Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Punt 2: dimmer of contactslot.

Gr 8)

UserID6342

Citaat van: V70 2.5T op 17-11-2013 16:16:44

Ok, onder andere een nieuwe lambda sonde ligt al klaar. Ik ga dan eerst controleren op vacuüm lekkages. Op het werk hebben we daar een mooi apparaat voor dat werkt met rook.
Remmenreiniger does the job too ;D ;D

JeffreyC

Citaat van: Dirk342 op 21-11-2013 21:32:08
Citaat van: V70 2.5T op 17-11-2013 16:16:44

Ok, onder andere een nieuwe lambda sonde ligt al klaar. Ik ga dan eerst controleren op vacuüm lekkages. Op het werk hebben we daar een mooi apparaat voor dat werkt met rook.
Remmenreiniger does the job too ;D ;D

Klopt, maar het hele inlaat systeem is nogal groot en op sommige plekken is het dan lastig te controleren waar het nou precies lekt.
Ik heb vandaag op lekkages gecontroleerd met een apparaat dat rook produceert, met een adapter kun je de slang op de aanzuigbuis van de turbo zetten. Op luchtdruk ( minimaal ) wordt de rook dan door de inlaat geduwd, daar waar een lek zit komt het eruit.
Op de foto wat lastig te zien maar de rook komt langs het rubberen deel dat in de aanzuigbuis zit.

Eens kijken of die nog nieuw te krijgen is.

Vandaag ook de Pegs eens gepast onder de CY.
Het staat zeker niet verkeerd maar ze komen naar mijn mening voor te ver naar buiten toe.
Links voor.

Deze kant heeft al een klein stukje wielkuip weggevreten tijdens een stukje rijden.

Rechts voor.

Deze steekt nog verder naar buiten toe, dus als ik nog iemand in de auto heb zitten wordt die wielkuip ook weggevreten.
Daar heb ik geen behoefte aan dus de Pegs gaan weer de verkoop in, jammer maar helaas.

Ik heb de Titans weer eronder gezet en de Pegs liggen weer in de schuur.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

JeffreyC

Zo, weer eens een update.
De eerste 2500 km gingen vrij snel, daarna viel het km maken wel meer mee. Ik zal onderhand tussen de 3000 en 3500 km gereden sinds "Het Bouwpakket" weer in elkaar staat.

Tot nu toe alleen een klein beetje koelvloeistof moeten bijvullen, en zelfs dat was niet eens een noemenswaardige hoeveelheid.

Verder wel nog wat onderhoud, nog te monteren onderdelen en upgrades uitgevoerd of binnen gekregen 8)
Om te beginnen met een set V70 deurklinken en nog een deurslot in de rechter voordeur.
Van:

Naar:

Ik heb ze expres zwart gelaten zodat het niet teveel geel wordt en zo een beetje contrast blijft.

Nog een nieuwe voetsteun naast het koppelingspedaal gezet. De oude had een afgebroken bevestigingspunt en was van te voren al vast gekit geworden ( ja het leer is slecht :eusa_wall: ).

Tijdens de ombouw was ik erachter gekomen dat ik de steun midden onder het stuurhuis niet meer had :eusa_doh: op het subframe van de gele zat hij niet en op de zwarte kreeg ik hem niet los. Dus tijdelijk met een bout, moeren en ringen een steun gemaakt.

Een tijdje terug dus een nieuwe besteld.

Onder het kopje preventief onderhoud de brandstof druk regelaar vervangen, ook met het oog op de geplande vermogens upgrade.

Ook de nokkenas sensor vervangen. Krukas sensor staat ook nog op de planning.

De TCV is ook meteen mee vervangen voor een nieuwe.

Deze morgen bezig gehouden met het vervangen van de standaard aanzuigbuis voor een 3 inch siliconen exemplaar. De hoofdreden is dat er een vacuüm lek bij de aansluitingen zat vlak voor de turbo. Hopelijk is dat de reden waarom het lambda lampje bron.
En een bijkomende reden voor deze aanzuigbuis was dat het voor een turbo met wat meer capaciteit zeker geen kwaad kon ;D
Voor blauw gekozen aangezien de andere siliconen slangen ook blauw zijn.

Oud en nieuw naast elkaar:

Toen ik een proefrit maakte nadat de brandstof druk regelaar vervangen was leek de auto soepeler te lopen. Na het vervangen van de aanzuigbuis liep hij naar mijn gevoel nog iets soepeler. Wat nog het meest opviel was dat de turbo minder hoort.
Je hoort hem nog wel iets fluiten maar van te voren hoorde je hem ook de lucht aanzuigen en wegblazen.

Omdat ik het vermogen toch omhoog wil helpen ben ik ook alvast begonnen met het verzamelen van onderdelen. Onder andere nieuwe tapeinden, moeren en spruitstuk pakkingen liggen klaar. Alle pakkingen en ringen voor de KVS en olie aansluitingen liggen klaar, ik heb ook nieuwe olie met filter klaar staan. IPV 5W40 gaat er nu 10W40 van Castrol in.
Er liggen 5 blauwe injectoren klaar, gereinigd en voorzien van nieuwe o-ringen, ook word er dan een nieuwe lambda sonde gemonteerd.

