Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Citaat van: dielie850 op 23-06-2013 23:01:47
Heey Jeffrey.
Zo das een flink lijstje zeg :D
Die klemmen voor de matten wat voor zijn dat?
Ik heb in die zwarte sloper volgens mij van die klemmen zitten kan je meteen de trekhaak meenemen ;)

Die klemmen bestaan uit 2 delen. Eentje onder de mat en die steek naar boven uit en de andere draai of duw aan de bovenkant erover heen.

Ik heb misschien nog wat onderdelen nodig die nog niet op het vorige lijstje stonden, maar dat zal ik even nakijken en dan laat ik je iets weten.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

dielie850

Citaat van: V70 2.5T op 24-06-2013 19:27:34
Citaat van: dielie850 op 23-06-2013 23:01:47
Heey Jeffrey.
Zo das een flink lijstje zeg :D
Die klemmen voor de matten wat voor zijn dat?
Ik heb in die zwarte sloper volgens mij van die klemmen zitten kan je meteen de trekhaak meenemen ;)

Die klemmen bestaan uit 2 delen. Eentje onder de mat en die steek naar boven uit en de andere draai of duw aan de bovenkant erover heen.

Ik heb misschien nog wat onderdelen nodig die nog niet op het vorige lijstje stonden, maar dat zal ik even nakijken en dan laat ik je iets weten.
Ja volgens mij zijn het die klemmen ;)
Ja is goed ik hoor het wel :D

Alaintje

Even het topic doorlopen,
en wauw waar je nu staat!
ging het makkelijk de strip verwijderen van je koffer?

groeten

JeffreyC

Citaat van: Alaintje op 27-06-2013 20:37:20
Even het topic doorlopen,
en wauw waar je nu staat!
ging het makkelijk de strip verwijderen van je koffer?

groeten

Ik neem aan dat je de strip tussen achterruit en achterklep bedoelt?
Bij de V70 ging die er gemakkelijk uit, bij de zwarte 850 heb ik het bij de eerst klep niet eens geprobeerd en bij de 2e is hij er ook in stukjes uitgekomen ivm al een erg roestige strip. In de gele klep zat hij gelukkig al niet meer ;D

Die lijst weer bijgewerkt:

Citaat van: V70 2.5T op 23-06-2013 19:16:56
Het dik gedrukte heb ik al of staat in bestelling

Motorisch/koeling/brandstof

- Overige koelslangen
- Kachelradiator + afdichtingen
- Huisje voor de kachelslangen in shutbord
- 850R koppeling + druklager
- Krukas keerring bak zijde
- Oliekoeler slangen/leidingen + afdichtingen ( motor & radiator )
- Spanner + geleiderol multie-riem
- Motorsteun voor onder
- Luchtmassa meter
- Bobine
- Siliconen turbo/IC slangen
- Stuurbekrachtiging pomp
- + & - kabels
- Achterste uitlaat steun + bouten
- Tank/vul hals klem + bouten
- Walbro brandstof pomp
- Afdichting brandstof pomp
- Relais 103
- Brandstof filter steun
- Motor olie
- Koelvloeistof
- ATF
- Versnellingsbak olie

Airco

- Verdamper
- Droger
- Lage druk schakelaar
- Afdichtingen/o-ringen
- Orifice
- Interieursensoren

Ophanging

- Bouten subframe
- PU subframe bussen
- Schotels achterveren + bouten
- Aanslagrubbers achteras
- Stuurkogels binnenkant + stuurhuis hoezen

Remmen

- Achter remmen vervangen/passend maken
- + bijbehorende leidingen/slangen/klemmen/steunen
- Handremkabels
- Remslangen voor
- Remvloeistof

Overig

- klemmen matten
- Nieuw type ruitensproeiers
- Instelbaar ruitenwisser relais
- Knipperlicht relais VW
- Dop ruitensproeier reservoir
- 3e remlicht + kabelboom + bekleding
- Popnagels wielkuipen
- Klemmen dorpels
- Nieuwe spatlappen voor
- Steenslag/bescherm stickers wielkasten/spatborden/achterbumper
- Bescherm(plak)folie ( voor tussen schurende delen )
- Terugslagklep ruitensproeier
- Rubber op carrosserie bij achterklep
- 850 achterlichten
- Kapjes in deuren bij ontgrendeling
- Diverse klemmen bijv. achterklep bekleding
- Spatborden + laten spuiten
- Trekhaak
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

JeffreyC

Zo weer even een update.

Maandag bij de dealer even een verlanglijstje achter gelaten :eusa_shifty: Vandaag heb ik het meeste al opgehaald.

