uurloon garage.....

Gestart door cotton, 18-02-2012 18:49:40

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Volgens mij berekenen verschillende dealers wel degelijk een lager uurtarief voor Volvo's ouder dan een jaar of tien.

Alleen is het vervelend (na een slecht uitgevoerde reparatie) dat de standaardreactie bij de dealer waar mijn 850 toen in onderhoud was, begon met "met alle respect maar het is natuurlijk een oude auto".
Volgens mij is het echt niet normaal (en heeft het niets met leeftijd van de auto te maken) als je bijv. na het laten vervangen van een tellerwieltje merkt de toerenteller niet meer goed werkt..........

elianmars

Citaat van: Kingfisher op 19-02-2012 16:18:27

Vanuit de dealerorganisatie hoor ik al zo lang geluiden dat eigenaren van oudere Volvo's massaal afhaken. Dan lijkt mij dat je dan iets zal moeten verzinnen om deze terug te krijgen (speciaal oldtimer tarief, of weet ik veel wat). Of niet, maar dan ook niet zeuren als dealer.

Zal het niet zo zijn dat de oudere Volvo's tegenwoordig voor een appel en een ei te koop zijn, waardoor er personen zijn, die wel geld hebben om zo'n wagen te kunnen kopen, maar geen geld (meer) om er onderhoud aan te (laten) plegen?

Jan_D.

Die indruk heb ik ook, maar als je een (oorspronkelijk) dure auto koopt, zou je moeten beseffen dat het onderhoud ook wel wat kost.

Kingfisher

Citaat van: elianmars op 19-02-2012 16:43:29
Citaat van: Kingfisher op 19-02-2012 16:18:27

Vanuit de dealerorganisatie hoor ik al zo lang geluiden dat eigenaren van oudere Volvo's massaal afhaken. Dan lijkt mij dat je dan iets zal moeten verzinnen om deze terug te krijgen (speciaal oldtimer tarief, of weet ik veel wat). Of niet, maar dan ook niet zeuren als dealer.

Zal het niet zo zijn dat de oudere Volvo's tegenwoordig voor een appel en een ei te koop zijn, waardoor er personen zijn, die wel geld hebben om zo'n wagen te kunnen kopen, maar geen geld (meer) om er onderhoud aan te (laten) plegen?

Oh, maar dat ben ik ook zeer zeker met je eens! Voor die mensen is het dealertarief vaak een obstakel.
Iemand met een 300 of 400  zal (over het algemeen) wat minder willen/kunnen besteden dan een, pak hem beet, V60 rijder.