Ontploft

Gestart door rittenburg, 01-03-2012 12:41:20

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Als je een foto plaatst van de geplofte stoel, kunnen mensen zien of ze ergens de juiste kleur weten.
Er zijn genoeg forrummers met een bijna fotografisch geheugen wat onderdelen aangaat ;D ;D.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

rittenburg

Tja...donkergrijs met een klein blauw stippeltje...zal proberen een foto te plaatsen, want dat is voor mij een nieuw fenomeen...
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

elianmars

Citaat van: rittenburg op 01-03-2012 22:03:36
Tja...donkergrijs met een klein blauw stippeltje...zal proberen een foto te plaatsen, want dat is voor mij een nieuw fenomeen...

Ik vermoed dat het deze stoelen zijn:

rittenburg

Nou...het lijkt er erg op.

Zal zo foto maken en vergelijken...

Zijn ze trouwens te koop?

elianmars

Citaat van: rittenburg op 02-03-2012 09:21:49
Nou...het lijkt er erg op.

Zal zo foto maken en vergelijken...

Zijn ze trouwens te koop?

Nee, zijn al een hele tijd geleden verkocht.

rittenburg

Ah...jammer..maar kan nu wel aangeven wat voor bekleding het is.

Merci

Ries van de Zilverschuit

Deze bekleding heet San Remo grijs (3370). Bij Hunterparts staat er een heel stelletje op zolder, wel met wat gebruikssporen. Waarschijnlijk van verschillende bouwjaren. Hebben er vaak al heel wat km's opzitten. Op Marktplaats verschijnen ook wel eens interieurssetjes van dit type.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

rittenburg

Bedankt, ga op zoek..

koekdoosopwielen

Allen,

Ik heb nog een vraag nav een antwoord in deze mailwisseling. Is het gehele airbagssyteem van de V70 nu uitgeschakeld als her srs lampje brand in het dashbord?

Ik heb een V70 MY 2000 met daarin een bestuurdersstoel van een voorgaand MY (mechanische airbag). Ik heb het kabeltje van de SRS aansluiting dus niet aangesloten en gewoon onder mijn stoel laten liggen, het srs lampje brand nu. Ik ga er echter wel vanuit dat de andere airbags gewoon werken.

De leveranciers van de 2e hands stoel (volgens mij Hunter) gaven aan dat ik een oude airbag moest kopen, kapotknippen (of gelijk een kapotte) en deze aan moest sluiten op het stekkertje?
Als hij ontploft is gaat het lampje toch zowieso bellen?
Of moet ik gewoon een goede airbag kopen en deze (aangesloten en wel) onder mijn stoel leggen? Ik zal toch niet gelanceerd worden?

elianmars

Citaat van: koekdoosopwielen op 02-03-2012 09:47:09
Allen,

Ik heb nog een vraag nav een antwoord in deze mailwisseling. Is het gehele airbagssyteem van de V70 nu uitgeschakeld als her srs lampje brand in het dashbord?

Ik heb een V70 MY 2000 met daarin een bestuurdersstoel van een voorgaand MY (mechanische airbag). Ik heb het kabeltje van de SRS aansluiting dus niet aangesloten en gewoon onder mijn stoel laten liggen, het srs lampje brand nu. Ik ga er echter wel vanuit dat de andere airbags gewoon werken.

De leveranciers van de 2e hands stoel (volgens mij Hunter) gaven aan dat ik een oude airbag moest kopen, kapotknippen (of gelijk een kapotte) en deze aan moest sluiten op het stekkertje?
Als hij ontploft is gaat het lampje toch zowieso bellen?
Of moet ik gewoon een goede airbag kopen en deze (aangesloten en wel) onder mijn stoel leggen? Ik zal toch niet gelanceerd worden?

Niet doen! Zeker geen losse airbag onder je stoel leggen.

Haal een weerstandje en monteer die aan de stekker die los onder je stoel ligt. Ik heb in mijn vorige wagen, bouwjaar 1999, een interieur van ouder bouwjaar gemonteerd. Ik heb toen op beide stekkers onder de stoelen een weerstandje gezet. Het SRS lampje ging na het starten netjes weer uit.

Sbv

Je zal een weerstandje er tussen moeten laten zetten zodat het systeem denk dat er een airbag aangesloten zit

grijzev70tdi

Volgens mij als het airbaglampje brand worden ALLE airbags uitgeschakeld
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

rittenburg

Nou las ik net dat een airbag ook kan ploffen indien er statische electriciteit ontstaat en de stoel niet goed is geaard.
Ontploffing kan dus gekomen zijn door corrosie van de aarding van de stoel.

elianmars

Citaat van: rittenburg op 02-03-2012 09:59:00
Nou las ik net dat een airbag ook kan ploffen indien er statische electriciteit ontstaat en de stoel niet goed is geaard.
Ontploffing kan dus gekomen zijn door corrosie van de aarding van de stoel.

Er zal toch al een tijdje iets niet goed hebben gezeten, aangezien het SRS lampje bleef branden.