help, auto slaat niet meer aan

Gestart door wil2, 18-02-2012 17:53:57

Vorige topic - Volgende topic

wil2

Hoi, heb wat hulp nodig. Ben aan mijn auto de bougies en verdeelkap en rotor aan het vervangen. Ben eigenlijk klaar, maar nu slaat hij niet meer aan. Iemand enig idee wat ik fout doe.
Heb het volgende gedaan:
- bougies, 1 voor 1 vervangen. Auto gestart, liep meteen
- toen verdeelkap losgehaald, zodat ik bij de rotor kon. Deze losgehaald en de nieuwe er met de nok op dezelfde plaats op teruggeschroefd.
- vervolgens een schema getekend hoe de draden op de verdeelkap zitten. via dat schema de bougiekabels overgezet op de nieuwe verdeelkap.
- Verdeelkap teruggeschroefd. nog gekeken dat deze er hetzelfde opzit als de oude. Maar volgens mij kan dat maar op 1 manier, ivm de plaats van de schroefgaten.
- Vervolgens de auto gestart, maar slaat niet meer aan.

iemand enig idee wat ik fout doe? Merk wel dat de kabels lastig op de verdeelkap gaan, maar zitten er nu toch ver genoeg op lijkt mij.

Alvast bedankt voor de tips!

ulkeman

schroef de oude verdeel kap weer is terug?
dan kun je dingen uitsluiten.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

volvobug

Kabel naar bobine teruggezet?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wil2

De oude terugschroeven heb ik inderdaad net gedaan. Maakt geen verschil, slaat niet aan.
Ander idee iemand?

wil2

kabel naar bobine inderdaad teruggezet.

ulkeman

Citaat van: wil2 op 18-02-2012 18:01:27
kabel naar bobine inderdaad teruggezet.

dan heb je toch een fout gemaakt denk ik.
of hij is nu verzopen.

afdeling dalfsen

volvobug

Heb je verder nog iets losgehad? Anders toch de verkeerde volgorde denk ik. Is mezelf ook wel eens overkomen met de toyota straatslet van de vrouw  :eusa_wall: en maar zeker weten dat het daar niet aan lag, tot bleek dat de kabels bij het terugzetten  1 positie had verschoven  :eusa_doh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Stekkers van de nokkenas positie sensor en krukas positie sensor zitten nog wel juist ?

Lampje

Bougiedoppen in verkeerde volgorde teruggezet?

wil2

Zo te lezen kumnnen het dan maar 2 dingen zijn:
a. verzopen, hoe los ik dit op?
b. verkeerde volgorde van bougiekabels. Iemand die de juiste volgorde weet?

Wat betreft kabels van de sensoren, zijn we niet aangeweest?
Iemand nog idee?
-

ulkeman

Citaat van: wil2 op 18-02-2012 18:38:37
Zo te lezen kumnnen het dan maar 2 dingen zijn:
a. verzopen, hoe los ik dit op?
b. verkeerde volgorde van bougiekabels. Iemand die de juiste volgorde weet?

Wat betreft kabels van de sensoren, zijn we niet aangeweest?
Iemand nog idee?
-

als hij verzopen is kun je dit proberen.
ik weet niet hoe goede accu jij hebt, maar bij mij werkt dit.
gaspedaal plat op de bodem maar dan ook echt plat, en dan een minuut lang starten en springt hij vanzelf aan.
( mits de bougie volgorde klopt. )

afdeling dalfsen

wil2

Nee verzopen is ie niet. Weet iemand de juiste ontstekingsvolgorde?. Op de verdeelkap staan de cijfers van 1 naar 5. Maar welke cilinder is 1 gezien vanaf bestuurderskant rijrichting?

wil2

Ontstekingsvolgorde is 1,2,4,5,3. Zelf gevonden op dit forum :-[.
Morgen als het licht is maar eens proberen of ik de bougies kabels dan toch verkeerd om heb aangesloten.
Dat of ik heb de rotor er verkeerd opgezet. beide lijkt me van niet, want ik heb er tekeningetje van gemaakt. Maar heb geen idee wat het anders kan zijn.

bedankt voor jullie antwoorden. Mocht er iemand nog een idee hebben, ik hoor het graag  :) 

Piet

volgorde is 1-2-4-5-3 en no 1 zit aan de kanr van de distrubutieriem ,ofwel RECHTERzijde auto.( had eerst linker opgeschreven  :eusa_wall:)

wil2

Doet het nog niet. Gecontroleerd of bougies op verdeler aangesloten zijn als bij bovenstaand schema, zit precies zo. Met behulp van oude bougie gekeken of hij vonkt. Doet hij bij elke cilinder. Maar slaat nog steeds niet aan.  Heb nu de bougiekabels een voor een eerst op de verdeelkap aangesloten en daarna de bougiekabel over de bougie gedaan. Om zeker te zijn dat kabels goed op de verdeelkap zitten. Luchtfilter huis teruggezet en stekker lmm weer teruggeschoven.

Maar hij slaat nog steeds niet aan. Iemand enig idee, ik weet het niet meer namelijk. De auto deed het voor het wisselen van nieuwe bougies en verdeelkap en rotor prima.