het leven van een 10v LPI S70 => 940 LPT(G3)?

Gestart door ashwin1, 10-04-2012 17:08:19

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Budget rijden is best mogelijk maar je moet wel reeel blijven. Tis geen scootertje waar je voor 3 euro een andere bougie kabel opplakt maar een echte auto met hoogwaardige , dure componenten.
Als je het nu al over een kortstondig leven hebt ga je geen plezier aan je wagen beleven.

Zoals in ieder voorstel topic gezegt wordt: houd rekening met 1000 euro achterstallig onderhoud. Het kan meevallen en je kunt het soms wat spreiden maar je krijgt het vanzelf op je brood.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ashwin1

Citaat van: Snellebaksteen op 12-04-2012 15:08:54
Budget rijden is best mogelijk maar je moet wel reeel blijven. Tis geen scootertje waar je voor 3 euro een andere bougie kabel opplakt maar een echte auto met hoogwaardige , dure componenten.
Als je het nu al over een kortstondig leven hebt ga je geen plezier aan je wagen beleven.

Zoals in ieder voorstel topic gezegt wordt: houd rekening met 1000 euro achterstallig onderhoud. Het kan meevallen en je kunt het soms wat spreiden maar je krijgt het vanzelf op je brood.

Uiteraard daar ben ik wel bewust van, 1000 € in een korte periode is te doen, ik bedoelde met budget dat ik geen complete overhaul ga doen.

Topic titel is nu aangepast, ik dacht namelijk dat mijn koppakking naar de haaien was (door het roken/stinken)
Mijn olie en KVS zit nog op hetzelfde niveau na 60km, stinken deed hij nog steeds. Toen kwam de ANWB langs voor de buurman maar ik vroeg hem of hij kon ruiken waarnaar het stonk, die zei direct "brandstof" dus of de injectors doen vervelend, of toch de ontsteking.
Want als de motor gigantisch veel brandstof voor zijn kiezen krijgt wilt hij ook niet correct verbranden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

Ludo

Als de motor stationair op 4 cilinders draait, geef eens een tik op de LPi onderbrekingsrelais.

ashwin1

Citaat van: Ludo op 12-04-2012 21:22:28
Als de motor stationair op 4 cilinders draait, geef eens een tik op de LPi onderbrekingsrelais.

Helaas veranderde dat niet het lopen van de motor, kan ook kloppen want hij doet het stotteren en roken ook op benzine.

Ik weet wss wat het is, het probleem was bijna weg maar het begon weer erg toen het ging regenen => bougie kabels dus

250 per maand vrij te besteden aan de auto (noodfonds daargelaten) is toch goed te doen???

ashwin1

Waauww, ik begin nu toch te twijfelen aan de bougie(kabels)

Nu loopt hij permanent op 4 cilinders op benzine en 3 cilinders op lpg.
ik zat net even te kijken, er zit een sectie kabels thv de koppeling waar de lpg/benzine injector kabels terecht komen, deze zijn gesoldeerd denk ik aangezien er krimpkousjes omheen zitten. Toen ik ging kloten aan deze kabels veranderde het lopen van de motor en liep hij weer even goed. ???
ik ga even de LPI handleiding opzoeken om te kijken hoe dat precies in zijn werk gaat :)

trouwens ik had nog geen lijstje wat ik met de auto ga doen, bij deze:

* Xenon erin zetten (mits het niet verblind)
* ICE fatsoenlijk maken. 2 Kicks in de hoedeplank, 1 subwoofer, composet in de voordeuren, coaxiaal in de achterdeuren.
* Polijsten om alle swirls en bijbehorende zooi weg te werken
* nieuwe bandjes (en mischien 17" welke weet ik nog niet)
* Stage 0 uiteraard
* nieuwe voorschijven
* nieuwe motorsteunen
* Achterlampen uitbouwen en converteren naar LED (HOW-TO ga ik hiervoor maken voor jullie :D)
* Eventueel een simons uitlaatlijn eronder

elmarconi

Citaat van: ashwin1 op 14-04-2012 15:49:10
Ttrouwens ik had nog geen lijstje wat ik met de auto ga doen, bij deze:

--knip--

Citaat van: ashwin1 op 13-04-2012 22:10:11
250 per maand vrij te besteden aan de auto (noodfonds daargelaten) is toch goed te doen???

