180000 beurt

Gestart door Plim, 24-07-2004 09:20:31

Vorige topic - Volgende topic

Plim

Zo, dat was weer even schrikken...

beurt uitvoeren: 162
pakking: 1.10
oliefilter: 8.35
bougieset: 23.85
V-snaar: 27.10
Filterelement: 21.25
Shell helix ultra 5w40 olie 5.3 liter : 63
ruitensproeiervloeistof: 3.85
injectie systeem reiniging: 11.75
Koelvloeistof: 2.05
afvoer klein chemisch afval: 2.95

remschijven en blokken achter vervangen: 74
remschijven achter: 103
remblokken achter: 31.50

koplampwisserbladen vervangen: 6.76
koplampwisserbladen: 13.40

motorsteunrubber vervangen: 27
motorsteunrubber: 72

remvloeistofverversen: 54.12
remvloeistof: 11.95

remblokken en remschijven voor
remschijven vlakken: 38.42
remblokken: 182

parkeerrem afstellen: 20.29
kleinmateriaal: 6.80

APK: 0

totaal arbeid: 412.65
totaal onderdelen: 614.53
totaal diversen: 9.75
btw: 197.02

factuurtotaal: 1233.95

Vraag: hoeveel setjes remblokken monteer je aan de voorzijde ? Ik dacht namelijk dat een setje  voor meteen links en rechts was. Factuur vermeld 2 setjes... van 91 pleuros per setje (182 totaal).
Venetian Red

RS2000

Een remblokset bestaat uit 4 blokken, 2 links en 2 rechts. Ze hebben de blokken dus 2 keer berekend. Dit zou gewoon gecrediteerd moeten worden. Maar look on the bright side, de apk is gratis  ;D

Groetjes,
Marco

ed

Inderdaad de blokken klopt niet. Heb de rekening van mijn auto voor mijn neus, en de blokken voor kosten 92 en een beetje euro.
En bij mijn dealer kost remvloeistof verversen nog geen 12 euro. Beetje duur wel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

Voor da dubbele setje blokken gewoon ff trug gaan, moeten ze ff crediteren...

Citaat van: ed op 24-07-2004 12:17:11
En bij mijn dealer kost remvloeistof verversen nog geen 12 euro. Beetje duur wel.

12 euro? Das wel heel weinig, betaal je alleen al voor de remvloeistof, en het verversen duurt ook wel ff hoor, als je het goed wil doen......

Citaat van: RS2000 op 24-07-2004 11:46:43
Maar look on the bright side, de apk is gratis  ;D
Meestal is de APK altijd gratis icm een beurt....

Reitse

Verversen remvloeistof was bij mijn auto met iets meer dan half uurtje wel gedaan, en heb alleen die 11 euro nogwat betaald. Omdat het samen met een beurt ging. Maar waren je koplampwisserbladen echt aan vervanging toe?

denkweb

Koplampwisserbladen worden standaard vervangen als je een auto voor een grote beurt bij de dealer neerzet, net als ruitensproeier afvullen. Ik laat altijd vooraf weten dat ik ruitenwissers, ruitensproeivloeistof, pollenfilter, banden en soms wat andere dingen in eigen beheer doe en deze dus niet op de nota hoeven te komen. Gaat bijna altijd goed.

Dat van die blokken klopt idd niet als ik het zo bekijk. Verder zie ik alleen een goed uitgevoerde grote beurt waarna je auto een jaar lang probleemloos er tegenaan kan! Zelf ga ik 1 x per jaar naar de dealer voor een grote beurt + APK en ben dan ook ongeveer hetzelfde bedrag kwijt. Niks schokkends maar wel een goed gevoel ;)

Uiteraard zijn er niet-dealers (bovag-garages) die het voor iets minder doen, maar het gevoel wil ook wat!

Reitse

Fout Denkweb, koplampwisserbladen worden niet standaard vervangen bij een grote beurt. Anders had ik nu ook nieuwe gehad.

denkweb

Citaat van: Reitse op 25-07-2004 20:04:15
Fout Denkweb, koplampwisserbladen worden niet standaard vervangen bij een grote beurt. Anders had ik nu ook nieuwe gehad.

Bij de volgende meeting gaan we samen even bellen met wat dealers...  ga er nu geen discussie over aan ;D

Plim

Het 2e setje remblokken was inderdaad teveel. Deze zal worden gecrediteerd. Ook het luchtfilter wordt gecrediteerd, want ik heb een K&N luchtfilter (was mij pas later opgevallen dat er een luchtfilter op de rekening stond).

Zo zie je maar: de rekening niet meteen betalen, maar er nog eens kritisch naar kijken levert nu zomaar 130 euro op... Eind rekening is nog steeds erg hoog (1100,37 euro), maar toch !

Wat betreft de koplampwissers: deze stonden niet in het menu voor de grote beurt (zoals dat bijvoorbeeld wel het geval was met het luchtfilter). De wissers werden eerst afgekeurd voordat ze werden vervangen.

En als laatste opmerking. Lidnr 63 heeft nu ook zijn 100e posting op dit forum bereikt. :)
Venetian Red

denkweb

Tussen de regels er wat bij gezet:

Citaat van: Plim op 26-07-2004 20:51:36
Het 2e setje remblokken was inderdaad teveel. Deze zal worden gecrediteerd. Ook het luchtfilter wordt gecrediteerd, want ik heb een K&N luchtfilter (was mij pas later opgevallen dat er een luchtfilter op de rekening stond).

;D

Zo zie je maar: de rekening niet meteen betalen, maar er nog eens kritisch naar kijken levert nu zomaar 130 euro op... Eind rekening is nog steeds erg hoog (1100,37 euro), maar toch !

8)

Wat betreft de koplampwissers: deze stonden niet in het menu voor de grote beurt (zoals dat bijvoorbeeld wel het geval was met het luchtfilter). De wissers werden eerst afgekeurd voordat ze werden vervangen.

Afgekeurd? Waarvoor? De koplampwissers zijn geen eis voor de APK keuring. Hebben we laatst een topic over gehad trouwens...

En als laatste opmerking. Lidnr 63 heeft nu ook zijn 100e posting op dit forum bereikt. :)

Van harte!!