Let op met kopen gebruikte velgen voor Volvo

Gestart door Fortissimo, 23-02-2012 18:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fortissimo

Ik kom er zelf vandaag achter dat de velgen van Volvo Origineel, als ze doorgereden hebben tijdens winters, gaan lekken op de kanten.
Vanmorgen zet ik mijn winterbanden met velg om naar de zomerbanden, waarmee men eerst heeft doorgereden in winters, en ineens loopt de band helemaal leeg.
sjips lekke band, dus naar de bandenboer die hem nakijkt, niet lek, wat dan. Ineens zien we de corrosie op de velgkanten en waar de lucht heel langzaam doorheen komt. Schoonmaken dus en met sealer erop weer OK.
Volgens de bandenboer, een in Almere, komt dit euvel veelvuldig voor bij originele velgen van Volvo.

Oplossen: geheel zandstralen en Poedercoaten, in Almere een bedrijf voor 4 velgen in RAL kleur 190,- eurie.
Zijn er meerdere forummers die dit kunnen beamen.

grijzev70tdi

Of gewoon een keer als de banden eraf zijn met de staalborstel erlangs..... Gebeurt heel vaak, en echt niet bij volvo velgen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Wout309t

Komt gewoon door beschadigingen waarna corrosie ontstaat. Volvo of niet.
2011 V70 2.0T R-Design MT

M_Bruinsma

Hey over welk bedrijf in Almere hebben we het dan??

Groeten Maarten

Fortissimo

#4
Weet niet of ik namen noemen mag, maar begint met een B, dus niet de geijkte.

Maar ik zeg niet dat het zo is, dat wordt gezegd door een Pro.

Ik vraag of jullie dit kunnen beamen of niet, waardoor het komt is op zich duidelijk, maar beschadigingen achter de velgrand !!! ???


Wout309t

Door lompe montage? Bijvoorbeeld dan...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Fortissimo

Dat is misschien een mogelijkheid.

Misschien is het de leeftijd van de velgen wel die meespeeld.

Ik moet ze sowieso gaan schoonmaken omdat dit door de eerdere gebruikers kennelijk niet gedaan is.
Zit zelf toch te denken aan het poedercoaten van de velgen.
Of zou spuiten toch beter zijn.

Ludo

Citaat van: Fortissimo op 23-02-2012 18:56:01
Ik moet ze sowieso gaan schoonmaken omdat dit door de eerdere gebruikers kennelijk niet gedaan is.

Doorgaans doet een gebruiker dit ook niet zelf.
Een goeie bandenboer, doet dat wel, als onderdeel van service als je een nieuw setje koopt.

Echter, tegenwoordig is het een rage om banden elders te kopen (bv via internet) omdat men denkt beterkoop uit te zijn.  :eusa_doh:
Diezelfde service verwachten, voor een product waar de man niks op mag verdienen, word dan moeilijk...

grijzev70tdi

Citaat van: Ludo op 23-02-2012 19:33:16
Citaat van: Fortissimo op 23-02-2012 18:56:01
Ik moet ze sowieso gaan schoonmaken omdat dit door de eerdere gebruikers kennelijk niet gedaan is.

Doorgaans doet een gebruiker dit ook niet zelf.
Een goeie bandenboer, doet dat wel, als onderdeel van service als je een nieuw setje koopt.

Echter, tegenwoordig is het een rage om banden elders te kopen (bv via internet) omdat men denkt beterkoop uit te zijn.  :eusa_doh:
Diezelfde service verwachten, voor een product waar de man niks op mag verdienen, word dan moeilijk...

Zijn ook niet veel bedrijven die dat doen. Zelfde als om een grote beurt vragen en zelf alle filters mee nemen en olie enz... Denk dat geen garage bedrijf het wil doen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JW

Bij het er op leggen van banden en er in zetten van ventielen wordt er toch ook een soort pasta gebruikt, die in de juiste soort helpt ook tegen corrosie. Daar herinner ik me iig iets van, heb vroeger wel eens zelf banden op mn velgen gelegd bij een bekende.

240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Fortissimo

Ja, die pasta een seal zit er nu wel op, de velgen zijn nu mooi schoongemaakt en voorzien van deze seal.

UserID6342

Die corrosie krijgen alle alu wieltjes naar verloop van tijd.  Is alleen maar een kwestie van wachten wanneer het gebeurt. Maakt ook niets uit bij welk merk, dus absoluut niet Volvo specifiek,  ze krijgen het allemaal.  Was 20 jaar terug al zo.

-D©©©L-

#12
Staal heeft er soms ook last van, zeker als er weinig mee gereden wordt (aanhangers etc). Bij volvo velgen lijkt het meer voor te komen omdat ze domweg langer blijven rijden (hoge km standen). Ook stonden veel volvo's standaard al op lichtmetaal ipv staal.