Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Vandaag was het eindelijk zover, ik kon mijn 850 halen.
Vanmorgen alles bij elkaar gezocht, op het werk de autoambulance gaan halen en vertrokken. Daar aangekomen eerst de auto uitgraven en opgeladen.
Ging eigenlijk net niet want de bumper schraapte over de oprij platen (moet toch nog gespoten worden :eusa_shhh: ). Tussendoor nog ff de grill gewisseld.
Daarna nog ff overschrijven en schorsen aangezien die eerst een opknap kuurtje krijgt.

Iemand al enig idee welke het is geworden?

Op de terug weg nog even door Grondsveld gereden en bij thuur langs geweest. Hoewel hij ook deze keer weer even weg moest, jammer genoeg voor wat minder plezierige zaken. Maar daarbuiten was het weer leuk en gezellig met de andere een praatje te kunnen maken.

De Hele weg terug zat er iets achter me te duwen.

Normaal heb ik geen bumperklevers achter me zitten zitten  :eusa_shifty:

Komende maandag ga ik hem eens helemaal nakijken, van voor tot achter, links tot rechts en van onder tot boven. Technische en optisch.
Hij staat op dit moment al op het werk en zal vandaar uit eerst naar de spuiter gaan voor het dak, beide zijschermen achter en de voorbumper.
Maandag begint de lijst wat eraan moet gebeuren, deze zal ik hier maar ook op de begin pagina zetten ( moet ook weer eens de lijst van de V70 bijwerken ).
Dinsdag ga ik beginnen aan de V70, lekkage bij het kleppendeksel. Ook de remklauwen achter van een andere kleur voorzien en de remklauwen voor voorzien van een revisie setje. Wordt weer een fijne dag sleutelen!

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

)()()sT

Jaaaa, daar is ie dan!

Grappig: je had laatst al wat hints gegeven maar niemand die erop reageerde.
De combinatie op je foto ken ik ergens van...:

;D

dielie850

Citaat van: V70 2.5T op 09-06-2012 17:21:02
Vanmorgen alles bij elkaar gezocht, op het werk de autoambulance gaan halen en vertrokken. Daar aangekomen eerst de auto uitgraven en opgeladen.
Ging eigenlijk net niet want de bumper schraapte over de oprij platen (moet toch nog gespoten worden :eusa_shhh: ). Tussendoor nog ff de grill gewisseld.
Daarna nog ff overschrijven en schorsen aangezien die eerst een opknap kuurtje krijgt.
http://i49.tinypic.com/2nqfp14.jpg

Op de terug weg nog even door Grondsveld gereden en bij thuur langs geweest. Hoewel hij ook deze keer weer even weg moest, jammer genoeg voor wat minder plezierige zaken. Maar daarbuiten was het weer leuk en gezellig met de andere een praatje te kunnen maken.

http://i45.tinypic.com/11w3ib9.jpg

Komende maandag ga ik hem eens helemaal nakijken, van voor tot achter, links tot rechts en van onder tot boven. Technische en optisch.
Hij staat op dit moment al op het werk en zal vandaar uit eerst naar de spuiter gaan voor het dak, beide zijschermen achter en de voorbumper.
Maandag begint de lijst wat eraan moet gebeuren, deze zal ik hier maar ook op de begin pagina zetten ( moet ook weer eens de lijst van de V70 bijwerken ).
Dinsdag ga ik beginnen aan de V70, lekkage bij het kleppendeksel. Ook de remklauwen achter van een andere kleur voorzien en de remklauwen voor voorzien van een revisie setje. Wordt weer een fijne dag sleutelen!

Gr Jeffrey
Jaa vooral dat uitgraven haha dat was nogal een opgave :D
En die andere weer ingraven ook ;D
veel succes en plezier ermee.
Need help call me ;)

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 09-06-2012 18:00:07
Jaaaa, daar is ie dan!

Grappig: je had laatst al wat hints gegeven maar niemand die erop reageerde.
De combinatie op je foto ken ik ergens van...:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/DSC00131a.jpg

;D

Het is wel een mooie combinatie 8)
Ben alleen een beetje bang dat het een prijzige combi wordt :(  Voorlopig blijven ze beide, de 850 is geschorst dus die kosten bespaar ik komende tijd. Alleen onderdelen en reparatie/spuitwerk zal komende tijd genoeg gaan kosten.