Ik zou eerst zorgen dat je weet waar je geld in stopt en 'm fatsoenlijk een stage 0 te doen.  

Vwb je problemen: LPi bedrading en onderbreker zijn verdachte nr. 1.

My 2 cents...
--
Autogas Inside . . .

ashwin1

Ik heb de nederlandse LPI X70 handleiding gevonden.
Even met de schema alles nakijken, hhmmm ik kan niks als attachment toevoegen, is dit Working As Designed?

Stage 0 heeft natuurlijk nu prioriteit :-X ;D

EDIT: dan maar een URL: Klikkerdeklik

EDIT2: Typo

elmarconi

Citaat van: ashwin1 op 14-04-2012 16:14:55
Ik heb de nederlandse LPI X70 handleiding gevonden.
Even met de schema alles nakijken, hhmmm ik kan niks als attachment toevoegen, is dit Working As Designed?

Stage 0 heeft natuurlijk nu prioriteit :-X ;D

EDIT: dan maar een URL: http://www.dcccl.nl/migrated/temp2/LPi%20inbouw%20handleiding%20V70classic.pdf

Zonder punt gaat 't beter...

Schema is wel voor een LPE 5.6 en 2.5 20V. Weet niet of er verschillen tov de 10V zijn.
--
Autogas Inside . . .

ashwin1

@elmarconi , Dankje voor je advies  ;D ;D ;D

Probleem is opgelost, de "beunhaas" in kwestie heeft de bedrading naar de LPE met kroonsteentjes gedaan met alle gevolgen van dien :eusa_wall:. Ik heb netjes alles gesoldeerd met krimpkousjes eromheen en hij rijd weer als een tiet  ;D

elmarconi

Klasse! Maar desalniettemin zou ik de dag niet prijzen voor het avond is, de huid niet verkopen voor de beer geschoten is en 1 zwaluw maakt geen lente.
Rij er eerst eens een paar 1000 km mee.

Kroonsteentjes <schud het hoofd>

--
Autogas Inside . . .

ashwin1

zo,

ik ben 2500KM verder en hij rijdt werkelijk heerlijk, wat heb ik tot nu toe gedaan:

4 Nieuwe banden +balanceren&uitlijnen
nieuwe originele bougies
gasklephuis schoongemaakt.

en last but not least, ik heb mijn stock intake helemaal aangepast:
1. Warme lucht gedeelte afgesloten en de vacuumklep uit de airbox gehaald
2. bij de radiator het klepje voor de intake weg gehaald
3. originele papieren filter eruit gehaald en met een knietje een powerfilter erin gedaan van RaidHP(Foam)

Resultaat is dat ik een powerfilter IN mijn luchtfilterbox heb zonder heel veel extra geluid en wat koppel erbij :D trekt een stuk beter richten 2500rpm

iemand geinteresseerd in foto's?

benvolvo20

ashwin1

Hier zie je hoe ik voorkom dat hij warme radiator lucht naar binnen krijgt (gewoon vrij gemaakt:

hier zie je wat ik met de powerfilter heb gedaan:

NOTE: hier zie je niet de bescherming voor de stationairregelaar

ashwin1

Heren,

ik heb een vraag aan jullie, ik heb nog nooit een Turbo gehad waar ik lekker aan kon sleutelen, dus ik wil eigenlijk graag een 940 LPT opknapper(wel G3) hebben. is er iemand die toevallig geinteresseerd is in een (in)ruil?
ik vind de S70 super fijn, maar een LPT RDW is toch weer wat nieuws voor me

Ik kan dit wel via marktplaats doen maar liever doe ik het met volvo liefhebbers,

ashwin1

Heren,

Ik kreeg pech vandaag, wou totaal niet starten, na wat meten kwam ik uit op de 103 relais, ik verbond hem door en hij deed het meteen weer, kan ik deze openmaken en doorsolderen? of is het beter dat ik een nieuwe haal? (is moeilijk aangezien de sales afdeling altijd tijdens kantooruren open is en ik gewoon 40 uur werk per week.

of heeft iemand hem toevallig liggen? :eusa_whistle: