Elektrische raambediening C70 cabrio

Gestart door Arnaud, 27-02-2012 16:10:11

Vorige topic - Volgende topic

Arnaud

Even geleden hoorde ik een knalachtig geluid bij het sluiten van het raam van de rechterdeur. De motor lijkt nog wel te werken, alleen het raam gaat niet meer omhoog. Nou heb ik al wat speurwerk gedaan, maar zie de klus die hieraan vast zit, niet helemaal goed komen met mijn technisch gereedschap/kennis. Iemand die een adresje weet om deze klus te klaren?

Misschien een hele deur vervangen nog een verstandiger idee?

thuur

Kan zijn dat zo'n plastic rolletje waar de bedieningskabel over loopt kapot is gesprongen. Defecte raammodules komt helaas nog wel eens voor bij de C's. Ga zitten als je voor een prijsopgave belt.. :eusa_shifty:

Gr ;)

rifwachter

Citaat van: thuur op 27-02-2012 17:20:10
Kan zijn dat zo'n plastic rolletje waar de bedieningskabel over loopt kapot is gesprongen. Defecte raammodules komt helaas nog wel eens voor bij de C's. Ga zitten als je voor een prijsopgave belt.. :eusa_shifty:

Gr ;)

Wij hebben er vorige week eentje vervangen, al ik me het goed heb was alleen dat raammodule zonder glas al iets van 550 euro, en dan zit het nog in de doos.......
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

thuur

Citaat van: rifwachter op 27-02-2012 17:48:27
Citaat van: thuur op 27-02-2012 17:20:10

Wij hebben er vorige week eentje vervangen, al ik me het goed heb was alleen dat raammodule zonder glas al iets van 550 euro, en dan zit het nog in de doos.......

Het afstellen is ook leuk. Tot wel 8 werkplaatsuren..

Gr :eusa_eh:

Arnaud

Zegguh gents, ik zoek natuurlijk naar oplossingen.... niet naar doemscenario's want die zitten al in m'n hoofd.... :'( :'(
Van wat ik begrijp moet ik de dealerreparatie maar uit m'n hoofd zetten, qua kosten. Is een complete deur dan een goeie oplossing? Netjes over laten spuiten en klaar is Kees!

thuur

Je kunt geluk hebben met een gebruikte deur inderdaad. Het stelwerk is dan ook al grotendeels gedaan ;) (ook al ontkom je er nooit aan)

Gr 8)

UserID6342

Idd, ook al hang je er een gebruikte deur in bij deze constructie ontkom je niet aan afstellen ivm windgeruis. Hoeft an sich geen probleem te zijn, maar een paar uurtjes ben je zo verder wil je het netjes doen / hebben.

c70-mooi

Ik heb ook een C70 met wat problemen aan het rechterraam: Het sluit net niet helemaal. Ik heb de indruk dat het een kwestie van afstellen is. Hoe is het afgelopen met het raam in het begin van deze draad?
Wat is er allemaal af te stellen en is er goede beschrijving ergens te vinden?
Groeten