Als ze beide goed rijdend zijn ( of het moet al eerder echt te duur worden ) ga ik kijken of er misschien toch eentje uit gaat.

Heb hem vandaag pas voor het eerst horen lopen  :eusa_shifty: en bij het werk ff de straat op en neer gereden. Hoewel ze eigenlijk niet te vergelijken zijn, is de V70 onderin wel een stuk sneller en natuurlijk stiller en comfortabeler maar in de 850 zit veel, heel veel meer gevoel. En hoewel ie ouder is en meer gelopen heeft ( en nodig flink los gereden moet worden ;D ) is ie wel veel luxer. Heb al met veel plezier een 50 meter gereden!  ;D
Daarom vind ik het de investering/uitgave wel waard.

Citaat van: dielie850 op 09-06-2012 18:39:40
Citaat van: V70 2.5T op 09-06-2012 17:21:02
http://i49.tinypic.com/2nqfp14.jpg

http://i45.tinypic.com/11w3ib9.jpg

Gr Jeffrey
Jaa vooral dat uitgraven haha dat was nogal een opgave :D
En die andere weer ingraven ook ;D
veel succes en plezier ermee.
Need help call me ;)

I will ;D
Zal komende tijd wel onderdelen gaan verzamelen!
Ben ook benieuwd naar dat T-5 blokje in een witte  :eusa_drool:
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

Vulk

Succes met het opknappen! Ik ben benieuwd welke er uiteindelijk zal blijven!

)()()sT

Die V70 natuurlijk. Zo'n 850 is zo prehistorisch :evil:

;D ;)

The Volvoboy

Mooi man! De 850 komt pas wat later op gang (hogedrukturbo in de T-5R vs. lagedrukturbo in de 2.5T), maar denk niet dat je dat erg zult vinden :eusa_whistle:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JeffreyC

Na dagen werk een update over de T-5R en de V70. Maandag de T-5R op de brug gehad en deze eens grondig nagekeken. Er is een flinke lijst uit gekomen, sommige dingen zijn op korte tijd noodzakelijk andere dingen zijn meer optisch en dus veel minder dringend, er zijn ook dingen die preventief gaan gebeuren omdat er in de buurt dan toch van alles los ligt.

De auto gaat als eerste naar de spuiter om het dak, de achter schermen en de voorbumper te repareren en spuiten. 2 delen zijn slecht bijgewerkt, roesten en zien gewoon niet uit. Dit zijn op dit moment de belangrijkste delen en worden daarom als eerst gedaan ( vakantie geld  :eusa_think: ). Mocht er geld overblijven dan worden ook andere delen mee gespoten, zoals spoiler en spiegelkappen.

Hier de lijst door mij opgesteld:

