CrosssCountry 2.5T (1998) "Oeteldonker" ff voorstellen

Gestart door CrosssCountry 2.5T, 24-02-2012 13:02:32

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Heb nog wel een SC 801 in de aanbieding ;D (dus alleen cassette waar wel wisselaar aan kan)

EDIT: SC802 bedoel ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Elsje

Citaat van: FLA op 24-02-2012 23:16:56
Citaat van: gerritjan op 24-02-2012 18:11:18
En nog een trotse eigenaar.

Ja een R is zo passé. Een XC is gewoon helemaal 2012.

Oh sinds wanneer  ???

gerritjan

ger

Volvo850 93

verron

Joepie, nog een XC erbij in de mooiste kleur die er is  :eusa_clap:!! Veel plezier en veilige km!

Ben trouwens erg benieuwd waar jij die nieuwe carden hebt gevonden en wat er bij jou vervangen zou moeten worden. Is het wel je Cardan die gaar is of is het de haakse overbrenging of de visco koppeling, met een cardan alleen kan volgens mij niet al te veel mis mee zijn.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 25-02-2012 17:49:14
Mooie radio heb je trouwens, maar hoort er niet een grijze in?

Yep, hoort een grijze in

CrosssCountry 2.5T

Behalve een lichte trilling (kan ook van het lange stilstaan komen (staat op gelijk gesleten Vredestein Quadra)) is er volgens mij aan de aandrijving nix mis. Menig rondje gemaakt, maar geen kraak, piep of wat dan ook. Was op een gegeven moment dol van de rondjes maken en heb de gok maar genomen. Andere forumleden ervaring met AWD problematiek?

http://www.swedespeed.com/artman2/publish/Technical_Features/1998-2000_V70_AWD_Propeller_Shaft_Repair.html

Bovenstaande link is intro omtrent vervanging cardanas.

CrosssCountry 2.5T

En ja FLA, de XC is niet alleen zo 2012, 2012 en decennia verder!!!

Piere

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 28-02-2012 00:15:34
En ja FLA, de XC is niet alleen zo 2012, 2012 en decennia verder!!!

Hèhè, gelijk heb je ;)

Die aandrijfas vervangen is niet zo moeilijk hoor. Als je het juiste bitje hebt om de bouten los te krijgen is het kinderspel. In het begin dat m'n pa met z'n XC reed haalden we die cardan eruit in april om ze in november terug te monteren en dus zo de boel te sparen... Maar als je er fatsoenlijk mee rijdt kan het simpelweg geen kwaad, dus nu blijft het ding er het hele jaar door onder ;)

De haakse overbrenging wil wel es beginnen dom doen, maar dat was dacht ik een productiefoutje en als je een nieuwe besteld krijg je een verbeterde versie.

Welkom hier en veel plezier ermee!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

verron

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 28-02-2012 00:09:04
Behalve een lichte trilling (kan ook van het lange stilstaan komen (staat op gelijk gesleten Vredestein Quadra)) is er volgens mij aan de aandrijving nix mis. Menig rondje gemaakt, maar geen kraak, piep of wat dan ook. Was op een gegeven moment dol van de rondjes maken en heb de gok maar genomen. Andere forumleden ervaring met AWD problematiek?

http://www.swedespeed.com/artman2/publish/Technical_Features/1998-2000_V70_AWD_Propeller_Shaft_Repair.html

Bovenstaande link is intro omtrent vervanging cardanas.

Die fibratie komt mij heel bekend voor, bij mij is dat waarneembaar rond de 110-115. Met rondjes maken of iets dergelijk is er
niets te merken, voelen of horen. Heb je hem al eens met alle vier de voetjes van de vloer gehad, want als er dan veel speling in de wielen zit (als je ze probeert rond te draaien) zou ook de haakse overbrenging wel eens op kunnen zijn.
Het adres van de cardan heb ik in ieder geval opgeslagen.........325 euro voor een nieuwe cardan incl visco is spotgoedkoop............thnx

BrianTDI

Mooi hoor zo XC, in vind die navigatie oplossing ook erg mooi, heb daar zelf een kapotte center speaker  :eusa_doh:

Chris

Mooie XC hoor! En natuurlijk welkom hier :).

Ik vind zo'n oer-XC toch wel errug gaaf!

martijn1989

FLA

Hoe werkt zo'n navigatiesysteem eigenlijk? Middels een cd (in de wisselaar)? Of werkt het icm je "oude" SC801 nu niet?

grijzev70tdi

Denk met'cd's in een aparte wisselaar. Dit is bij N tenminste zo, en denk dat dit niet heel veel anders werkt. Met apparte wisselaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder