Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Citaat van: t_w op 18-01-2014 16:47:22
Citaat van: V70 2.5T op 18-01-2014 16:03:09
...
Voor beide delen is de aanzuigbuis te groot, er zitten in de set voor de turbo en de LMM verloopringen bij. Op de LMM is het dus vrij gemakkelijk te monteren maar op de turbo valt het behoorlijk tegen.
Je kunt ook daar de verloop ring gebruiken maar dan moet je ( volgens de beschrijving ) de steun van de waste-gate iets aanpassen en een andere bout ervoor gebruiken.
In de beschrijving raden ze aan de buis op de turbo vast te zetten door de slang klem aan te blijven draaien totdat de buis vast zit.
Zo heb ik het nu ook gedaan maar als de 19T erop komt wil ik wel eens kijken wat er dan precies aangepast moet worden. Met de turbo in je handen is het toch een stuk gemakkelijker te zien en aan te passen.

Ok, thanks voor de info.
Wat was jouw mening, past het zo (zonder verloopring) nog enigszins 'degelijk' op de turbo?
Of is het een 'net niet' oplossing?

Hoewel het wel goed vastzit en niet veel moeite koste om de slang klem aan te draaien zegt mijn gevoel dat het eigenlijk een "net niet" oplossing is. Het voelt toch aan als forceren maar ik kan het geheel niet goed bekijken.
Voor zover ik kan zien geeft de buis goed mee onder de slang klem maar hoe het aan de onderkant uitziet is zonder brug niet te zien.
Als ik het geheel ook goed aan de onderkant heb kunnen bekijken ( voor zover dat mogelijk is ) kom ik er nog eens op terug.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

arjen850

Citaat van: elianmars op 18-01-2014 15:38:19
Netjes gedaan met de deurgrepen. Veel mooier dan dat ze cy zouden zijn gespoten.

Dat vind ik ook :eusa_clap: Nu begrijp ik waarom je de zwarte wou ;D staat keurig, enne je bent lekker aant investeren man :eusa_clap: :D

fpede

staat idd mooi,  :eusa_clap:

ik heb er hier zelf ook een setje zwarte liggen van bij Arjen  ;D
en was er nog niet helemaal uit, of ik ze zou herspuiten of niet.
was een beetje bang dat polar white & dat glanzend zwart teveel zou vloeken met elkaar...
ik moet zeggen, dat ik nu toch wel meer naar de zwarte variant neig  :eusa_shifty:

;D

JeffreyC

Citaat van: arjen850 op 18-01-2014 18:17:24
Citaat van: elianmars op 18-01-2014 15:38:19
Netjes gedaan met de deurgrepen. Veel mooier dan dat ze cy zouden zijn gespoten.

Dat vind ik ook :eusa_clap: Nu begrijp ik waarom je de zwarte wou ;D staat keurig, enne je bent lekker aant investeren man :eusa_clap: :D

Dank je! Het is even puzzelen en hobbyen geweest om het cilinderslot ook werkend te krijgen maar het is gelukt.
En investeren...ja, het is de bedoeling dat hij nog een hele tijd blijft, ik ben er in ieder geval erg blij mee!
En hij moet het gewoon blijven doen en onderhoud, preventief of niet, je ontkomt er toch niet aan dus pak ik liever alles met en met aan. De bedoeling is dan ook om deze ook eens te laten overspuiten 8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

JeffreyC

Citaat van: fpede op 18-01-2014 18:41:13

was een beetje bang dat polar white & dat glanzend zwart teveel zou vloeken met elkaar...
ik moet zeggen, dat ik nu toch wel meer naar de zwarte variant neig  :eusa_shifty:

;D

Ik zou ze zwart laten, je kan ze anders altijd nog eens laten spuiten. In kleur word het misschien te wit allemaal, in het zwart blijf je onderscheid houden zeker op de lichte kleuren is dat wel mooi.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Citaat van: fpede op 18-01-2014 18:41:13

;D
Dan zet ze gauw er in dan kan ik zien of ik ook aan die upgrade ga ;D

fpede

ga het proberen :D ,
iemand nog een tip hoe ik de slotcillinder uit de v70 handgrepen krijg?  ;D

JeffreyC

Citaat van: fpede op 18-01-2014 19:28:38

Ja, aan de achterkant, aan de kant waar ook de 2 boutjes in geschroefd moeten worden, zit een opening. Als je daar een schroevendraaier in duwt, een niet al dikke maar het moet ook geen fitting schroeven draaier zijn, duw je een klem open naar beide kanten. Op die manier zou je het cilinderslot eruit moeten kunnen halen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

arjen850

Heb nog wel een derde setje zwarte klinken hoor :eusa_angel: ;D

fpede

Citaat van: arjen850 op 18-01-2014 19:46:29
;D

Citaat van: V70 2.5T op 18-01-2014 19:36:03

Ja, aan de achterkant, aan de kant waar ook de 2 boutjes in geschroefd moeten worden, zit een opening. Als je daar een schroevendraaier in duwt, een niet al dikke maar het moet ook geen fitting schroeven draaier zijn, duw je een klem open naar beide kanten. Op die manier zou je het cilinderslot eruit moeten kunnen halen.