Het betreft:
Alle overige koelslangen
Het KVS huisje in het schutbord voor de kachelradiator
Alle subframe bouten
Aanslag links op het subframe
Schotels tegen carrosserie voor de achterveren met bouten
Krukas keerring bak kant
Olie koeler leidingen met afdichtingen
Afdichtingen in het airco systeem
Orifice
Handremkabels en bevestiging
klemmen remleidingen + bekabeling ABS
Steun remslang/leiding
Bouten motorkap
Spatlappen voor
"Steenslag" stickers achter spatlappen achter
Popnagels wielkuipen
Ruitenwisser arm achter
Emblemen "Volvo" en "850"
Wat klein grut aan boutjes en dergelijke

Een aantal dingen staan nog in bestelling zoals de overige emblemen ( T-5R & TWR ), Y-verdeelstuk remleidingen achter en de kapjes in het deurpaneel om de ontgrendeling.

Ook een begin gemaakt aan de BS, maandag en gisteren rustig aan het interieur eruit gehaald, het is er eigenlijk veel te warm voor want volgens mij is het best op 1 dag te doen. Ook heb ik al het comfort knipperrelais erin gezet.

En dan hou je dit over ;D

Dit is dan ook gelijk een mooie gelegenheid om alle moertjes en schroefjes van veel panelen even aan te draaien zoals deze in 1 van de deurpanelen. Deze tip ooit van Thuur gekregen.

Het kan weer net een kraakje of rammel schelen, ik kwam in ieder geval genoeg bouten/schroeven/moeren tegen die redelijk los zaten :eusa_think:

Ook de onderstaande lijst weer bij gewerkt.

Citaat van: V70 2.5T op 23-06-2013 19:16:56
Het dik gedrukte heb ik al of staat in bestelling

Motorisch/koeling/brandstof

- Overige koelslangen
- Kachelradiator + afdichtingen
- Huisje voor de kachelslangen in shutbord
- 850R koppeling + druklager
- Krukas keerring bak zijde
- Oliekoeler slangen/leidingen + afdichtingen
- Spanner + geleiderol multie-riem
- Motorsteun voor onder
- Luchtmassa meter
- Bobine
- Siliconen turbo/IC slangen
- Stuurbekrachtiging pomp
- + & - kabels
- Achterste uitlaat steun + bouten
- Tank/vul hals klem + bouten
- Walbro brandstof pomp
- Afdichting brandstof pomp
- Relais 103
- Brandstof filter steun
- Motor olie
- Koelvloeistof
- ATF
- Versnellingsbak olie

Airco

- Verdamper
- Droger
- Lage druk schakelaar
- Afdichtingen/o-ringen
- Orifice
- Interieursensoren

Ophanging

- Bouten subframe
- PU subframe bussen
- Schotels achterveren + bouten
- Aanslagrubbers achteras
- Stuurkogels binnenkant + stuurhuis hoezen

Remmen

- Achter remmen vervangen/passend maken
- + bijbehorende leidingen/slangen/klemmen/steunen
- Handremkabels
- Remslangen voor
- Remvloeistof

Overig

- klemmen matten
- Nieuw type ruitensproeiers
- Instelbaar ruitenwisser relais
- Knipperlicht relais VW
- Dop ruitensproeier reservoir
- 3e remlicht + kabelboom + bekleding
- Popnagels wielkuipen
- Klemmen dorpels
- Nieuwe spatlappen voor
- Steenslag/bescherm stickers wielkasten/spatborden/achterbumper
- Bescherm(plak)folie ( voor tussen schurende delen )
- Terugslagklep ruitensproeier
- Rubber op carrosserie bij achterklep
- 850 achterlichten
- Kapjes in deuren bij ontgrendeling
- Diverse klemmen bijv. achterklep bekleding
- Spatborden + laten spuiten
- Trekhaak
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

Goed werk! Ik moet trouwens nog steeds naar die parafaan kijken  :eusa_shifty:

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 17-07-2013 17:12:44
Goed werk! Ik moet trouwens nog steeds naar die parafaan kijken  :eusa_shifty:

Ik heb hem waarschijnlijk pas over een week of 3 nodig en anders kan ik de oude ook nog wel tijdelijk terug plaatsen.

Er is blijkbaar wel flink gerookt in de auto want in de buurt van de asbak bleven sigaretten uitkomen.
Het was ook goed te zien aan de lichte interieur delen die in de auto zitten, deze waren eerst licht bruin :eusa_sick: en nu weer creme kleurig. De hemel ga ik denk ik op het werk schoonmaken, beetje meer ruimte en benodigdheden.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 17-07-2013 19:47:19
En voorlopig rij je in de gestripte BS? :D

Hopelijk maar een week of 2/3 en dan is de planning dat de BS weg kan maar dan staat de CY waarschijnlijk nog even te wachten op vers gespoten onderdelen ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: koen.s op 17-07-2013 20:12:56
Dit ga je allemaal overbouwen naar de CY?

Onder andere, ook de complete motorruimte moet worden over gebouwd, schakelmech, pedalenbak, dashbord enz. Maar ook de buitenkant moet zoals koplampen + wissers, achterlichten, dakstrips, stootlijsten enz.
Ik wil voordat de ombouw begint de BS van zoveel mogelijk onderdelen ontdaan hebben, al gaat het maar over de meest kleine dingen zoals de roostertjes in de bumper. Alles wat nu er vanaf kan scheelt tijd en kan dus ook weer na de ombouw gemonteerd worden.

De planning is ( theoretisch ) om de 2, zoals ze er nu bij staan, een weekend tegenover elkaar te zetten, beide op een brug, en dat tegen het eind van dat weekend de BS nog naar buiten rolt, en naar de sloop kan, en de CY "rijdt" ( al dan niet met nog missend plaatwerk en bumpers ).

Ik wil eigenlijk de BS rond dat weekend helemaal strippen wat betreft leidingen/kabelboom/klemmen/onderdelen en dergelijke, beter teveel eruit halen dan te weinig. Alles wat teveel is kan naderhand nog weg.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

arjen850

Citaat van: V70 2.5T op 17-07-2013 20:54:17

Onder andere, ook de complete motorruimte moet worden over gebouwd, schakelmech, pedalenbak, dashbord enz. Maar ook de buitenkant moet zoals koplampen + wissers, achterlichten, dakstrips, stootlijsten enz.
Ik wil voordat de ombouw begint de BS van zoveel mogelijk onderdelen ontdaan hebben, al gaat het maar over de meest kleine dingen zoals de roostertjes in de bumper. Alles wat nu er vanaf kan scheelt tijd en kan dus ook weer na de ombouw gemonteerd worden.

De planning is ( theoretisch ) om de 2, zoals ze er nu bij staan, een weekend tegenover elkaar te zetten, beide op een brug, en dat tegen het eind van dat weekend de BS nog naar buiten rolt, en naar de sloop kan, en de CY "rijdt" ( al dan niet met nog missend plaatwerk en bumpers ).

Ik wil eigenlijk de BS rond dat weekend helemaal strippen wat betreft leidingen/kabelboom/klemmen/onderdelen en dergelijke, beter teveel eruit halen dan te weinig. Alles wat teveel is kan naderhand nog weg.

Ik snap de gedachtegang, echter is het wel handig dat als je de onderdelen pas van de BS sloopt als je ze nodig hebt, je altijd weet hoe het zit en waar het ligt.. niets vervelender dan zoeken in een enorme berg onderdelen;)

Je hebt wel een geweldige klus in het vooruitzicht :D
Succes ermee Jeffrey

JeffreyC

Citaat van: koen.s op 17-07-2013 20:55:27
Dan heb je nog wel even werk  ;D

Klopt ;D en het beste is om er niet al teveel over na te denken want dan ga je er tegenop zien. Beter alles in delen bekijken dan het geheel.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: arjen850 op 17-07-2013 21:30:37
Citaat van: V70 2.5T op 17-07-2013 20:54:17

Ik snap de gedachtegang, echter is het wel handig dat als je de onderdelen pas van de BS sloopt als je ze nodig hebt, je altijd weet hoe het zit en waar het ligt.. niets vervelender dan zoeken in een enorme berg onderdelen;)

Je hebt wel een geweldige klus in het vooruitzicht :D
Succes ermee Jeffrey

Ik snap jou gedachte ook maar al te goed en wat dat betreft ben ik ook al bezig om de te monteren onderdelen ( nieuw of 2e hands ) te sorteren in verschillende dozen zoals bijv. koeling, motor, airco, ophanging enz. het zoeken wordt dan al een stuk gemakkelijker.

Het liefst had ik ook de 2 net zolang tegenover/bij elkaar gezet totdat alles goed en wel was omgebouwd maar ik ben afhankelijk van de ruimte van anderen om dat klaar te spelen.
1 auto is dan meestal niet zo een probleem maar als ik direct met 2 auto's aan kom is het toch een ander verhaal, zeker als er dan waarschijnlijk toch een langer tijd overheen kan gaan. Vandaar dat de BS eigenlijk zo snel mogelijk helemaal uit elkaar gaat zodat die weg kan.

Dat het een geweldige klus is ben ik met je eens en ik kijk er echt naar uit!
Dank je wel!! ;)
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: koen.s op 17-07-2013 21:41:54
Citaat van: V70 2.5T op 17-07-2013 21:37:05
Citaat van: koen.s op 17-07-2013 20:55:27
Dan heb je nog wel even werk  ;D

Klopt ;D en het beste is om er niet al teveel over na te denken want dan ga je er tegenop zien. Beter alles in delen bekijken dan het geheel.

Daar heb je gelijk in, dan is het voor je gevoel niet zoveel werk.

En hoewel je beter weet werkt die gedachte heel erg goed.
Om de gedachte nog een beetje te helpen haal ik nu al zoveel mogelijk uit elkaar.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Goed bezig Jeffrey :eusa_clap:
Ik ga over 2 weken beginnen met demonteren heb je weer wat spul erbij ;)