Dynaudio

Gestart door V70 sjefke, 02-03-2012 01:09:38

Vorige topic - Volgende topic

V70 sjefke

Helaas, de Dynaudio  speaker set voor een V70 uit '97 is dus niet meer te krijgen..... :o
Weet iemand alternatieven en zo ja, welke? Ik bedoel dan wel een alternatief dat kan matchen met de Dynaudio...

NinaPaul

Als je fequentieberijk en dergelijke achterhaald kan je bij de meeste online shops wel een vergelijking maken.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: NinaPaul op 02-03-2012 10:10:36
Als je fequentieberijk en dergelijke achterhaald kan je bij de meeste online shops wel een vergelijking maken.

Ja maar dat zegt niets over de opbrengst per frequentie helaas. Dynaudio's zijn hele moeilijke speakers om aan te sturen (lage dBm) maar je krijgt er een indrukwekkend geluidsbeeld voor terug. Ze zijn over het hele (en dat is breed) frequentiegebied nagenoeg gelijk. Bovendien kan een speaker heel persoonlijk klinken, wat ik mooi vind klinken kun jij lelijk vinden.

Gr ;)

V70 sjefke

Ik bedoel ook speakers, die zich qua klank kunnen meten met de Dynaudio set  :)
Meetwaarden zeggen lang niet alles.

volvo fan

Je zou eens contact op kunnen nemen met http://www.sweden-parts.nl/index.php?page=intro.

Ik heb hier een paar mooie originele Volvo velgen gevonden. Misschien dat hij ook aan een paar originele speaker kan komen die nog ergens op zolder in Zweden liggen.

V70 sjefke

Ok Volvo fan, daar ga ik zeker contact mee opnemen; bedankt voor de tip

heerhugo

Je kan beter Martijn. vragen, die heeft goeie lijntjes met het classic magazijn.

volvo_sport

Misschien een beetje laat, maar ik heb het zo opgelost

Dit heb je nodig, 2 sloop C70 met dynaudio aan boord. In de achterste zijpanelen zitten 16cm dynaudio speakers twee per auto, dus vandaar dat je twee slopers nodig hebt, vervolgens gebruik je de adapters die in je eigen s of v 70 zitten. De tweeters in het dashboard  zijn zo te plaatsen. De overige tweeters kun je zo in de adapters van de D stijl van je V70 plaatsen.

Ik heb dit al een tijd in mijn volvo, en klinkt super.

Succes