Ontploft

Gestart door rittenburg, 01-03-2012 12:41:20

Vorige topic - Volgende topic

rittenburg

Ja, klopt, maar wat precies? Ga dit weekend stoel er uit halen en alle verbindingen controleren.
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

Sbv

Foutcodes uitlezen ! dat scheelt veel gis werkt.

Rij langs dealer en laat de auto uitlezen dan kan je vaak wel meer zeggen

rittenburg

Citaat van: Sbv op 02-03-2012 10:04:11
Foutcodes uitlezen ! dat scheelt veel gis werkt.

Heb ik gedaan bij Volvo dealer, maar ze konden alleen zeggen dat er "iets"niet goed zat in de bestuurdersstoel

Sbv

Welke codes ?
Iets is namelijk wat aan de vage kant

rittenburg

Ja, vind ik ook, ga nog 's terug, want ik ging er destijds van uit dat de foutcode aangaf dat de gordelspanner niet goed funcioneerde.

koekdoosopwielen

elianmars,

Bedankt voor de snelle tip en de locatie om het weerstandje te kopen. Ik heb hem gelijk besteld.

Had ik een v70 gekocht voor de veiligheid en ben ik vervolgens zo stom om de airbags uit te zetten ten behoeve van beter zitmeubilair. Maar ja, al doende en met hulp leert men.

Sem

Even hoor...  het klopt dus niet dat als SRS controlelampje brandt... het hele systeem niet meer werkt. Dat is wat ik telkens begrijp, toch? Die SIPS bags werken door een schakelaar en niet via een schoksensor. Dat is terminste wat ik nu begrepen heb!

Normaal moet je bij het afgaan van een airbag toch ook de schoksensor (module) vervangen? Enfin.. in dit geval dus niet? Het gaat hier tenslotte om een SIPS bag..  

Ik sta echt te kijken dat die klapzak via een schakelaar werkt.. echt ongelovelijk! Ik vind dat wel een beetje houtje/touwtje systeem.. :-\  Dit had ik niet verwacht bij Volvo. Naja.. ze zullen er wel over nagedacht hebben..

@rittenburg..: Haal gewoon een complete stoel. Niet gaan lopen prutsen met dit soort dingen. Je kan die stoel wel dichtstikken, maar volgens mij moet dat ook weer op een speciale manier, i.v.m. het uitscheuren bij activeren van de airbag. Een losse airbag onder een stoel leggen, zou nog wel eens heel beroerd voor je kunnen aflopen! http://www.youtube.com/watch?v=1S1CZ08w4H4

mehn

Citaat van: Sem op 02-03-2012 10:26:50
Even hoor...  het klopt dus niet dat als SRS controlelampje brandt... het hele systeem niet meer werkt. Dat is wat ik telkens begrijp, toch? Die SIPS bags werken door een schakelaar en niet via een schoksensor. Dat is terminste wat ik nu begrepen heb!

Normaal moet je bij het afgaan van een airbag toch ook de schoksensor (module) vervangen? Enfin.. in dit geval dus niet? Het gaat hier tenslotte om een SIPS bag.. 

Ik sta echt te kijken dat die klapzak via een schakelaar werkt.. echt ongelovelijk! Ik vind dat wel een beetje houtje/touwtje systeem.. :-\  Dit had ik niet verwacht bij Volvo. Naja.. ze zullen er wel over nagedacht hebben..

Vanaf MY1999 of MY2000 is dit gewijzigd en werken de SIPS bags ook via het SRS systeem. Dan heb je ook de eerder genoemde oranje kabel met groene connector onder de stoelen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rittenburg

Ja....maar vind er maar een die precies hetzelfde is bekleed...

Overigens, dat idee van die losse airbag was niet van mij maar van koekdoosopwielen!!

Sem

Citaat van: rittenburg op 02-03-2012 10:30:38
Ja....maar vind er maar een die precies hetzelfde is bekleed...

Overigens, dat idee van die losse airbag was niet van mij maar van koekdoosopwielen!!
Ow..  ik zie het ja. Nou een gewaarschuwd mens telt vor twee.. ;)

Volgens mij zijn er bosjes stoelen met dat motiefje..

elianmars

Ik verbaas me er over dat velen niet weten dat tot MY 2000 de stoelairbags door de drukschakekaar aan de zijkant van de stoel worden geactiveerd.

Blijkbaar worden de kapjes aan de zijkant van de stoelen minder vaak losgehaald dan ik dacht ;D

Ries van de Zilverschuit

Weet iemand eigenlijk hoe effectief dat mechanische systeem met die drukschakelaar is, uit een minder plezierige ervaring?

Overigens zijn er wel topics over dit onderwerp te vinden hoor, weet ik uit ervaring. Ik heb hier nog een interieurtje uit 2000 staan, die ik wil overzetten namelijk. (Wat doe je dan met die airbags hé).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Het is vooral lawaaiig:
Zo gaat hij af als het goed is:

Deze deed het minder goed:

Ries van de Zilverschuit

Weinig indrukwekkende plofzak. Gaat-ie af door een klap op de sensor of door een schok, die boven een bepaalde kracht komt? Laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend, in het eerste geval moet de schade al wel heel groot zijn voordat hij in werking treedt.

Meen ook wel eens plofzakken gezien te hebben bij latere X70's die ook nog een hoofddeel hadden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Deze komt uit een 850. Puur pyrotechnisch.
Klein bommetje naast stoel ontsteekt door klap en laat grotere bij plofzak ontsteken.