s 60 vraagje. Mag dat hier?

Gestart door martin850, 18-02-2012 11:33:42

Vorige topic - Volgende topic

martin850

ik rij sinds een half jaar een s60, fijne wagen, maar geen 850.. Ik heb het volgende probleem, de rechter deur wil niet los en ook functioneert het elec. raam niet. Het palletje van het slot blijft gewoon omhoog en doet ook niets meer. Wat kan het probleem zijn? zekeringen heb ik gecheckt, aangezien niets werkt in het portier.

Met vriendelijke groet,

martin

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

martin850

verder werkt alles naar behoren, binnen verlichting e.d.

Laguna-S60R

Dan gaat mijn gedachte uit naar het slot... (is een bekend probleem) alleen dat zou volgens mij niet verklaren dat het elektrische raam het niet doet :eusa_think:

Werkt het raam wel als je een andere knop gebruikt?, dus bijvoorbeeld die aan de bestuurders kant i.p.v die in de passagiers kant.

S60Register

Sbv

Defect slot komt wel vaker voor, maar dat is dan enkel het slot en niet het raam erbij.

martin850

raam functioneert niet, het rechter als linker knopje niet, ook de elec spiegels werkt rechts niet.

Laguna-S60R

Zou er dan ergens een kabel breuk kunnen zitten als alles niet functioneert?

Want dit komt me verder niet bekent voor...

S60Register

rovelra

Check de stecker welke van de a style naar de deur gaat...

haasje

Volgens mij gaan ook van deze auto's de raamschakelaar wel eens defect, met als gevolg dat zowel de cv als je ramen niet goed meer werken.

martin850

@ rovelra, gaan we doen, maar kan ik daar nu wel bij als de deur dicht zit? Zal ik waarschijnlijk eerst wel het deurpaneel los moet halen.

Easterboy

Ik durf te wedden dat het je PDM (Passenger Door Module) is.
Deze zit achter je deurpaneel waar ook je knopjes zitten voor je raam en slot. Is ook een bekend probleem en geen goedkoop grapje als je deze moet vervangen.

haasje

Citaat van: Easterboy op 18-02-2012 13:23:25
Ik durf te wedden dat het je PDM (Passenger Door Module) is.
Deze zit achter je deurpaneel waar ook je knopjes zitten voor je raam en slot. Is ook een bekend probleem en geen goedkoop grapje als je deze moet vervangen.
Dat is toch 1 module samen met de schakelaars? (ik heb er overigens hier nog 1 liggen)

Sbv

Foutcodes uitgelezen ? dan kan je wel zien of er een storing op je PDM zit

thuur

Ik wil die PDM wel voor je nakijken hoor :D

Gr ;)

martin850

Maandag word ie bij ons in de werkplaats uitgelezen. Ik ben werkzaam als taxichauffeur, maar daarnaast is ons bedrijf ook een (nissan) garage. Altijd makkelijk. Ik laat wel weten wat het probleem is. Ik had een kleine hoop dat het iets simpels was... zodat ik het zelf kon.

Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,

martin

P.S`ik mis de 850, die had dit gezeur niet...