Krukaspoeli kapot, 850 Estate TDI '96

Gestart door cleo850, 23-02-2012 14:04:36

Vorige topic - Volgende topic

cleo850

Mijn krukaspoeli (aan de multiriem zijde) is kapot gegaan. Zeer waarschijnlijk is de rubberen kern versleten.
Een hoop geschuur, gerammel en gebonk, en sinds vandaag loopt de poeli aan op het motorblok met een hoop vonken en rookontwikkeling tot gevolg. Zelf naar de garage rijden is dus uitgesloten.
Ik zal ipv van mijn vertouwde onderhoudadres (40km verderop) nu een garage in de buurt moeten gaan zoeken die e.e.a. kan vervangen.
Heeft iemand hier nog tips/ of misschien een gebruikte krukaspoeli liggen?
Is onderdelen bestellen via internet nog een optie, zo ja waar hebben jullie goede ervaringen?
Alvast bedankt voor reacties.

cleo850

Had meteen een aanvraag gezet op onderdelenlijn, binnen 5 min. telefoon.
Aangesloten bedrijf stuurt een gebruikte 850 TDI krukaspoeli op onder rembours 45,00 eur + 12,50 verzending.
Nu zoeken naar een garage die 'm erin zet...

fredtref

Ik zou toch gaan voor een nieuwe krukaspoeli, en volgens mij zit hij vast met rekbouten, dus zo wie zo nieuwe bouten gebruiken

cleo850

Hallo Fred, jouw stuurpomp doet het prima overigens!...

Ik had i.d.d. zelf ook al een nieuwe rekbout besteld (6 euro + 8 eur verzendkosten...).
Als het goed is wordt morgen alles bezorgd.
Ook een garage gevonden hier die denkt (max. 2/min. 1 uur) nodig te hebben voor inbouw, we zullen zien.
Een nieuwe krukaspoelie zit minimaal rond de 170 eur geloof ik (niet origineel volvo of VW).
Aangezien mijn tdi nu 520.000 heeft gelopen, gok ik er op dat de volgende keer vervangen niet meer door mijzelf gebeurt...

darius

Nieuwepoelie kostwel een paar knaakjeshoor
No show, only go.

fredtref

Citaat van: cleo850 op 23-02-2012 15:29:55
Hallo Fred, jouw stuurpomp doet het prima overigens!...

Ik had i.d.d. zelf ook al een nieuwe rekbout besteld (6 euro + 8 eur verzendkosten...).
Als het goed is wordt morgen alles bezorgd.
Ook een garage gevonden hier die denkt (max. 2/min. 1 uur) nodig te hebben voor inbouw, we zullen zien.
Een nieuwe krukaspoelie zit minimaal rond de 170 eur geloof ik (niet origineel volvo of VW).
Aangezien mijn tdi nu 520.000 heeft gelopen, gok ik er op dat de volgende keer vervangen niet meer door mijzelf gebeurt...

Hoi Maarten, mooi dat de pomp goed werkt, vorige week zelf op zoek geweest naar een andere pomp de mijne ging lekken :eusa_wall: , maar gevonden en zit er al in, een nieuwe poelie kost bij Winparts 125 €

cleo850

Spijtig van jouw stuurpomp, je had hem dus eigenlijk best goed zelf kunnen gebruiken achteraf...
Ik vond idd ook die poeli van 125 eur, de toekomst zal wel uitwijzen of de gebruikte poeli wijsheid was of niet....