Geblokkeerd slot van de achterklep

Gestart door Skua, 26-03-2003 17:31:08

Vorige topic - Volgende topic

Skua

Vanmiddag wilde ik de auto op slot zetten door middel van het slot op de achterklep om te draaien, echter toen ik de sleutel er weer wilde uit halen, zat ie vast en stond ie nog in een hoek van 45 graden. Na voorzichtig trekken heb ik de sleutel er weer uit gekregen. Alleen zit het slot nu muurvast

Na het indrukken van de afstandbediening (deze had ik ff niet bij de hand vandaar die andere methode) ging de auto weer van het slot, op de achterklep na....

Net thuis gekomen weer geprobeerd het slot om te kunnen draaien enz, maar niets lukt. En nu reageert de cv ook niet meer op de afstandbediening, alleen de knipperlampen gaan flikkeren. Verder niets.....

Weet iemand een oplossing zodat ik de klep weer kan gebruiken en de cv het weer doet??

Alvast bedankt!

Johan
Bijna 300K

Reitse

Wat ik zou proberen:

1. beetje naaimachine-olie in het slotje prutsen en kijken of het wat wil vlotten

2. achterbank plat, zaklampje mee en kijken of je er van binnenuit beetje bij kan komen... (lijkt me niet makkelijk trouwens!)

Hans B6254

Keuze 1. zou ik niet doen, olie houd vuil vast, is daarom ook niet geschikt voor sloten, denk meer aan grafiet. of speciale slotspray.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Reitse

weer wat geleerd!  :D

Skua

Ik heb vanmorgen geprobeerd het slot te smeren met grafiet.
Het heeft alleen niets geholpen  :-/ het zit nog steeds muurvast.....

Iemand nog een ander idee??
Bijna 300K

Reitse

Met cola schijn je ook dingen los te krijgen...

volvoTon

Hoop voor jou dat het op te lossen is op een leuke manier.
Bij mij heb ik er de flex bij moeten gebruiken en heb de beugel doorgeflext >:( >:(

volvo Ton  

Reitse

Johan,

Bedenk me net iets. Wat zou kunnen helpen is slotontdooier. Klinkt misschien vreemd maar ik heb (weer) een wat weigerend slot. Een keer slotontdooier erin geblazen (je weet nooit) en het is weer een beetje aan de gang.

Skua

Mijn slot zit helemaal vast. Als ik de sleutel erin steek, dit gaat ook met moeite, kan ik hem nog geen mm draaien.

Vanmorgen heb ik er grafiet ingespoten, maar dit heeft helemaal geen uitwerking gehad...

Ik heb zelf het gevoel dat het juist door de slotontdooier is gekomen. Sinds '92 nooit gesmeerd en wel altijd ontdooier erin. Dit lijkt me niet echt bevorderlijk voor een slot... ???

Groeten johan
Bijna 300K

Skua

Het omhoog en omlaag duwen helpt niet.
Ik heb de bekleding nu los gehaald en daar is heel mooi de rest van het slot te zien.

Vanavond zal ik even samen met iemand proberen uit te vinden wat er nu precies vast zit.

Het slot zit aan de achterkant nog wel dik in het vet..
Bijna 300K

denkweb

Je achterslot heeft twee standen.
Een = openen met AB.
Twee = openen met de sleutel, dan draai je het slot een kwartslag verder.

ter info.

Skua

CiteerJe achterslot heeft twee standen.
Een = openen met AB.
Twee = openen met de sleutel, dan draai je het slot een kwartslag verder.

ter info.

En??
Bijna 300K

denkweb

CiteerEn??

Ter info voor hen die dat niet weten en nu zoeken naar het onderwerp achterklepslot ;-)

Skua

CiteerTer info voor hen die dat niet weten en nu zoeken naar het onderwerp achterklepslot ;-)

Okee dan, dat is inderdaad wel handig!!  ;)
ikzelf had er iets minder aan omdat mijn slot toch maar 1 stand heeft.... de verkeerde :-/

Bijna 300K

denkweb

Gaat geen van beide kanten meer op?? Ook van binnenuit geen palletje om weg te duwen??