het leven van een 10v LPI S70 => 940 LPT(G3)?

Gestart door ashwin1, 10-04-2012 17:08:19

Vorige topic - Volgende topic

ashwin1

Heren, inleiding is hier te vinden:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56441.0.html

Misschien ga ik mijn Blog op mijn eigen server doen (icm Wordpress voor de IT'ers onder ons) maar voor nu doe ik het hier :D

Vandaag de eerste lange rit gedaan met de nieuwe (budget) aanwinst, de volgende dingen vielen mij (wederom) op

1. koppeling gaat heel zwaar, schakelt/koppelt trouwens perfect, dus ik weet niet precies waar het aan ligt
2. gaskabel gaat ook heel zwaar, buitenmantel is niet lekker meer, vervangen dus.
3. stuur staat scheef maar hij trekt niet naar één kant, een beunhaas is waarschijnlijk vergeten om het stuurwiel
   vast te zetten tijdens het uitlijnen  :eusa_wall:
4. als ik plotseling gas geef onder de 1500 rpm bokt hij heel even, hiervoor ga ik de bougies vervangen
   voordat ik verder kijk. (gebeurt alleen op gas)
5. Temp knop van de rechterkant (non climate-control) werkt niet lekker, werkt soms wel, soms niet. is dit
   elektrisch? ???
6. Achterklep is niet op te tillen, gasveren lek :(
Buiten deze puntjes rijdt hij bijzonder lekker, helaas niet dezelfde pit als mijn oude Sigma (zie inleiding) maar kwa comfort doet hij het een stuk beter! :evil:

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

ashwin1

de foto's vanuit de inleiding voor het geval dat mensen deze graag willen overslaan :eusa_dance:

The Volvoboy

Mooie S70! Mooie kleurencombinatie ook (wij hebben ook midnight blue met beige velours, alleen dan met ECC, stoelverwarming en schuifdak ;D )

Veel veilige kilometers toegewenst! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Hij ziet er goed uit!

Citeer1. koppeling gaat heel zwaar, schakelt/koppelt trouwens perfect, dus ik weet niet precies waar het aan ligt

Denk dat je met remvloeistof verversen al een heel eind bent

Citeer2. gaskabel gaat ook heel zwaar, buitenmantel is niet lekker meer, vervangen dus.

Spuit hem eerst eens in met WD-40. Ik weet niet hoever je buitenmantel kapot is?

Citeer3. stuur staat scheef maar hij trekt niet naar één kant, een beunhaas is waarschijnlijk vergeten om het stuurwiel
    vast te zetten tijdens het uitlijnen 

Opnieuw uitlijnen

Citeer4. als ik plotseling gas geef onder de 1500 rpm bokt hij heel even, hiervoor ga ik de bougies vervangen

Begin met bougies vervangen (orgineel, anders is kun je zo weer) als het niet helpt ook kabels, verdeler en rotor vervangen

Citeer5. Temp knop van de rechterkant (non climate-control) werkt niet lekker, werkt soms wel, soms niet. is dit
    elektrisch?

Is volgens mij electronisch. Wat werkt er precies niet lekker aan?

Citeer6. Achterklep is niet op te tillen, gasveren lek

Andere gasveren bestellen, evt alvast voor een met spoiler als je die van plan bent te monteren (ik zeg doen!)

Veel plezier met je 10 klappert, rijd erg fijn (al kan ik niet wachten tot ik met de 20V op pad kan ;D)

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ashwin1

Citaat van: grijzev70tdi op 10-04-2012 18:15:08
Hij ziet er goed uit!

Citeer1. koppeling gaat heel zwaar, schakelt/koppelt trouwens perfect, dus ik weet niet precies waar het aan ligt

Denk dat je met remvloeistof verversen al een heel eind bent

Citeer2. gaskabel gaat ook heel zwaar, buitenmantel is niet lekker meer, vervangen dus.

Spuit hem eerst eens in met WD-40. Ik weet niet hoever je buitenmantel kapot is?

Citeer3. stuur staat scheef maar hij trekt niet naar één kant, een beunhaas is waarschijnlijk vergeten om het stuurwiel
   vast te zetten tijdens het uitlijnen  

Opnieuw uitlijnen

Citeer4. als ik plotseling gas geef onder de 1500 rpm bokt hij heel even, hiervoor ga ik de bougies vervangen

Begin met bougies vervangen (orgineel, anders is kun je zo weer) als het niet helpt ook kabels, verdeler en rotor vervangen

Citeer5. Temp knop van de rechterkant (non climate-control) werkt niet lekker, werkt soms wel, soms niet. is dit
   elektrisch?

Is volgens mij electronisch. Wat werkt er precies niet lekker aan?

Citeer6. Achterklep is niet op te tillen, gasveren lek

Andere gasveren bestellen, evt alvast voor een met spoiler als je die van plan bent te monteren (ik zeg doen!)

Veel plezier met je 10 klappert, rijd erg fijn (al kan ik niet wachten tot ik met de 20V op pad kan ;D)

Groet Jasper

Geweldig, dank voor al je tips!!! :d Wat die rechter air temperatuur knop betreft, die blijft warme lucht blazen terwijl ik hem op koud heb staan, na een beetje sjorren (:P) met die knop wil die soms weer werken en koude lucht blazen.

Citaat van: The Volvoboy op 10-04-2012 18:06:43
Mooie S70! Mooie kleurencombinatie ook (wij hebben ook midnight blue met beige velours, alleen dan met ECC, stoelverwarming en schuifdak ;D )

Heey, volgens mij herken ik je (aan je nickname) van de vele Volvo filmpjes op youtube? klopt dat?

grijzev70tdi

Begin nu toch wel te twijfelen of het electronisch is  :eusa_think:

ashwin1

Citaat van: grijzev70tdi op 10-04-2012 18:45:20
Begin nu toch wel te twijfelen of het electronisch is  :eusa_think:

Ach een van deze dagen trek ik dat paneel er wel even uit, ik hoor ook een tik onder/achter mijn dashboard, een relais wat vervelend doet? misschien als hij elektronisch is kan dit de boosdoener zijn:o

The Volvoboy

Citaat van: ashwin1 op 10-04-2012 18:43:49
Citaat van: The Volvoboy op 10-04-2012 18:06:43

Heey, volgens mij herken ik je (aan je nickname) van de vele Volvo filmpjes op youtube? klopt dat?

Haha ja dat klopt, alleen staat er dan nog een S achter :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ashwin1

Ja hoor ik ben flink genaaid :'( :'(, hij loopt soms op 4 poten met de volgende symptomen:

1. op benzine loopt hij alleen stationair op 4 poten (met stinkende rook, alleen stationair)
2. op lpg loopt hij soms ook in de hogere toeren op 4 poten (geen rook)
3. op benzine gaat het in de hogere toeren gewoon goed.

lijkt een ontsteking probleem, maar dat zou niet gepaard gaan met rook op benzine (stationair)

ik heb toch denk ik een grote fout gemaakt >:(

grijzev70tdi

Redracer

bougies goed ? 1 kapot ? kleur en geur van de rook ?

ashwin1

Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2012 12:38:43
Hoe oud is die benzine die erin zit?

Die is 1 week oud, hij was bijna leeg toen ik hem kocht.

Citaat van: Redracer op 12-04-2012 12:57:08
bougies goed ? 1 kapot ? kleur en geur van de rook ?

Weet ik niet, ik ben net begonnen met volvo's dus ik heb nog geen reserve onderdelen en ik ben bankroet de komende week door de aankoop (moest en zou hem hebben :o) kleur is zwart/grijs en geur is penetrerend, maar het gekke is dat hij dat niet doet op LPG

Edit: omdat het ook een beetje intermittent is, ga ik even met contact spray langs het ontstekingcircuit, even kijken of dat helpt

ulkeman

als je nu al geen geld meer hebt voor ontsteking kun je het ding beter nu weg doen.
want je gaat er op leeg lopen dan.

zoals ik het lees ben je nieuwe kabels bougies rotor en verdeler NIEUW nodig.
kost wat maar dan heb je ook wat ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ashwin1

Citaat van: ulkeman op 12-04-2012 13:15:21
als je nu al geen geld meer hebt voor ontsteking kun je het ding beter nu weg doen.

Bedankt voor het advies, het was even een dure maand (4K weg) maar als ik mijn loon weer heb komt alles weer goed, ik woon nog namelijk thuis :d

ulkeman

Citaat van: ashwin1 op 12-04-2012 13:25:17
Citaat van: ulkeman op 12-04-2012 13:15:21

Bedankt voor het advies, het was even een dure maand (4K weg) maar als ik mijn loon weer heb komt alles weer goed, ik woon nog namelijk thuis :d

voor pak em beet 200 euro heb je hem weer in orde.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen