Dashboardverlichting doet vreemd

Gestart door Sejus, 29-02-2012 21:56:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snix

Ik zou hem laten reviseren. Heb ik ook laten doen werk prima en scheelt weer een bak geld.

Kees.R.S

AC-DC is een betrouwbaar adres, zij hebben de dynamo ook even op de juiste wijze doorgemeten, vandaar de kennis.  ;)

Kees.R.S

En inderdaad  ;D de dynamo "even" vervangen (3 uurtjes sleutelen) probleem opgelost. :eusa_dance:
Als het lukt zal ik van het weekend "even" wat fototjes bijvoegen. :eusa_think:

groet,

Kees

V70 TDI

Citaat van: mehn op 01-03-2012 12:27:09
Citaat van: Sejus op 01-03-2012 11:45:11
Citaat van: mehn op 29-02-2012 23:14:12
Gaan je koplampen ook aan en uit?

Nee, die blijven -gelukkig- gewoon branden!


Ok. Het contactslot wil nog wel eens voor problemen zorgen die lijken op jouw symptomen.
Meestal branden dan ook de koplampen niet en gaat het ABS lampje branden.


Deze problemen heb ik nu. Mijn dashboardverlichting en koplampen flikkeren als de knipperlichten branden of als ik rem. Ook brand in één keer het ABS en rem lampje op het dashboard.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Broabander

Bekabeling allemaal in orde? Bij mij op vakantie vorig jaar had de dynamo 14V en de accu 11.6V, bleek dat de kabel die vanaf de dynamo via de startmotor naar de accu loopt aan gort was. Even omgelust en hij laadde weer goed bij.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

alfafox

Hoy, heb het probleem met de controle lampjes van de week ook gehad, aan en uit tot ze helemaal niet meer uitgingen en na een rit van 50kms was de accu leeg,dus andere dynamo er op en andere startmotor waar ik een aansluiting van molde na het controleren van de kabels.
Maar...nu blijft het accucontrolelampje heel flauw branden ook als het contact uit is en sleutel er uit is.En nu start hij wat moeilijker net of de onsteking te vroeg staat,hij start wel en rijd verder goed.iemand sugesties bvd dank.O ja het is een 850 10v uit 1994.

hathü

Ik had vandaag feestverlichting toen ik de auto wilde starten, alles flikkeren, toerenteller zwiepte heen en weer, tikken en kreunen uit de dash enzovoort en starten echt niet. Na het plaatsen van een nieuwe accu, starten en lopen, alles doet weer normaal.

Oude accu had nog maar 3 v in huis.

Broabander

Citaat van: alfafox op 12-10-2013 20:32:57
Hoy, heb het probleem met de controle lampjes van de week ook gehad, aan en uit tot ze helemaal niet meer uitgingen en na een rit van 50kms was de accu leeg,dus andere dynamo er op en andere startmotor waar ik een aansluiting van molde na het controleren van de kabels.
Maar...nu blijft het accucontrolelampje heel flauw branden ook als het contact uit is en sleutel er uit is.En nu start hij wat moeilijker net of de onsteking te vroeg staat,hij start wel en rijd verder goed.iemand sugesties bvd dank.O ja het is een 850 10v uit 1994.

Zie mijn post, boven je. Alleen op de Franse binnenwegen was te zien dat het lampje brandde. Check de kabels dus even.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

alfafox

Hoy,bij mij opgelost,bleken de koolborstyels van de dynamo te zijn die vesleten waren.

svenerik

bij mij precies dezelfde problemen was een defecte dynamo....  diode brug....

sven

855GLTvincent

Ik ga maar even door met dit 'oudere' draadje, aangezien ik een soortgelijk probleem lijk te hebben. Alleen andersom...  :eusa_dance:

Als ik start met de lichten uit (heb geen daytime running lights, uitgeschakeld via het schroefje), gaat de dashboardverlichting branden bij de klokken enz.. soms gaat hij dan na een paar seconden keurig uit zoals hij altijd deed, maar soms blijft hij een hele rit aan, hoewel ik geen van de lampen aan heb staan.

kan dit ook een dynamo/contactslotprobleempje zijn, of is het iets anders?
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km