Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Citaat van: Misha op 01-05-2012 21:05:30
Citaat van: V70 2.5T op 01-05-2012 20:58:17
Vandaag de auto laten uitlijnen, of in ieder geval dat was de bedoeling.
Ik had hem zelf niet opgehaald en had dus pas in de middag een rondje kunnen rijden. Het eerste wat op viel: het stuur staat scheef, niet veel maar het is iets wat me direct opvalt en ik kan me er heel erg aan ergeren.  :eusa_wall:
Het tweede wat opviel was dat de auto continu aan het zoeken is, je bent de hele tijd aan het corrigeren. Ook heel irritant.  :eusa_wall:

Hij reed voor het uitlijnen een stuk beter ( ook al stond er van alles niet goed ) dus vandaag nog gebeld om te vragen of er misschien iets niet goed was gegaan.
De beste man zei dat ie niks vreemds had gezien of gedaan en dat alleen de sporing verre van goed stond maar dat er misschien ergens speling op zat ( wat me vreemd lijkt, ik sleutel meer aan de auto dan dat ik erin rijd en van te voren reed ie perfect )
We hebben afgesproken dat ik morgen de auto op het werk nog eens op de brug zet en alles op speling controleer. En dan gaat ie donderdag weer terug.

Ik ga er dus vanuit dat op de auto alles goed is, geen speling op onderdelen enzo.
Het enige wat ik zaterdag heb gedaan is de draagarm bussen voor vervangen voor PU bussen, schokdempers voor met zittingen en lager en verlagingsveren rondom. Het lijkt me sterk dat met verlagen de uitlijnen anders wordt of dat ie anders uitgelijnd moet worden. Hopelijk kunnen ze donderdag dan alles opnieuw uitlijnen zodat het dan wel goed staat.   :eusa_pray:
Waarschijnlijk zit er wel een voor- en na uitdraai bij.

Post die eens ?  Mischien kunnen  we daar iets van zien.

Stuur scheeft hoeft niet persé een foute lijning te betekenen, hoogstens een lakse / luie uitlijner.

Met verlaging of verhoging verandert er natuurlijk wel wat .
Is er achter ook gelijnd  en op de goede manier ? Er zijn er veel die a. niet weten dat het kan en b. dan niet weten hoe het moet.

De uitdraai(en) heb ik er niet bij. Ik heb de auto al 2 keer daar laten uitlijnen en alle 2 de keren is het goed gegaan. Beide keren is het ook door de zelfde persoon gedaan. Deze persoon is wat uitlijning betreft ook echt goed ( wat betreft personen wagen als circuit wagen ). Hij zoekt bij uitlijningen ook echt naar een oplossing zelfs als de fabrieksgegevens tekort schieten. Tijdens ons telefoon gesprek had hij de gegevens via de computer opgezocht en de achteras zou goed staan.

Het stuur dat scheef staat kan natuurlijk altijd gebeuren door een foutje of iets vergeten.
Een fout kan iedereen maken en dat is ook iets waar ik totaal niet mee zit maar ik wil het wel graag opgelost hebben.

Ik ga morgen alles nog eens controleren en dan gaat ie donderdag weer terug, ik ga dan wel even proberen met de desbetreffende persoon een praatje te maken. Misschien dat als hij weet wat er aan versleuteld is dat hij weet hoe hij de auto goed kan uitlijnen. Ik weet dat ze daar niet na het uitlijnen een proefrit maken tenzij de klant erom vraagt, dit mag wat mij betreft dus zeker wel gebeuren en ga hem dit ook vragen om te doen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

JeffreyC

Nadat ik gisteren de ophanging nog een keer gecontroleerd had op speling ( en natuurlijk niks kunnen vinden! ) is de V vandaag weer terug gegaan naar de uitlijner.
Nu is het wel goed, stuur staat mooi recht en geen zoekerig gevoel in het stuur/auto ( wat ik eerlijk gezegd gisteren ook al een stuk minder voelde, zat misschien tussen de oren??? )
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

Matthieu123

Hebben ze nog veel veranderd in de sporing? Of was gewoon het stuur niet goed rechtgezet?