-   Achterklep vervangen ( teveel roest )
-   Achterbumper vervangen ( teveel en te diepe beschadigingen in onder en bovendek )
-   Bevestigings-beugels achter bumper erg roestig
-       Bovendek voor bumper beschadigd
-   Roest vorming in/op wielkasten randen a.
-   Ruitenwisser arm achter vervangen/spuiten
-   Ruitenwisser armen voor spuiten
-   Spoiler vastzetten + spuiten
-   Spiegelkappen lak beschadigingen
-   Diverse delen uitdeuken
-   Achterlichten verweerd ( gereserveerd )
-   Dakstrips lak slecht
-   Ster in r.v. knipperlichtglas
-   Kapjes in voor bumper monteren
-   L.v. deurklink omzetten
-   Hoes/kapje om as l. ruitenwisser kapot
-   Dashboard kastje valt open
-   Cd wissellaar nakijken ( 1 kant geen geluid )
-   Gereedschap reserve wiel weg ( alleen krik aanwezig )
-   Kapje r.v. stoel op rail weg l.a.
-   Arm steun valt te ver naar achteren
-   Deurrubber l.v. op carrosserie beschadigd
-   Deurrubber r.a. op carrosserie beschadigd
-   Raam-likker l.a. deur roestvorming
-   Stoelen v. bekleding repareren
-   Leren delen interieur verven
-   L.v. stoel elek. verstelling rug werkt niet
-   Dashboard/middenconsole beschadigd
-   Kap interieur-verlichting sluit niet aan op de hemel
-   Bekleding sunroof scherm laat los
-   Velgen beschadigd ( alle 5 )
-   Wielbouten vervangen ( kwart tot helft roesten behoorlijk )
-   Dashboard verlichting ( niet alle lampjes branden )
-   Kappen koffer ruimte kapot
-   Grondig poetsen
-   Carter-ventilatie vervangen
-   Vacuüm slangen vervangen
-   Distributie riem, span-rol, geleide-rol en waterpomp vervangen
-   Multie-riem vervangen ( mogelijk ook span-rol/geleide-rol )
-   Stuurbekrachtigings-pomp vervangen ( slag in poelie, reeds in bezit )
-   Thermostaat, temp. Sensor, boutjes vervangen
-   Hitte schild boven turbo verwijderen
-   Koelslangetje a. vervangen
-   Olie vuldop afdichtring vervangen
-   Olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, interieurfilter, remvloeistof ( + koppeling ) v. bak olie vervangen
-   Airco opnieuw vullen + lekkage detectie vloeistof ( voor de zekerheid )
-   Bougies, bougiekabels, rotor en verdeler kap vervangen
-   Afdicht ringen + klemmen olie leidingen in radiator vervangen ( reeds in bezit )
-   Distributie kap met markeer tekens gescheurd
-   Slangklemmen van koelslangen en turbo/IC slangen controleren/vervangen
-   Luchtinlaat in voorfront zit niet goed
-   Accu + en - klemmen nakijken/vervangen
-   + en massa kabels nakijken/vervangen
-   Accu staat niet vast ( te groot? Accu wisselen met die uit het ander project ( is V70 accu) )
-   R. koplampwisser werkt niet
-   Uitlaat ( eindstuk rot )
-   Afvoeren paravaan schoonmaken
-   Remmen voor  vervangen, schijven v. te dun, veer op een klauw is weg ( 302 set? )
-   Achteras bussen slecht ( scharnier punten )
-   Ophanging v. controleren ( r.v. veerpootlager maakt waarschijnlijk geluid )
-   Intrax veren set ( auto staat voor mooi, achter te hoog )
-   Huidige a. veren goed zetten ( raken bevestigings-ijzer ding )
-   Radiator vervangen ( begint te lekken )
-   Kachel radiator op lekkage controleren
-   Beschermkap onder radiatoren weg
-   Reactie steun onder vervangen
-   Motor steunen v. + a. en distributie zijde vervangen
-   Benzine lekkage ( waarschijnlijk overblijfselen standkachel )
-   Slang tank ontluchting kapot ( bij brandstoffilter )
-   Olie lekkage distributiezijde -> uitzoeken ( sowieso afdichting tussen olieleidingen op motorblok )
-   Olie lekkage achterzijde -> uitzoeken ( lijkt van bovenaf te komen )
-   O-ring olie pijl stok
-   Relais kap boven radiator vast zetten
-   Lucht buis/slang naar ECU kast slecht
-   Slang stationair regelaar lek
-   Banden v. + a. slijten licht scheef naar binnen af
-   R.a. band hoogteslag profiel ( irritant geluid )
-   Ruitenwissers rondom vervangen 5x
-   Service indicator brandt

Al met al een flinke lijst, het zal dan ook wel een tijdje duren voordat alles weer in orde is. Het kan ook best zijn dat ik met veel optische "gebreken" blijf rijden. Dat ie technisch in orde is vind ik veel belangrijker!

Even een paar foto's van gevonden gebreken:

Erg roestige achterklep.

Flink beschadigde achter bumper.

Extra druk/vacuüm aansluiting op de actuator :eusa_think:

In totaal 3 losse stekker onder de achterbank, iemand enig idee?? Voorbereiding achterbank verwarming?

Maandag in de namiddag de V70 op de brug gezet en de remklauwen achter eraf gehaald en schoongemaakt. Het heeft even geduurd maar nu zijn deze ook voorzien van een ander kleurtje! Alleen geen foto van  :eusa_doh:
Dit overnacht laten drogen en s 'morgens nog een 2e laag erop gezet.
Ondertussen bedacht ik me dat we op het werk nog een 850 hebben staan met ooit dezelfde kleur als de T-5R.

En onder de strip onder de achterruit...

smerig maar geen roest!!

