CrosssCountry 2.5T (1998) "Oeteldonker" ff voorstellen

Gestart door CrosssCountry 2.5T, 24-02-2012 13:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 28-02-2012 12:06:57
Denk met'cd's in een aparte wisselaar. Dit is bij N tenminste zo, en denk dat dit niet heel veel anders werkt. Met apparte wisselaar
Aparte cd speler in dashbord kastje, geen wisselaar

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 28-02-2012 12:11:12
Citaat van: grijzev70tdi op 28-02-2012 12:06:57
Denk met'cd's in een aparte wisselaar. Dit is bij N tenminste zo, en denk dat dit niet heel veel anders werkt. Met apparte wisselaar
Aparte cd speler in dashbord kastje, geen wisselaar

Sommige N'en hebben toch een aprte wisselaar daar voor? Je hebt met DVD en met cd-speler, cd-speler is wisselaar toch?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

CrosssCountry 2.5T

#32
Ik heb nog geen idee hoe (en of) de navigatie werkt. Enige wat ik weet is dat hij de locatie juist aangeeft. Wel hoorde ik tijdens de testrit een cd speler "ergens in het dashboard" tekeer gaan. We zien wel bij aflevering! Laat het jullie weten.
Andere XC berijders nog tips? Wie weet waar je terecht kunt voor niet alleen voordelig, maar vooral betrouwbaar onderhoud in het 52xx postcodegebied?
THNX Ton

verron

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 03-03-2012 12:57:51
Ik heb nog geen idee hoe (en of) de navigatie werkt. Enige wat ik weet is dat hij de locatie juist aangeeft. Wel hoorde ik tijdens de testrit een cd speler "ergens in het dashboard" tekeer gaan. Wie zijn wel bij aflevering! Laat het jullie weten.
Andere XC berijders nog tips? Wie weet waar je terecht kunt voor niet alleen voordelig, maar vooral betrouwbaar onderhoud in het 52xx postcodegebied?
THNX Ton

Hangt er vanaf wat voor tips je wilt en waarover.......wanneer komt je XC?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Da Bogoboy


CrosssCountry 2.5T


Hangt er vanaf wat voor tips je wilt en waarover.......wanneer komt je XC?
[/quote]

Met een week of 4 moet ie er zijn.... Dan moet ie nog een nieuwe distributie...

Iemand tips voor een goed adres? Ik heb al even gekeken voor de onderdelen en mogelijk zelf doen, maar misschien toch liever een specialist?
Op internet zie ik verschillen (pakket met wp en rollen) tussen de 160 en 275 euro. Allemaal van verschillende leveranciers.
Heeft iemand voorkeuren voor een merk? 

verron

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 04-03-2012 13:16:51

Hangt er vanaf wat voor tips je wilt en waarover.......wanneer komt je XC?

Met een week of 4 moet ie er zijn.... Dan moet ie nog een nieuwe distributie...

Iemand tips voor een goed adres? Ik heb al even gekeken voor de onderdelen en mogelijk zelf doen, maar misschien toch liever een specialist?
Op internet zie ik verschillen (pakket met wp en rollen) tussen de 160 en 275 euro. Allemaal van verschillende leveranciers.
Heeft iemand voorkeuren voor een merk?  
[/quote]

5 weken voor een aflevering van een gebruikte auto  ???

Ik zou eens vraag op het forum stellen wie je ermee zou willen helpen, er zijn verschillende jongens die daar veel ervaring mee hebben. Doe ik zelf ook omdat ik twee linker handen heb  ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

CrosssCountry 2.5T

Vanwege het inleveren van mijn "auto van de zaak" heb ik de leverdatum aan het eind van de maand gezet.....

@verron, welke brandstof tank jij?

Ander V70xc gebruikers? En welke positieve dan wel negatieve ervaringen met brandstof?

THNX

UserID6342

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 04-03-2012 13:16:51

Op internet zie ik verschillen (pakket met wp en rollen) tussen de 160 en 275 euro. Allemaal van verschillende leveranciers.
Heeft iemand voorkeuren voor een merk? 
Wees verstandig en schroef er gewoon origineel op. Qua prijs zit je in dezelfde categorie en weet je zeker dat het goed is. We hebben hier al teveel problemen voorbij zien komen met die imitatietroep.

BeRnd

Voor onderhoud zou je http://www.volvospecialistmulder.nl kunnen proberen. Ga daar as. wo heen voor mijn XC. Wil graag dat men de aandrijflijn naloopt. In het verleden is de cardanas en visco reeds vervangen. Vanaf 100 km/ p.uur begint de auto licht te trillen. Ook hoor ik bij opschakelen van de automaat naar zijn hoogste versnelling vaak een 'kloink' onder mijn stoel. Ik vermoed dan ook dat de verbindingsmof tussen automaat en tussenbak/ho speling heeft en dus wellicht ook die trilling veroorzaakt.
Mijn verbruik ligt op 1:10.6. Maar ik rij dan ook als een O.L! en vrnl snelweg en nooit harden dan 100 km/p.uur
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

verron

Citaat van: BeRnd op 16-03-2012 09:55:09
Voor onderhoud zou je http://www.volvospecialistmulder.nl kunnen proberen. Ga daar as. wo heen voor mijn XC. Wil graag dat men de aandrijflijn naloopt. In het verleden is de cardanas en visco reeds vervangen. Vanaf 100 km/ p.uur begint de auto licht te trillen. Ook hoor ik bij opschakelen van de automaat naar zijn hoogste versnelling vaak een 'kloink' onder mijn stoel. Ik vermoed dan ook dat de verbindingsmof tussen automaat en tussenbak/ho speling heeft en dus wellicht ook die trilling veroorzaakt.
Mijn verbruik ligt op 1:10.6. Maar ik rij dan ook als een O.L! en vrnl snelweg en nooit harden dan 100 km/p.uur