JeffreyC

Dat weet ik niet zeker, de dag na de eerste keer uitlijnen ben ik erop gaan letten tijdens het rijden of ik de auto nog voelde "zoeken". Maar ik kon er toen niet echt meer iets van merken. Was misschien omdat ik toen wist dat het stuur iets scheef stond en daar niet meer op lette. Misschien leek de auto te zoeken omdat ik meer met het stuur was aan het draaien om te kijken of en hoever het scheef stond.
Het stuur staat nu weer recht en de auto rijdt weer zoals ie dat van te voren ook deed, prima dus :D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Komende woensdag heb ik een aardig ritje door zuid en midden Limburg op de planning staan  ;D Het begint heel erg vroeg in Eijsden :eusa_wall:, ik moet namelijk voor een cursus om 9 uur in de morgen in Dordrecht zijn.
Als het goed is ben ik daar om 16:30 klaar waarna ik door rij naar Oud-Beijerland om iets op te halen. Daarna rij ik door naar Apeldoorn en Oosterbeek om op beide plekken onderdelen af te geven.

De rit begint met een kofferbak vol met bumpers en een velgen set. Daar komt nog een origineel "reverse IC kit" voor mezelf bij in Oud-Beijerland.
De bumper zijn voor de elandruiters. Deze lever ik af aan Verron ergens in Apeldoorn.

De bumpers komen van dielie850. Deze ben ik daar vandaag gaan ophalen.
Het was erg leuk om Jeroen te ontmoeten. Toen ik de straat in reed viel de witte 850 als eerste op. Deze ziet erg echt ontzettend goed uit :eusa_drool:, zeker in combi met de zilveren Volans eronder  :eusa_drool: :eusa_drool: Echt een super mooie auto die er ook alleen maar beter op gaat worden!

De velgen worden in Oosterbeek afgeleverd waarna de rit weer naar huis toe gaat. Mocht er nog iemand zijn die iets richting het zuiden moet hebben dat opgehaald kan worden tussen Apeldoorn en Eijsden kan nog iets laten weten. Op de terugweg is de auto toch weer vrij leeg 8)

Komende 2 dagen alleen nog even de voor banden controleren/balanceren. Tussen 120 en 140 trilt het stuur iets, is al een tijdje maar nu toch maar even nakijken. Zou fijn zijn als dat weg zou zijn voor zo'n rit ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

Super mooi van je dat je "effe" die bumpers brengt!

arjen850

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 13-05-2012 22:07:22

Ja, vind ik ook. Het is sowieso voor het goede doel ( heb ook in een keer een financiële bijdrage geleverd ) en ik vind het leuk om te rijden ( doe ik veel liever als werken eigenlijk  :eusa_shhh: )
Dus een omweg vind ik zeker geen straf.

Citaat van: arjen850 op 13-05-2012 22:20:52
In apeldoorn kun je wel koffie krijgen ;D

In dat geval zal ik Verron een bericht sturen of we bij jou de bumpers kunnen overladen  ;D
Als dat natuurlijk geen probleem is ( aangezien ik niet weet hoe laat ik er zal zijn ) ?
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Citaat van: V70 2.5T op 13-05-2012 20:21:34
Komende woensdag heb ik een aardig ritje door zuid en midden Limburg op de planning staan  ;D Het begint heel erg vroeg in Eijsden :eusa_wall:, ik moet namelijk voor een cursus om 9 uur in de morgen in Dordrecht zijn.
Als het goed is ben ik daar om 16:30 klaar waarna ik door rij naar Oud-Beijerland om iets op te halen. Daarna rij ik door naar Apeldoorn en Oosterbeek om op beide plekken onderdelen af te geven.

De rit begint met een kofferbak vol met bumpers en een velgen set. Daar komt nog een origineel "reverse IC kit" voor mezelf bij in Oud-Beijerland.
De bumper zijn voor de elandruiters. Deze lever ik af aan Verron ergens in Apeldoorn.

Het was erg leuk om Jeroen te ontmoeten. Toen ik de straat in reed viel de witte 850 als eerste op. Deze ziet erg echt ontzettend goed uit :eusa_drool:, zeker in combi met de zilveren Volans eronder  :eusa_drool: :eusa_drool: Echt een super mooie auto die er ook alleen maar beter op gaat worden!