Daarna de remklauwen voor nog voorzien van een revisie setje, toen ik deze geverfd had kwam ik er achter dat beide stofhoezen gescheurd waren. Daarna alles in elkaar gezet en ontlucht.

Een tijdje terug was me opgevallen dat de V70 een beetje olie lekt aan de olie leidingen van en naar de turbo en tussen kleppendeksel en de kop op 2 of 3 plekken. Aangezien de werkplaats 3 dagen gesloten was kwam het goed uit om dit "even" aan te pakken. Ik had al de 4 nokkenas keerringen besteld en was ook nog de 5 o-ringen gaan halen.

Na de zoveelste keer liggen klooien met de spanner van de multie riem heb ik besloten om ter plekke even een stuk gereedschap te maken ervoor.

Keerringen aan de bakzijde waren wel nodig.

Het heeft even geduurd voordat ik zover was.
Toen het allemaal schoon was en voorzien was van nieuwe o-ringen en pakking materiaal zag het er na iets meer als 2 uur weer zo uit.

Vandaag de ringen en pakking van de olie leidingen van de turbo vervangen en onderhand een 75 tot 100 km gereden vandaag. Alles is droog en daarom heeft die hele hoop werk gelukkig wel nut gehad!
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

Jij bent echt goed bezig!!!
Kun jij me binnenkort even helpen met het afstellen van mijn bestuurdersdeur?

8)

maruska

die losse kabels bij de achterbank is idd de voorbereiding voor achterbank verwarming. standaard liggen de aansluitingen vanaf de grote klos al door je auto, maaaaarrrrrrr.. dat behoren er 4 te zijn. 2 voor de billen, 2 voor de rug (connectors C/CP, C/CQ, C/CN en C/CM)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

dielie850

Goed bezig! :eusa_clap:
Wat een waslijst zeg :D
Maar je laat hem niet helemaal overspuiten?

JeffreyC

Achterklep is geregeld  :eusa_dance: binnenkort even omschroeven. Onder de groenige laag kwam met een beetje poetsen alweer redelijk mooi zwart uit.

Citaat van: )()()sT op 13-06-2012 23:10:43
Jij bent echt goed bezig!!!
Kun jij me binnenkort even helpen met het afstellen van mijn bestuurdersdeur?

8)

Helpen wil ik altijd wel 8) Qua tijd wordt binnenkort misschien wat krap maar daar komen we wel uit.

Citaat van: maruska op 14-06-2012 09:27:04
die losse kabels bij de achterbank is idd de voorbereiding voor achterbank verwarming. standaard liggen de aansluitingen vanaf de grote klos al door je auto, maaaaarrrrrrr.. dat behoren er 4 te zijn. 2 voor de billen, 2 voor de rug (connectors C/CP, C/CQ, C/CN en C/CM)

Ok bedankt, zoiets had ik al verwacht maar wist niet dat deze modellen ook rug verwarming als optie hadden. De V70 heeft ook achterbank verwarming maar volgens mij niet in de rugleuning  ???
Kan best dat de 4e stekker nog ergens onder de bekleding ligt, heb ik eigenlijk niet verder naar gezocht.

Citaat van: dielie850 op 14-06-2012 12:37:47
Goed bezig! :eusa_clap:
Wat een waslijst zeg :D
Maar je laat hem niet helemaal overspuiten?

Ik denk niet dat ik hem in de loop van der tijd helemaal laat overspuiten, ten eerste het blijft een gebruikers voorwerp. Maar de delen die nu echt slecht zijn wil ik wel laten spuiten ( of vervangen in sommige gevallen ), als het bij de voorruit en l.a. scherm verder gaat roesten ben ik verder van huis. Ik heb liever dat ie technisch goed in orde is/perfect is dan dat glimt als nieuw. Het is toch een auto van 17 jaar oud.
En ten 2e, gezien het gehele technische lijstje zijn er voor een hele spuitbeurt geen centjes voor  :eusa_shifty:
300 PK 390 NM CY T-5R MT

grijzev70tdi

Mijn lijst is nog korter :O (kan nog wel langer worden trouwens..)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Serieuze lijst, maar afgezien van de spuitwerkzaamheden niets abnormaals lijkt me.

Ik denk dat de gemiddelde 850 er slechter aan toe is dan wat ik hier lees. Komt goed met wat TLC!