Hele verhaaltje zou er ongeveer zo uit moeten gaan zien:

http://i54.tinypic.com/dh3c04.jpg

Plaatje is schaamteloos geript van het forum :D

Dat oogt mooi!  :eusa_clap:

Boemeltje

Ik denk dat ik daar wel tevreden mee kan zijn ja  :eusa_dance: Ben wel benieuwd of ze veel schade hebben, en hoeveel profiel er nou daadwerkelijk op zit, maar dat komt vast goed ;D

Moet wel zeggen dat met deze temperaturen de motivatie om snel velgen+banden te zoeken wat hoger was :D Ooit misschien nog eens Comets scoren, maar dit is in eerste instantie al best netjes. Zou ze altijd nog eens antraciet kunnen maken ofzo  :eusa_dance:

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 16-03-2012 19:50:39
Ik denk dat ik daar wel tevreden mee kan zijn ja  :eusa_dance: Ben wel benieuwd of ze veel schade hebben, en hoeveel profiel er nou daadwerkelijk op zit, maar dat komt vast goed ;D

Moet wel zeggen dat met deze temperaturen de motivatie om snel velgen+banden te zoeken wat hoger was :D Ooit misschien nog eens Comets scoren, maar dit is in eerste instantie al best netjes. Zou ze altijd nog eens antraciet kunnen maken ofzo  :eusa_dance:

Dat gaat je tegen vallen. Dit oogt veel frisser dan antraciet gekleurde velgen.

Boemeltje

Risico is dan inderdaad wel dat het geheel te donker wordt. Moet ik dan maar eens photoshoppen. Eerst de boel maar eens zien te halen met alle bevestigingsmaterialen van dien ;D