Ook de echt leuker onderdelen zijn binnen ;D

Gr Jeffrey 8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

dielie850

Mooi  :eusa_clap:
Moet trouwens nog steeds die spullen ff klaarleggen voor je ;)

Martijn_B

Mooi, 19T! Welke diameter is het IPD systeem?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Mooi Jeff! Toevallig heb ik de krukas- en nokkenassensor ook besteld voor het aankomende onderhoud.
Die grepen vind ik wel geslaagd, toch een wat frissere greep en toch de 850-look 8)

JeffreyC

Citaat van: koen.s op 18-01-2014 13:51:50
Ziet er goed uit, mooie spullen  :eusa_clap:

Dank je! Ik wil er geen 400pk project van maken zoals jij maar ik wil toch wel meer dan dat er nu onder de kap zit. Zou mooi zijn als ik een 300 pk of iets meer haal aan de krukas uit het 2 litertje ;D

Citaat van: dielie850 op 18-01-2014 13:53:43
Mooi  :eusa_clap:
Moet trouwens nog steeds die spullen ff klaarleggen voor je ;)

Dank je. Wat betreft de spullen, dat komt wel goed. Je zult nu nog wel andere aan je hoofd hebben, en ook begrijpelijk!

Citaat van: Martijn_B op 18-01-2014 14:09:21
Mooi, 19T! Welke diameter is het IPD systeem?

3 inch vanaf de turbo, het deel waar de kat in zit is ook 3 inch daarna gaat het terug naar 2,5. Het sier stuk heeft een diameter van 10 cm.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 18-01-2014 14:12:32
Mooi Jeff! Toevallig heb ik de krukas- en nokkenassensor ook besteld voor het aankomende onderhoud.
Die grepen vind ik wel geslaagd, toch een wat frissere greep en toch de 850-look 8)

De krukas sensor moet ik nog bestellen.

Met die deurklinken ben ik wel blij, het voelt wat degelijker aan, ziet wat strakker uit en omdat ze zwart zijn vallen ze niet direct op.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

t_w

Mooi werk!

Hoe was de passing van de aanzuigbuis bij de turbo?
Was dat direct de 'juiste' maat of zitten er nog verloopringen tussen?
Bij de MAF meter lijkt 'ie in een keer te passen als ik het zo zie?

elianmars

Netjes gedaan met de deurgrepen. Veel mooier dan dat ze cy zouden zijn gespoten.

Lammert

Optisch erg strak die deurgrepen! Deze CY wordt straks nog mooier dan nieuw... Ook mooi dat je qua vermogen niet overdrijft :) heb je dr alleen maar langer plezier van

JeffreyC

Citaat van: t_w op 18-01-2014 15:33:14
Mooi werk!

Hoe was de passing van de aanzuigbuis bij de turbo?
Was dat direct de 'juiste' maat of zitten er nog verloopringen tussen?
Bij de MAF meter lijkt 'ie in een keer te passen als ik het zo zie?

Voor beide delen is de aanzuigbuis te groot, er zitten in de set voor de turbo en de LMM verloopringen bij. Op de LMM is het dus vrij gemakkelijk te monteren maar op de turbo valt het behoorlijk tegen.
Je kunt ook daar de verloop ring gebruiken maar dan moet je ( volgens de beschrijving ) de steun van de waste-gate iets aanpassen en een andere bout ervoor gebruiken.
In de beschrijving raden ze aan de buis op de turbo vast te zetten door de slang klem aan te blijven draaien totdat de buis vast zit.
Zo heb ik het nu ook gedaan maar als de 19T erop komt wil ik wel eens kijken wat er dan precies aangepast moet worden. Met de turbo in je handen is het toch een stuk gemakkelijker te zien en aan te passen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: elianmars op 18-01-2014 15:38:19
Netjes gedaan met de deurgrepen. Veel mooier dan dat ze cy zouden zijn gespoten.

Dank je! Dat had ik dus ook in gedachte toen ik ze kocht, het was een gok maar het heeft wel goed uitgepakt 8)

Citaat van: Lammert op 18-01-2014 15:53:07
Optisch erg strak die deurgrepen! Deze CY wordt straks nog mooier dan nieuw... Ook mooi dat je qua vermogen niet overdrijft :) heb je dr alleen maar langer plezier van

Hij ziet er niet slecht uit maar ik wil hem wel eens over laten spuiten om hem echt weer goed te maken.
De deurgrepen maken hem in mijn ogen wel mooier en meer af.

Qua vermogen, ik wil gewoon iets meer hebben om mee te spelen ;D
De meeste benzine auto's houd je, ook met deze 2 liter, wel achter je maar je merkt toch dat de wat dikkere auto's en zeker de nieuwere diesels je gewoon gemakkelijk bijhouden.
Omdat de auto toch al opvalt vind ik dat hij ook wel mag opvallen door er als een speer vandoor te kunnen gaan en dat de nieuwere auto's ook wel mogen werken om er bij in de buurt te blijven ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

t_w

Citaat van: V70 2.5T op 18-01-2014 16:03:09
...
Voor beide delen is de aanzuigbuis te groot, er zitten in de set voor de turbo en de LMM verloopringen bij. Op de LMM is het dus vrij gemakkelijk te monteren maar op de turbo valt het behoorlijk tegen.
Je kunt ook daar de verloop ring gebruiken maar dan moet je ( volgens de beschrijving ) de steun van de waste-gate iets aanpassen en een andere bout ervoor gebruiken.
In de beschrijving raden ze aan de buis op de turbo vast te zetten door de slang klem aan te blijven draaien totdat de buis vast zit.
Zo heb ik het nu ook gedaan maar als de 19T erop komt wil ik wel eens kijken wat er dan precies aangepast moet worden. Met de turbo in je handen is het toch een stuk gemakkelijker te zien en aan te passen.

Ok, thanks voor de info.
Wat was jouw mening, past het zo (zonder verloopring) nog enigszins 'degelijk' op de turbo?
Of is het een 'net niet' oplossing?