1:10,6?????????  ik ben blij als ik 1:9 haal ........... maar wij rijden wel normale snelheden, met af en toe eens sprintje om de turbo even schoon te blazen. Verder rijden wij eigelijk altijd kleine stukjes dus dat verklaart wel het hogere gebruik.....
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 15-03-2012 23:58:36
Vanwege het inleveren van mijn "auto van de zaak" heb ik de leverdatum aan het eind van de maand gezet.....

@verron, welke brandstof tank jij?

Ander V70xc gebruikers? En welke positieve dan wel negatieve ervaringen met brandstof?

THNX

Ik tank altijd 98......de motor loopt mooier, pakt sneller op, heeft wat meer power, en loop zuiniger. op 95 loopt hij rond de 1:8 en met 98 rond de 1:9,5 a 1:9. Je kunt natuurlijk 95 tanken, het kan wel want er zit een antiklop sensor in die alles wel bijsteld maar ik ga ervan uit dat als dat niet nodig het ook beter is voor de motor. Ik vindt zo"n antiklop sensor een noodmiddel voor "het geval dat" ..........
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Citaat van: verron op 16-03-2012 15:01:57
Citaat van: BeRnd op 16-03-2012 09:55:09
Voor onderhoud zou je http://www.volvospecialistmulder.nl kunnen proberen. Ga daar as. wo heen voor mijn XC. Wil graag dat men de aandrijflijn naloopt. In het verleden is de cardanas en visco reeds vervangen. Vanaf 100 km/ p.uur begint de auto licht te trillen. Ook hoor ik bij opschakelen van de automaat naar zijn hoogste versnelling vaak een 'kloink' onder mijn stoel. Ik vermoed dan ook dat de verbindingsmof tussen automaat en tussenbak/ho speling heeft en dus wellicht ook die trilling veroorzaakt.
Mijn verbruik ligt op 1:10.6. Maar ik rij dan ook als een O.L! en vrnl snelweg en nooit harden dan 100 km/p.uur

1:10,6?????????  ik ben blij als ik 1:9 haal ........... maar wij rijden wel normale snelheden, met af en toe eens sprintje om de turbo even schoon te blazen. Verder rijden wij eigelijk altijd kleine stukjes dus dat verklaart wel het hogere gebruik.....


Die van ons rijd 1 op een emmer ;D

Exact weet ik het niet, en wat de wagen kost per kilometer wil ik geeneens weten. :eusa_shifty:
Bang dat het veel te duur is. 8)

Als de tank leeg is gaat er voor ruim 100 euri in aan de pomp en kan ik weer een week of wat rond scheuren.
ff serieus: een XC/AWD rijden is een stuk duurder dan een gewone roffel. Daar moet je terdege rekening mee houden...
Volvoloos....

Jans Duiven

Citaat van: BBS op 16-03-2012 21:13:16
Citaat van: verron op 16-03-2012 15:01:57
Citaat van: BeRnd op 16-03-2012 09:55:09
Voor onderhoud zou je http://www.volvospecialistmulder.nl kunnen proberen. Ga daar as. wo heen voor mijn XC. Wil graag dat men de aandrijflijn naloopt. In het verleden is de cardanas en visco reeds vervangen. Vanaf 100 km/ p.uur begint de auto licht te trillen. Ook hoor ik bij opschakelen van de automaat naar zijn hoogste versnelling vaak een 'kloink' onder mijn stoel. Ik vermoed dan ook dat de verbindingsmof tussen automaat en tussenbak/ho speling heeft en dus wellicht ook die trilling veroorzaakt.
Mijn verbruik ligt op 1:10.6. Maar ik rij dan ook als een O.L! en vrnl snelweg en nooit harden dan 100 km/p.uur

1:10,6?????????  ik ben blij als ik 1:9 haal ........... maar wij rijden wel normale snelheden, met af en toe eens sprintje om de turbo even schoon te blazen. Verder rijden wij eigelijk altijd kleine stukjes dus dat verklaart wel het hogere gebruik.....


Die van ons rijd 1 op een emmer ;D

Exact weet ik het niet, en wat de wagen kost per kilometer wil ik geeneens weten. :eusa_shifty:
Bang dat het veel te duur is. 8)

Als de tank leeg is gaat er voor ruim 100 euri in aan de pomp en kan ik weer een week of wat rond scheuren.
ff serieus: een XC/AWD rijden is een stuk duurder dan een gewone roffel. Daar moet je terdege rekening mee houden...


Daarom kom je ook niet even langs om dat R logo op te halen zeker... Kost je gewoon teveel brandstof kneus!

verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)