Schade aan de R=> expert Rbij => lage marktwaarde en dan?

Gestart door beezz, 01-03-2012 20:06:15

Vorige topic - Volgende topic

beezz

Hoi allemaal,

een paar weken geleden is R iemand bij me achterop gereden met een scheve bumper, beschadigde trekhaak en lakschade tot gevolg.
Maar ja, geen schuld, tegenpartij verzekerd dus niks aan de hand zou je zeggen.
Maar nou belt vanavond de expert dat hij biedingen op de auto wil laten doen om te bepalen of wel het gehele bedrag a € 1375,= uitgekeerd gaat worden. omdat de auto eigenlijk te oud is. GRRRRR!!!!!
Want als het verschil tussen de dagwaarde en de minimumwaarde ( biedingen) kleiner is , dan heb ik pech want dat bedrag wordt maximaal uitgekeerd. Snappen jullie het nog?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De man was nogal bot en kortaf, dus R was weinig ruimte voor extra informatie.

Hoor graag tips hoe hier mee om te gaan.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Wout309t

Sowieso bezwaar aantekenen. Ik weet niet wat de staat van de auto verder is, maar als het kan zoveel mogelijk aantonen dat het een liefhebbersauto is...
2011 V70 2.0T R-Design MT

theovk

Andere expert eisen en opnieuw laten kijken. Evt met aantoonbare rekeningen dat auto in goede staat is. Ook eigen verzekeringsagent inschakelen wil wel eens helpen.

beezz

Ja, dat is ook al zo vreemd...ik moest de arag inschakelen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen, dus mn eigen verzekeringsagent lijkt me nogal vreemd als Arag al mijn belangen behartigt.

Ik dacht trouwens dat de dag/marktwaarde vooral wordt bepaald door de prijzen op sites als marktplaats , autoscout enz., maar mneer vertelde dat slurpende auto's sowieso weinig waard zijn, ook al zijn het liefhebbersauto. En een toekomstige klassieker is geen maatstaf voor de huidige waarde. Hmmm

Ludo

Citaat van: beezz op 01-03-2012 20:24:46
mneer vertelde dat slurpende auto's sowieso weinig waard zijn, ook al zijn het liefhebbersauto.

Dan is het toch heel simpel.
Laat diezelfde meneer een exact en gelijkwaardig exemplaar als de jouwe, voor je kopen als vergoeding.
Als zijn vermoeden klopt, komt hij er dan nog beterkoop vanaf.  :D

beezz

Ja, das een goeie! Die ga ik onthouden en gebruiken!  :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: beezz op 01-03-2012 20:06:15
Hoi allemaal,

een paar weken geleden is R iemand bij me achterop gereden met een scheve bumper, beschadigde trekhaak en lakschade tot gevolg.
Maar ja, geen schuld, tegenpartij verzekerd dus niks aan de hand zou je zeggen.
Maar nou belt vanavond de expert dat hij biedingen op de auto wil laten doen om te bepalen of wel het gehele bedrag a € 1375,= uitgekeerd gaat worden. omdat de auto eigenlijk te oud is. GRRRRR!!!!!
Want als het verschil tussen de dagwaarde en de minimumwaarde ( biedingen) kleiner is , dan heb ik pech want dat bedrag wordt maximaal uitgekeerd. Snappen jullie het nog?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De man was nogal bot en kortaf, dus R was weinig ruimte voor extra informatie.

Hoor graag tips hoe hier mee om te gaan.

Pasgeleden een soortgelijke schade gehad (kromme trekhaak, doorgezette bumpersteunen/bumperbalk en wat lakschade). 
In mijn geval ook een verhaalbare schade. Na taxatie door een expert van mijn eigen verzekering (auto is vol-casco verzekerd), heeft men alles zonder problemen kunnen verhalen op de verzekering van de tegenpartij.
Probleemloos en vlot.

In jou geval staat of valt het met het bepalen van de dagwaarde. Laat de expert maar aantonen dat zijn dagwaarde reeel is. Het opzoeken van een auto in zelfde uitvoering en staat van onderhoud (!) tegen de genoemde prijs door de expert lijkt me niet teveel gevraagd. Hij heeft z'n huiswerk al gedaan en moet een dergelijk exemplaar dus zo kunnen ophoesten.

ronnievolvov70

weg trappen die expert en andere in de arm nemen
moetje is tegen hem zeggen  als dat nou is jou auto was

die gene is niet voor niks verzekerd tegen die ongein

straks komen ze ook nog met dat hij economisch totalloss is

Arie T5R

Wat je moet doen:
Duidelijk maken aan de expert dat van jouw versie een beperkt aantal auto's gemaakt zijn. De verzekeraar MOET dan gaan kijken naar een vergelijkbare auto, om te zien wat de waarde daarvan is (MP, Autoscout etc). Dan bepalen ze of ie totalloss is of niet(dus de schade de dagwaarde overschrijdt) Doe vast wat huiswerk en laat de expert zien wat gemiddeld een 850R kost. Gaat ie niet veel tegenin kunnen brengen. Succes!

TonV70R

Tip is om je een redelijk exclusieve auto te laten taxeren en all risk laten verzekeren.
De meesten denken dat het duur is maar ik betaal voor een op 7500 euro getaxeerde Trabant iets van 125 euro all risk. Dat valt dus wel mee.
Taxatiekosten zijn iets van 100 euro zo uit mijn hoofd. Afgelopen zomer netjes een brief dat het 3 jaar geleden was dat deze getaxeerd was en of ik akkoord ging met hetzelfde bedrag of dat er nog eea aan verbeterd was. Indien je er mee akkoord ging werd de taxatie weer voor 3 jaar verlengd zonder taxatiekosten. Netjes dus en bij schade heb je dus iets in de hand waarmee de waarde is bepaald.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

mitsupiet

Citaat van: Ton850 op 01-03-2012 22:33:21
Tip is om je een redelijk exclusieve auto te laten taxeren en all risk laten verzekeren.
De meesten denken dat het duur is maar ik betaal voor een op 7500 euro getaxeerde Trabant iets van 125 euro all risk. Dat valt dus wel mee.
Taxatiekosten zijn iets van 100 euro zo uit mijn hoofd. Afgelopen zomer netjes een brief dat het 3 jaar geleden was dat deze getaxeerd was en of ik akkoord ging met hetzelfde bedrag of dat er nog eea aan verbeterd was. Indien je er mee akkoord ging werd de taxatie weer voor 3 jaar verlengd zonder taxatiekosten. Netjes dus en bij schade heb je dus iets in de hand waarmee de waarde is bepaald.

Ik denk niet dat dit gaat werken voor een R :(

Te hard geschrobt.......

TonV70R

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

daytonawim

Nope, daar is de auto nog net een te jong voor, heb het ook met onze S70 geprobeert, met een beetje mazzel
lukt het als ie 15 jaar oud is, maar dan zal je wel even rond moeten bellen.

Helaas zit er wel vaak een KM begrenzing aan vast.

The Demon

Citaat van: mitsupiet op 01-03-2012 22:35:47

Waarom niet?
Een taxatie wordt door een onafhankeijke taxateur gedaan en de verzekering moet daar genoegen mee nemen of aan kunnen tonen dat de auto ten tijde van het ongeval in mindere staat vekeerde.

Groet,
The Demon.

mitsupiet

Citaat van: The Demon op 01-03-2012 22:44:26
Citaat van: mitsupiet op 01-03-2012 22:35:47

Waarom niet?
Een taxatie wordt door een onafhankeijke taxateur gedaan en de verzekering moet daar genoegen mee nemen of aan kunnen tonen dat de auto ten tijde van het ongeval in mindere staat vekeerde.

Groet,
The Demon.

Je zal hem wel op die manier misschien wel verzekerd krijgen, maar niet voor 125 Euro.

Te hard geschrobt.......