het lukte niet direct, even gezocht op het internet:

ik duwd dat stuk plastiek in, terwijl het eruit moet gaan  ;)

;D is nu toch gelukt

big ben

Citaat van: fpede op 18-01-2014 19:55:25
Citaat van: arjen850 op 18-01-2014 19:46:29
;D

Citaat van: V70 2.5T op 18-01-2014 19:36:03

het lukte niet direct, even gezocht op het internet:

http://ww2.justanswer.com/uploads/EU/eurotec/2012-09-09_131936_lock_cylinder.pdf

ik duwd dat stuk plastiek in, terwijl het eruit moet gaan  ;)

;D is nu toch gelukt

Ik "moet" ook nog, kun je de foto zichtbaar maken??

fpede

hmm, hier is het gewoon zichtbaar,...

http://www.justanswer.com/volvo/74aip-volvo-850-wagon-replace-exterior-door-handle-1994.html

ik heb het hiervandaan,... de link op de 3e laatste regel  ;)

JeffreyC

Oh, ik zie op jou link dat ik de sloten van een 850 en een V70 door elkaar heb gehaald. Die van een V70 zijn wel gemakkelijker.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: t_w op 18-01-2014 16:47:22
Citaat van: V70 2.5T op 18-01-2014 16:03:09
...
Voor beide delen is de aanzuigbuis te groot, er zitten in de set voor de turbo en de LMM verloopringen bij. Op de LMM is het dus vrij gemakkelijk te monteren maar op de turbo valt het behoorlijk tegen.
Je kunt ook daar de verloop ring gebruiken maar dan moet je ( volgens de beschrijving ) de steun van de waste-gate iets aanpassen en een andere bout ervoor gebruiken.
In de beschrijving raden ze aan de buis op de turbo vast te zetten door de slang klem aan te blijven draaien totdat de buis vast zit.
Zo heb ik het nu ook gedaan maar als de 19T erop komt wil ik wel eens kijken wat er dan precies aangepast moet worden. Met de turbo in je handen is het toch een stuk gemakkelijker te zien en aan te passen.

Ok, thanks voor de info.
Wat was jouw mening, past het zo (zonder verloopring) nog enigszins 'degelijk' op de turbo?
Of is het een 'net niet' oplossing?

Om hier nog even op terug te komen: Ik heb het ook eens van onder kunnen bekijken. Ik vind het eigenlijk niet slecht/verkeerd uitzien. Ik had verwacht dat het erg "getrokken" zou uit zien maar het valt reuze mee.
Als alles volgens planning verloopt kan ik maandag of dinsdag over een week foto's maken als alles er naast de auto ligt.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Weer wat updates:

Als eerste een forumnaam wijziging aangezien de V70 er al een tijdje niet meer is vond ik het tijd worden om de naam te veranderen. Vanaf nu JeffreyC, gewoon mijn voornaam en de eerste letter van mijn achternaam.

De 3 inch aanzuigbuis die ik gemonteerd had was deels bedoeld om mijn brandend lambda lampje op te lossen maar het is sinds vorig weekend toch weer gaan branden  :eusa_wall: :eusa_wall: nog geen codes uitgelezen dus nog even afwachten of het weer dezelfde code is.

Een tijdje terug kwam ik er via het blog van Mark ( maruska ) achter dat de T-5R is afgeleverd geworden met een ander mapje voor alle boekjes en papieren dan andere 850ers.
Er was er laatst een te koop...

...die nu dus thuis op de plank ligt ;D
Binnenkort de dealer maar eens opzoeken of er nog iets van boekjes uit te halen is, al is het maar een nieuw onderhouds-boekje.

Ik was al een tijdje op zoek naar een set velgen waar een BBK achter past, Pegs heb ik al gehad. Door de PU subframe bussen die ik gemonteerd heb staan die velgen dus ongelijk onder de auto :eusa_wall:
De zoektocht is wel verder gegaan maar in eerste instantie om een andere reden.
Omdat mijn Titans toch erg slecht uitzien, stoeprand schade binnen en buiten, los latende lak, eentje met een slag erin, en nodig een opknap beurt kunnen gebruiken heb ik er toch wat meer vaart achter gezet.

Omdat een 2e hands setje originele velgen vaak of behoorlijk aan de prijs zijn of ook in opknap staat word aangeboden besloten om een set nieuwe velgen te bestellen bij de lokale Profile tyrecentre.

Het zijn de zelfde die ik ook onder de V70 had alleen een maatje groter.
Borbet LV5 antraciet

Ik vind ze er mooi onder staan, zeker de kleuren combi vind ik mooi, de Titans mogen wat mij betreft wel een paar tinten donkerder worden. Op dit moment staat het opknappen van de Titans wel even op een laag pitje :eusa_shifty:

Dan de laatste update voor vandaag. Ik heb vandaag weer een deel van het land kunnen bekijken onderweg van zuid naar noordelijker om een setje remmen op te halen.
Het is jammer genoeg nog niet gelukt om ze te monteren maar dat komt volgende week.

;D ;D ;D

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT