Intec klepsmering

Gestart door wil2, 22-02-2012 19:13:26

Vorige topic - Volgende topic

wil2

Heb zojuist offerte gehad van firma Boertien voor een LPI instalatie voor in mijn R. Bij hem aangevraagd ivm positieve berichten op het forum. Nu adviseert hij een intec klepsmeersysteem.
Wat mij verwondert omdat de auto hydraulische kleppen heeft. iemand ervaring met dit systeem op een R en met de fa Boertien?

En komt de vloer veel omhoog bij een grote ringtank?

gr Wil2

Marc O.

Wat voor een R heb je (bouwjaar)?
...The Nile isn't just a river in Africa...

wil2

1998, dus met hydraulische kleppen  :)

Marc O.

Citaat van: wil2 op 22-02-2012 19:17:44
1998, dus met hydraulische kleppen  :)

Ach ja, overheen gelezen dat je hydraulische kleppen hebt. Klepsmering is dan idd niet nodig. Arjen850 heeft onlangs ook bij Boertien een LPi installatie laten inbouwen in zijn R. Hij is vrij positief over die inbouwer. Volgens mij hebben ze bij hem geen klepsmering geadviseerd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pepijnwk

Ik heb ook een 1998'er met hydraulische kleppen. Ringtank in laten bouwen bij Mesman. Vloer komt niet omhoog. Ook geen klepsmering systeem hoefde niet volgens mesman. in mijn andere volvo heb ik flashlube.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

henry classic v70

Citaat van: wil2 op 22-02-2012 19:13:26
Heb zojuist offerte gehad van firma Boertien voor een LPI instalatie voor in mijn R. Bij hem aangevraagd ivm positieve berichten op het forum. Nu adviseert hij een intec klepsmeersysteem. Wat mij verwondert omdat de auto hydraulische kleppen heeft. iemand ervaring met dit systeem op een R en met de fa Boertien?

gr Wil2

Vraag eens waarom hij dit klepsmeersysteem adviseert en plaats dan zijn antwoord in dit topic..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

wil2

Reden dat hij de klepsmering aanraadt is dat het om een turbomotor gaat.

Nicolai

Kleppen zijn niet (of niet significant) anders dan van een ongeblazen 20v en de turbo smeer je er niet mee ;)

henry classic v70

Citaat van: wil2 op 23-02-2012 07:03:45
Reden dat hij de klepsmering aanraadt is dat het om een turbomotor gaat.

Heeft Boertien dat dan ook aangeraden bij Arjen850... :eusa_think: volgens mij niet.
Nergens voor nodig deze klepsmering, niet doen dus; kost alleen maar extra investering wat nergens goed voor is.
Mijn V70 rijdt al 413000 km op gas zonder smering :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

wil2

Precies wat ik begrepen heb van dit forum, bij hydraulische kleppen is dit niet nodig. Vreemd, stuur Arjen 850 maar een PB. Hopelijk heeft hij de antwoorden.

Ludo

Er is wel vaker verwarring bij inbouwers, met de latere motoren...
Het kán, maar op een motor met hydro stoters heeft het weinig toevoeging.

Pepijnwk

Oh vergeten te melden, mijne is ook een turbo. Geen toevoegingen gewoon zo op gas en geen probleem! Zou er dus geen extra kosten voor maken.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

-D©©©L-

Citaat van: wil2 op 22-02-2012 19:13:26
Heb zojuist offerte gehad van firma Boertien voor een LPI instalatie voor in mijn R. Bij hem aangevraagd ivm positieve berichten op het forum. Nu adviseert hij een intec klepsmeersysteem.
Wat mij verwondert omdat de auto hydraulische kleppen heeft. iemand ervaring met dit systeem op een R en met de fa Boertien?

gr Wil2

Ben je in Emmen geweest of in Wezep ?

wil2

Ben teruggebeld, weet niet door welke vestiging. Heb me inderdaad afgevraagd of daar verschik in kan zitten. Ga ze terugbellen om wat meer informatie te krijgen.

NinaPaul

De werking van een klepsmeersysteem blijft gelijk, of je nu een 10v, 20, turbo, hydro stoters, zonder hydro stoters, etc.
Het voorkomt overmatig slijten van de klepzittingen.

Dit verhaal hoorde ik van diverse inbouwers vwb de volvo motoren in de 850:

Wat is dan wel het verschil?
-De extra slijtage, van de klepzittingen, op LPG zal bij een motor met hydraulische stoters door de motor zelf worden gesteld.

-De extra slijtage, van de klepzittingen, op LPG zal bij een motor zonder hydraulische stoters door een "garage" gesteld moeten worden.

waarom dan wel of niet?
-De slijtage (op de volvo moteren in de 850) is gering genoeg om zonder additieven met hydraulische klepstoters meer dan 400dkm - 500dkm te maken.
De kosten zijn dus hoger dan de baten.

-Om de interval te vergroten of schade tussen de intervallen te beperken kan men gebruik maken van een klepsmeersysteem bij motoren zonder hydraulische stoters.
De kosten van het stellen zijn bij deze volvo motoren hoger dan de kosten van een klepsmeersysteem.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz