Verkleuring van kunststof delen

Gestart door Midicijnman, 24-02-2012 00:51:29

Vorige topic - Volgende topic

Midicijnman

Het is een volledig onbelangrijk onderwerp, maar ik vraag het mij wel af:
De kunststof lijsten van de achterste zijramen en de spoiler van mijn V70 zijn aan het verkleuren. In plaats van rood worden ze langzaamaan roze. Ik heb al geprobeerd om met colorwax de handel wat op te leuken, maar dat werkt maar een beetje en bovendien niet langdurig. Nu las ik iets over het gebruik van gekookte lijnolie op kunststof onderdelen. Is dat een optie? Of zijn er andere manieren?

Hengeveld

Lijnolie gebruik je voor ongelakt plastic (grijze delen op de 850). Gelakte delen moet je gewoon goed en vaak poetsen met normale was. Rood (niet-metallic) verbleekt nu eenmaal makkelijk.

Midicijnman

De volgende vraag laat zich raden: wat is een goede was?

Hengeveld

Dat is discutabel. Vaste was is over het algemeen duurzamer dan vloeibare was. Turtle Wax voldoet goed. Maar je kunt ook een lakverzegeling nemen. Maar als je hierover wilt discussiëren, dan heb je al snel 20 pagina's in dit topic.

Bouke

Turtle vodoet goed voor een week of twee ;) Ik zou zou ze licht polijsten, daarna een glaze er over en afwerken met een sealer want die houd uv-licht tegen(waar je lak door verweerd ;)) Kom anders maar een keer naar Bergambacht dan kijken we er ff naar ;) das voor jou lekker dichtbij

Midicijnman

Citaat van: Bouke op 25-02-2012 17:06:08
Turtle vodoet goed voor een week of twee ;) Ik zou zou ze licht polijsten, daarna een glaze er over en afwerken met een sealer want die houd uv-licht tegen(waar je lak door verweerd ;)) Kom anders maar een keer naar Bergambacht dan kijken we er ff naar ;) das voor jou lekker dichtbij

Beetje late reactie... Maar dat lijkt me erg gezellig! Zullen we even PB-en voor een datum?

Bouke

Citaat van: Midicijnman op 12-03-2012 17:50:23
Citaat van: Bouke op 25-02-2012 17:06:08

Beetje late reactie... Maar dat lijkt me erg gezellig! Zullen we even PB-en voor een datum?
Ik hoor het wel (ik zie het nu pas :eusa_whistle: )

Martijn_B

Bouke, weet niet welke glaze je gebruikt (olie of acryl basis), maar anders hecht een sealant wat lastig soms!

Ik zeg: begin eens met een Mothers FX synwax als je het easy wilt houden voor €15, heb je echter rond de €75 over doe het dan goed en neem een washandoek, droogdoek, shampoo ph neutraal, glaze en wax :-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Midicijnman

Geweldig! Ik zie hier termen voorbij komen waar ik echt nog nooit van heb gehoord!  ??? Als je niet beter weet denk je dat het hier een sauna-forum is...
Ik denk dat ik maar eens een cursus poetsen voor gevorderden moet gaan volgen. Bouke, je bent de klos denk ik.  :eusa_dance:

Bouke

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2012 20:43:29
Bouke, weet niet welke glaze je gebruikt (olie of acryl basis), maar anders hecht een sealant wat lastig soms!

Ik zeg: begin eens met een Mothers FX synwax als je het easy wilt houden voor €15, heb je echter rond de €75 over doe het dan goed en neem een washandoek, droogdoek, shampoo ph neutraal, glaze en wax :-)
Ik gebruik pb blackhole en pb sealant ex , dat werkt volgens mij goed toch.Of denk je dat er beter een wax op kan. Ik dacht je moet er iets op doen wat uv weerstaat---> sealant maar dat kan dus ook met wax?

Bouke

Hej Martijn die mothers fx synwax is dat een goede wax,ik zie het wel eens voorbij komen op het carcleanforum?
edit: heb al ff gekeken en het werkt ook tegen uv :D alleen heb ik deze wax niet ;D

Martijn_B

Ik vind hem persoonlijk de beste wax in zijn prijsklasse als je niet te vaak polijst. Qua bescherming kan hij niet op tegen de Collinite 476s of de 845 hoor, maar gewoon een goede combo van fillers, glans en bescherming. Echter niet de wax als je een compleet strak gepolijste wagen hebt.

De poorboysproducten zijn prima op elkaar afgestemd dus dat zal geen probleem zijn. Echter met andere merken kan het wel eens lastig zijn, zo heeft clearkote een glaze op
Olie basis( nog net iets mooier dan de black hole) en er zijn maar heel weinig sealants die daar op willen hechten. Resultaat is dan een vlekkerige glans met donkere en lichte plekken. Maarja, ik ben toch een dodo juice junkie ;-)

Anuways, midicijnman ga eens bij Bouke langs als hij daar voor open staat, ik garandeer je dat je met een nieuwe verslaving thuiskomt ;-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Midicijnman

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2012 22:31:13
Ik vind hem persoonlijk de beste wax in zijn prijsklasse als je niet te vaak polijst. Qua bescherming kan hij niet op tegen de Collinite 476s of de 845 hoor, maar gewoon een goede combo van fillers, glans en bescherming. Echter niet de wax als je een compleet strak gepolijste wagen hebt.

De poorboysproducten zijn prima op elkaar afgestemd dus dat zal geen probleem zijn. Echter met andere merken kan het wel eens lastig zijn, zo heeft clearkote een glaze op
Olie basis( nog net iets mooier dan de black hole) en er zijn maar heel weinig sealants die daar op willen hechten. Resultaat is dan een vlekkerige glans met donkere en lichte plekken. Maarja, ik ben toch een dodo juice junkie ;-)

Anuways, midicijnman ga eens bij Bouke langs als hij daar voor open staat, ik garandeer je dat je met een nieuwe verslaving thuiskomt ;-)

Welja, nog een verslaving erbij...

Bouke

Welja, nog een verslaving erbij...
[/quote]
:eusa_whistle: ;D