Newbie; aankoopadvies 850R

Gestart door marrrcel, 18-02-2012 21:58:20

Vorige topic - Volgende topic

marrrcel

Beste Heren/Dames,

Hier een nieuwe, nog niet in het bezit van een 850. Hiervoor Saab;

Ik heb mijn oog laten op een prachtige 850R met bijna 290000km op de teller. Ik moet nog gaan kijken maar wil me alvast een beetje voorbereiden. Natuurlijk kan ik niet met lege handen aankomen en van jullie kennis parasieteren. Hier heb ik iets gevonden in mijn oude stapel autotijdschriften:
(misschien even 'opslaan als' en dan draaien)

De verkoper vertelt dat de km-teller niet meer werkt. Veelvoorkomend probleem? Evt. oorzaak? Verder ben ik van plan, als de Volvo goed is - hem over te zetten op LPG. Ik weet dat de mening uiteenlopen over LPG + Turbo, maar bij Saab gaat dat heel aardig. Jullie ervaringen? Verder is het een automaat. Wel jammer, maar overkomelijk als de rest van de auto goed is. Ik lees dat de automaten vrij probleemloos zijn. Klopt dat?

Ik hoop hier veel te kunnen leren en mogelijk in de toekomst ook iets bij te kunnen dragen.

Cheerz,

Marcel

Geert-Jan

Teller tandwieltje kapot.
Zelf te repareren (nieuw tandwieltje).
Probleemloos op LPI mits goede stage 0.

Welkom overigens.

Even zoeken op het forum is genoeg te lezen over de R (turbo's) en Lpg.

Ook even kijken of de auto niet in het no-go topic staat.

Volvo850Club lidnr.0504409

marrrcel

Thanks voor de antwoorden. Ik zal eens gaan speuren. Waar vind ik het 'no-go' topic?

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

Martijn_B

Leuk trouwens, had deze artikelen nog niet eerder gelezen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

marrrcel

Bedankt, ik ga ermee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte!

KIM

Wellicht dat je nog wat info kun verzamelen uit blogs. De meest interessante is die van DCCCCL; andere leuke zijn die van Arjen850 en natuurlijk die van mezelf.
Powerpete heeft ook een blog, maar is iets minder uitgebreid.

In die blogs kun je wel een beetje zien voor wat voor problemen je kunt komen te staan.

Overigens rijden 3 van deze 4 op LPi...

Bedankt voor de artikelen trouwens; ik had ze nog niet eerder gezien, die gaan dus in het archief!

rifwachter

Citaat van: KIM op 19-02-2012 10:00:56
Wellicht dat je nog wat info kun verzamelen uit blogs. De meest interessante is die van DCCCCL; andere leuke zijn die van Arjen850 en natuurlijk die van mezelf.
Powerpete heeft ook een blog, maar is iets minder uitgebreid.

In die blogs kun je wel een beetje zien voor wat voor problemen je kunt komen te staan.

Overigens rijden 3 van deze 4 op LPi...

Bedankt voor de artikelen trouwens; ik had ze nog niet eerder gezien, die gaan dus in het archief!

En deze zijn ook allemaal in de kleur 609  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

KIM

nee hoor; ik doelde op de 422 van DCCCCL  :P

rifwachter

Citaat van: KIM op 19-02-2012 11:22:34
nee hoor; ik doelde op de 422 van DCCCCL  :P

dat "andere" blog van DcccL  is ook maar liefst iets van 65 pagina's   ( heb ik al vaak doorgelezen trouwens )

nog 13 dagen  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Jeroentjuh

Op zoek naar een sedan of een estate?

marrrcel

Estate. Heb een mooie zwarte gereden. Op een paar schoonheidsfoutjes na een hele nette auto. Wat me wel opviel is dat mij ietsje minder pittig is dan mijn handgeschakelde 185pk Saab 9-3. Misschien door de massatraaghied van 1521kg vergeleken met 1290kg en de automaat. Het is wel een prachtige auto!!

Boemeltje

Als de teller niet werkt kun je de stand altijd uit lezen via de interface onder de kap, weet je tenminste hoeveel hij echt gelopen heeft :)

marrrcel

Da's wel een hele goede tip. Moet ik dan zo'n OBD dingetje hebben? NAP zegt natuurlijk ook niet alles.

Boemeltje

Hangt van het bouwjaar af, als je OBD1 hebt kun je het op de volgende manier doen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.msg333434.html#msg333434

Anders even bij de dealer langs of zelf een laptop+kabel meenemen :P