Controleer motorelectronica lampje foutmelding EFI715 EFI716

Gestart door sdevries22, 21-02-2012 21:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sdevries22

Ik heb een Volvo 850 gekocht.

Auto loopt momenteel wel. Slaat zomaar uit tijdens het rijden. Kan bijvoorbeeld op de snelweg gebeuren waarna de stuurbekrachtiging het ook niet meer doet (al rijdende). Het lampje rechtsonder in het dashboard begint te branden (controleer motorelektronica). Foutmeldingen bij het uitlezen zijn EFI716 en EFI715 en hebben beide met de brandstof toevoer te maken.

Alles van dit proces echter vervangen. Van stekkers op de pomp, filters tot de complete brandstof pomp... Ik weet het niet meer  :'(

ulkeman



ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fpede

#5
bij een benzine-model misschien, maar in een diesel?....
daar gaat het hopelijk toch over in "dieselen"
;D

grijzev70tdi

Citaat van: Ludo op 21-02-2012 21:52:11
Citaat van: grijzev70tdi op 21-02-2012 21:41:56
Ik doe mee

Mooi  :D , leg je ook even uit, waar die zit.

Oeps had niet gelezen dat het over een diesel ging. Mijne excuus heur  :eusa_shifty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ulkeman

haha stom helemaal niet naar gekeken,
in zijn stukje tekst stond ook nergens dat het om een een diesel ging :eusa_think:

klopt de pomptiming wel?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: ulkeman op 21-02-2012 21:59:50
in zijn stukje tekst stond ook nergens dat het om een een diesel ging :eusa_think:

Daarom moet je even vragen stellen, óf gaan zoeken.
Het antwoord vind je héél vaak op MP.  ;D
http://link.marktplaats.nl/533412656

Jack v

Denk eerder dat het in de pompafsluiter zit, wellicht stekkerverbindign niet goed contact.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fpede

#10
heb eens op efi-716 gegoogled: weer een duitse versie, dus even door google translate gehaald

http://translate.google.be/translate?sl=de&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.volvopedia.de%2Findex.php%3Ftitle%3DEFI-716

van wat ik van "dit" nederlands kan ontcijferen zou het deze oorzaken kunnen hebben
Kortsluiting in voedingsspanning of massa van de signaalkabel van de brandstofregelaar
De huidige onderbreking in de brandstof stuursignaal of stroomkabels *
Defecte injectiepomp
De huidige onderbreking in het signaal kabel of het netsnoer aan op de brandstof-controle * Functie Sensoren
Signaal kabels of stroomkabels om de positie sensor, de brandstofregelaar Short in massa.

gevolgen zijn dus zoals in de link tezien is, de motor slaat af

edit: dit is de link naar de andere foutcode:
http://translate.google.be/translate?hl=nl&sl=de&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.volvopedia.de%2Findex.php%3Ftitle%3DEFI-715

Jans Duiven

Citaat van: sdevries22 op 21-02-2012 21:31:51
Ik heb een Volvo 850 gekocht bij de autohandelaar E.C.H auto's (Volvo selectie) in Hoogeveen voor 1250,-. Al op de weg naar huis op de dag van de aankoop heeft de auto het begeven. Ik heb vervolgens 1450,- euro in de auto gestoken om hem weer tot leven proberen te krijgen.

Auto loopt momenteel wel. Slaat zomaar uit tijdens het rijden. Kan bijvoorbeeld op de snelweg gebeuren waarna de stuurbekrachtiging het ook niet meer doet (al rijdende). Het lampje rechtsonder in het dashboard begint te branden (controleer motorelektronica). Foutmeldingen bij het uitlezen zijn EFI716 en EFI715 en hebben beide met de brandstof toevoer te maken.

Alles van dit proces echter vervangen. Van stekkers op de pomp, filters tot de complete brandstof pomp... Ik weet het niet meer  :'(



Hebben ze je nog wat aangeboden ter compensatie?
Je verhaal is ietwat eenzijdig eerlijk gezegd.

Dus: Heeft de verkopende partij nog actie ondernomen om je te helpen/ tegemoet te komen?

Ludo

Citaat van: sdevries22 op 21-02-2012 21:31:51
Foutmeldingen bij het uitlezen zijn EFI716 en EFI715 en hebben beide met de brandstof toevoer te maken.

Alles van dit proces echter vervangen. Van stekkers op de pomp, filters tot de complete brandstof pomp... Ik weet het niet meer  :'(

Ik zou er mee naar een dealer gaan, of iemand die meer verstand heeft van elektronica.
(Meten is weten... maar je moet dan wel weten wat je moet meten.  ;D )

CiteerInformatie over storingscodes
Toestand
Noch storingscode EFI-122 Referentiespanning regeleenheid, noch storingscode EFI-716 Brandstofhoeveelheid mag worden opgeslagen indien de controle wordt uitgevoerd die storingscode EFI-715 Brandstofregeling veroorzaakt. Daarnaast moet het motortoerental lager zijn dan 1014 omw/min en het signaal van de standsensor voor de brandstofregelaar moet hoger zijn dan 1,05 V. De controle houdt in dat de gewenste signaalwaarde en de feitelijke signaalwaarde van de standsensor worden vergeleken. Storingscode EFI-715 Brandstofregeling wordt opgeslagen als het verschil te groot is.

Vervangende waarde
Hoeveelheid ingespoten brandstof te groot:
-Sluit brandstoftoevoer af via brandstofafsluitklep
-Schakelt de brandstofregelaar uit
Hoeveelheid ingespoten brandstof te klein:
-Geen

Mogelijke oorzaak
-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp

Storingsbeeld
-Motor slaat af
-Motor start niet.

CiteerInformatie over storingscodes
Toestand
Er wordt een controle uitgevoerd van de maximum- en minimumwaarden van de brandstofhoeveelheid. Dit wordt uitgevoerd wanneer het contact is ingeschakeld. De motorregeleenheid zet de brandstofregelaar eerst op de maximumstand en vervolgens op de minimumstand. De motorregeleenheid controleert het signaal van de standsensor wanneer hij vaststelt dat de brandstofregelaar een eindstand heeft bereikt. Storingscode EFI-716 Brandstofhoeveelheid wordt opgeslagen indien het signaal van de standsensor te veel afwijkt van de gewenste waarde.

Vervangende waarde
-Alleen de basislaaddruk is toegestaan

Mogelijke oorzaak
-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.

Storingsbeeld
-Motor slaat af
-Motor start niet.

sdevries22

TOP man deze reacties, stekkers zijn allemaal vervangen. Maar die Duitse vertaling is echt goed. Ga ik morgen direct wat mee doen. Ga nu de naam even weg halen. Ik was erg boos maar dit is helemaal super zo'n forum. Bedankt voor jullie mee denken!