De velgen worden in Oosterbeek afgeleverd waarna de rit weer naar huis toe gaat. Mocht er nog iemand zijn die iets richting het zuiden moet hebben dat opgehaald kan worden tussen Apeldoorn en Eijsden kan nog iets laten weten. Op de terugweg is de auto toch weer vrij leeg 8)

Komende 2 dagen alleen nog even de voor banden controleren/balanceren. Tussen 120 en 140 trilt het stuur iets, is al een tijdje maar nu toch maar even nakijken. Zou fijn zijn als dat weg zou zijn voor zo'n rit ;D
Hey Jeffrey.
Dank je voor het compliment die van jou ziet er ook erg goed uit met dat R front samen met die koplampen en knippers erg mooie combi vind ik dat :eusa_clap:
Nogmaals bedankt dat je het spul mee kan en wilt meenemen ;)

verron

Citaat van: V70 2.5T op 13-05-2012 22:53:35

Ja, vind ik ook. Het is sowieso voor het goede doel ( heb ook in een keer een financiële bijdrage geleverd ) en ik vind het leuk om te rijden ( doe ik veel liever als werken eigenlijk  :eusa_shhh: )

In dat geval zal ik Verron een bericht sturen of we bij jou de bumpers kunnen overladen  ;D
Als dat natuurlijk geen probleem is ( aangezien ik niet weet hoe laat ik er zal zijn ) ?

Dat lijkt mij een héél goed plan............en nog gezellig ook!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

JeffreyC

Citaat van: dielie850 op 14-05-2012 12:50:15
Citaat van: V70 2.5T op 13-05-2012 20:21:34

Hey Jeffrey.
Dank je voor het compliment die van jou ziet er ook erg goed uit met dat R front samen met die koplampen en knippers erg mooie combi vind ik dat :eusa_clap:
Nogmaals bedankt dat je het spul mee kan en wilt meenemen ;)

Ook jij bedankt voor het compliment! Ben benieuwd hoe die van jou er deze week weer uitziet. Zal het waarschijnlijk wel zien eind deze week  8) ( uitlees-apparaat is geregeld, kan ik vrijdag meenemen ) Blijft heel apart een witte 850! ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: verron op 14-05-2012 20:51:34

Het is even wachten op een antwoord van arjen850 8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT

verron

Citaat van: V70 2.5T op 14-05-2012 21:53:30

Ik hoor het wel waar ik morgen de XC heenstuur...........
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

JeffreyC

Citaat van: verron op 15-05-2012 19:03:57

Je hebt PB  8)

Vandaag nog wat spullen binnen gekregen zodat ik binnenkort weer wat te doen heb.

Pakking, o-ring en koperen ringen voor de olie leidingen op de turbo. De turbo is aan de onderkant nat van de olie dus alles maar vervangen.
Revisie setjes voor de remklauwen voor. Beide stofhoezen zijn kapot. Had ook in een keer gevraagd wat de setjes voor achter kosten, vond €40 per kant een beetje veel.
Een setje verse bougies.
En 2 motorsteunen. Ze zijn nog niet heel slecht voor zover ik kan zien maar op hoge snelheid gas geven of loslaten geeft een flinke schok door de auto. En dit zijn de laatste 2, dan staan alle steunen nieuw.

Vandaag na het werk nog even de voorbanden gebalanceerd omdat er tussen 120 en 140 het stuur een beetje trilt. Zou ook best kunnen, een kant 15 gram en de andere kant 25 gram. Zal morgen wel merken of het opgelost is.
Omdat ik morgen een flinke rit voor de boeg heb nog even olie, water en bandenspanning gecontroleerd en de bougies nog even vervangen. Hierbij kwam nog iets aan het licht. Het kleppendeksel lekt een beetje olie bij de bougie gaten 4 en 5 en aan de achterkant van het blok bij de distributie :eusa_wall:
Hiervoor binnen kort ook nog maar een dagje uittrekken om ook die lekkage op te lossen.
Maar eerst morgen weer eens flink wat kilometers maken, zal de V wel weer eens goed doen (  :eusa_shhh: maak er eigenlijk veel te weinig )
300 PK 390 NM CY T-5R MT

arjen850

Citaat van: verron op 15-05-2012 19:03:57
Citaat van: V70 2.5T op 14-05-2012 21:53:30

Ja, vind ik ook. Het is sowieso voor het goede doel ( heb ook in een keer een financiële bijdrage geleverd ) en ik vind het leuk om te rijden ( doe ik veel liever als werken eigenlijk  :eusa_shhh: )

In dat geval zal ik Verron een bericht sturen of we bij jou de bumpers kunnen overladen  ;D

Beide heren zijn er weer vandoor, met een paar lekkere sterke bakken achter de kiezen ;D
Bumpers liggen in de XC van Verron ;D
Jeffrey, leuk om kennis te maken en bedankt voor de heerlijke limburgse Vlaai;D Verron, goed je weer eens gesproken te hebben, en succes voor jullie met jullie geweldige project :eusa_clap:

ow en Verron, sorry dat ik je achter bumper niet schoon heb geveegd ;D