Iemand ervaring met S80 stoelen in een 850 bouwen..?

Gestart door timj, 25-02-2012 23:02:34

Vorige topic - Volgende topic

timj

:eusa_think: iemad ervaring hiermee...?

Mijn leren stoelen zijn aan vervanging toe en voor dezelfde prijs als nieuw bekleden heb ik de optie op een stel vorstoelen uit een S80 uit 2003
met zelfs ingebouwde speaker sin de hoofsteun..? :eusa_drool:

Nu heb ik mij laten vertellen dat je de hele stoel los kan krijgen van het onderstel maar dat de daaran het metalen gedeelte wel moet lassen op de onderstel van d e850..??

kep het forum doorgespit maar (nog) geen posts gezien....wie o wie...? ???

-D©©©L-

Als je denkt dan het past... dan gewoon maken en hier een leuk fotoverslag posten.  :eusa_clap:

timj

;) ben al druk bezig met de planning ik heb een donorstoel waar ik aan ga sleutelen

Turbo-Geek

Ik denk dat je zal moeten pionieren ... Alles is mogelijk.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

timj

:eusa_think: :eusa_whistle: ik houdt jullie o.d hoogte

er is in Den Haag een goede lasser die voor een paar tientjes klein stukjes kan lassen want ik hoorde al dat de onderstel van de 850 op het middenstel v.d S80 stoel gelast zal moeten worden.. :eusa_think:

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

SanMercury

timj

Citaat van: SanMercury op 12-03-2012 19:42:33
En is er al meer bekend over dit project??

ben nog bezig om een paar stoelen te vinden ik weet inmiddels wel zeker dat de stoelen uit de V70 t/m 1999 zeker passen in een 850,maar ik vindt de S80 stoelen mooier,via de engelse ebay al aan het zoeken naar een goedkope set stoelen,prijzen liggen daar flink lager ik heb al een paar gezien voor 100 pond het is alleen ene ritje over de plas.

deze stoelen passen niet dus ik ga een onderstoel moeten vindne een van ene paar kapotte 850 stoelen en ik deze zullen gelast moeten worden op de S80 onderstel volgens een sloper..

Luc

Ik heb er een bijrijdersstoel uit een Engelse auto inzitten, mijn bestuurdersstoel was reddeloos verloren. Transport kostte bijna evenveel als de stoelen : iets van 60 euri, maar voor dat geld rij je niet ff heen en weer lijkt me.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Vulk

De stoelen uit een V70 classic past 1 op 1, lijkt mij de eenvoudigere keuze eigenlijk.

Walter

Als je stoelen uit een S80 wil pakken kun je ze ook uit een V70 nemen. En dan de sportstoel, das nog mooier

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

grijzev70tdi

Citaat van: dbs1 op 26-03-2012 12:09:17
Bedenk wel dat het airbagsysteem van beide auto's waarschijnlijk anders is, hou rekening met foutmeldingen van het SRS systeem.
Veel succes met inbouwen en een foto van het resultaat is welkom natuurlijk!

Paar weerstanden er tussen je bent er ook
Grolsch, het klinkt al lekkerder

timj

ik heb idd van een sloper gehoort dat V70 stoelen gewoon passen t/m MY 1999 uit ervaring hij heeft er al 10/15 zo uitgebouwt en aansluitingen zijn identiek

Sbv

Die stoelen zijn kwa onderstel gewoon gelijk, een S80, maar ook de V70 en S60 allen van na 2000 zijn redelijk anders.
Het wel op de stoelen tm 99, die hebben een andere airbag aansluiting. tm MY 98 kan je ze gewoon gebruiken en zal alles werken, die van later niet

timj

??? hoe kan je het verschil zien tussen de t/m 98 MY en daarna verschillen..? :eusa_think:

grt

tim