Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

JeffreyC

300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

JeffreyC

De laatste tijd weinig kunnen doen aan de 850 door tijd gebrek. Gelukkig staat ie op het werk en kan ik er tussen door wel af en toe alvast iets aan los halen.
Deze week dus begonnen met het demonteren van onder andere de buizen en slangen van de turbo/IC, luchtfilterhuis en aanzuigbuis van de turbo. Ook de verdelerkap al los gehaald. En dan komt je toch rare dingen tegen  :o  ???

Rotor, al eens vernieuwd. De vraag is alleen hoe??

Vraag me toch af hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen  ???
Hoewel het metertje in de dashboard klok wel beweegt en ook halverwege komt in het overdruk gebied heb ik het idee dat er nog wel meer niet klopt  :eusa_doh:

Komende tijd nog meer demonteren en loshalen op motorisch gebied en dan kijken of ik nog iets tegen kom dat ik nog moet bestellen/vernieuwen. Daarna weer op bouwen en ( afstellingen ) controleren. Hopelijk is ie daarna motorisch weer goed in orde ( en kan ik aan het volgende verder  :eusa_shifty: )
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

thuur

WTF? Ik heb al veel gezien, maar hier is een uberbeun aan de slag geweest ;D

Ik zou alles maar nakijken als ik jou was...

Rotor een materiaalfout? Lijkt een Bosch. Of een beun met een slagmoersleutel met inbusdopje 4?

Gr :eusa_wall:

)()()sT

Ik zie nu pas die foto's van de vacuümslangen en tcv; welke Heino heeft dat aangesloten ???
Jeroen staan hobby-en? ;D ;)

UserID6342

JeffreyC

Citaat van: thuur op 13-09-2012 02:40:39
WTF? Ik heb al veel gezien, maar hier is een uberbeun aan de slag geweest ;D

Ik zou alles maar nakijken als ik jou was...

Rotor een materiaalfout? Lijkt een Bosch. Of een beun met een slagmoersleutel met inbusdopje 4?

Gr :eusa_wall:

Rotor is van beru, materiaal fout zou kunnen maar gezien de rest denk ik dat iemand het veel te vast of veel te lomp heeft vast gezet :-\
En alles nakijken ( en dan nog eens controleren ) was ik wel van plan ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 13-09-2012 07:10:16
Ik zie nu pas die foto's van de vacuümslangen en tcv; welke Heino heeft dat aangesloten ???

Citaat van: Dirk342 op 13-09-2012 07:24:18
Idd erg top aangesloten zo !

Er heeft inderdaad een zeer kundig iemand aan de auto gewerkt  :eusa_doh:
Begin me toch langzaam aan af te vragen of en welke mooie creaties ik nog meer ga tegen komen bij deze auto  ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Citaat van: )()()sT op 13-09-2012 07:10:16
Haha jow het stond op het lijstje om alle slangwn te vervangen maar was er nog niet aan toegekomen.
En die rotor verbaasd me ook dat ie daarmee liep.

JeffreyC

Komende tijd worden niet alleen die slangetjes allemaal vervangen ;D

Het enige wat ik merkte aan de auto was dat ie als ie echt koud was en je reed weg dat in de 1e en 2e versnelling hij even stotterde en daarna was er niets meer te merken en reed ie gewoon goed.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

thuur

Citaat van: V70 2.5T op 13-09-2012 19:43:41
Komende tijd worden niet alleen die slangetjes allemaal vervangen ;D

Het enige wat ik merkte aan de auto was dat ie als ie echt koud was en je reed weg dat in de 1e en 2e versnelling hij even stotterde en daarna was er niets meer te merken en reed ie gewoon goed.

Tis nathuurlijk wel een Volvo. Die zijn enigszins beun-bestand. Wat aan de andere kant ook weer jammer is..

Gr ;)

JeffreyC

Deze week de bumper en spoiler terug gekregen van de spuiter  :eusa_dance: Omdat ie een beetje in de weg lag en in de 850 geen plek meer is ( door een hele hoop andere onderdelen  :eusa_doh: ) bleef er weinig keus over dan monteren.

Begint in ieder geval al weer ergens op te lijken  8)

Komend weekend ook eindelijk weer eens tijd om wat meer tijd aan de 850 te besteden. Zo wil ik onder andere de voorkant verder af monteren maar ook motorisch wil ik verder gaan met het laatste beetje uit elkaar te halen/alles schoonmaken/nieuw spul te monteren.

Deze week nog even een compleet lijstje maken wat er komende weekend en komende tijd motorisch gaat/moet gaan gebeuren  8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Citaat van: V70 2.5T op 19-09-2012 20:38:17
Deze week de bumper en spoiler terug gekregen van de spuiter  :eusa_dance: Omdat ie een beetje in de weg lag en in de 850 geen plek meer is ( door een hele hoop andere onderdelen  :eusa_doh: ) bleef er weinig keus over dan monteren.

http://i48.tinypic.com/345cx87.jpg

Begint in ieder geval al weer ergens op te lijken  8)

Komend weekend ook eindelijk weer eens tijd om wat meer tijd aan de 850 te besteden. Zo wil ik onder andere de voorkant verder af monteren maar ook motorisch wil ik verder gaan met het laatste beetje uit elkaar te halen/alles schoonmaken/nieuw spul te monteren.

Deze week nog even een compleet lijstje maken wat er komende weekend en komende tijd motorisch gaat/moet gaan gebeuren  8)
Dat ziet er weer errug mooi uit Jeffrey :eusa_clap:
Blokjesgrill erin en hij is af :evil:

Julian

Bumpertje ziet er weer strak uit, netjes!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

dopie

Altijd weer mooi zo`n verse bumper.