Even voorstellen

Gestart door lammert van dijken, 02-03-2012 18:12:21

Vorige topic - Volgende topic

lammert van dijken

Hallo Volvo fans ;)
bij deze even voorstellen, Ik ben Lammert van Dijken 23 jaar en ik kom uit Roodeschool.
Ik wil mijn eerste Volvo gaan kopen een 850 T5.
http://link.marktplaats.nl/531127237 wat denken/ vinden jullie er van?

Gr Lammert

heutink

welkom op het forum vanuit Enschede :D
de plaatjes zien er goed uit, en voor niet teveel geld......
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

rifwachter

Hallo Lammert,

Welkom op het forum.

Veel plezier met het uitzoeken van jouw 850.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

Die 850 die is wel eens besproken hier. Niet al te positief volgens mij. Iets met de motor meen ik. Kan het zo snel niet vinden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

lammert van dijken

Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2012 19:29:26
Die 850 die is wel eens besproken hier. Niet al te positief volgens mij. Iets met de motor meen ik. Kan het zo snel niet vinden
ik ga er morgen heen om de auto te bekijken en even een test rit te maken nog advies?

Jack v

ik heb de auto een tijdje geleden bekeken, zo op de foto ziet ie er goed uit maar als je goed  naar de lak kijkt zie je allemaal krassjes die er met een kleurpoets zijn weggehaald. Na een paar keer wassen heb je dus een auto vol krassen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

lammert van dijken

Citaat van: Jack v op 02-03-2012 20:03:06
ik heb de auto een tijdje geleden bekeken, zo op de foto ziet ie er goed uit maar als je goed  naar de lak kijkt zie je allemaal krassjes die er met een kleurpoets zijn weggehaald. Na een paar keer wassen heb je dus een auto vol krassen.
heb je er ook in gereden?

Jack v

nee want ik vond de auto kwa aanzicht al tegenvallen. Ook het onderhoudsboekje is onvolledig. Dat was voor mij de afknapper. En ik vond de prijs te hoog voor de auto.
De handelaar was ook niet bereid om iets aan de prijs te doen,  onderhandelen valt daar tegen.

lammert van dijken

Oke wat de lak betreft daar heb ik iemand voor die dat wel kan herstellen, en de prijs is als je het mij vraagt niet heel hoog. Maar dan ben ik ook wel een leek op het volvo gebied. Hij heeft mij aan de telefoon al wel verteld dat er een wiel lager links voor moet worden vervangen.

Jack v

daar gaan je eerste 150 euro al dan nog de distributie want die zat er volgensmij ook aan te komen als ik me goed herrrinder. Verder kon ik ook nergens iets vinden voor de carterventilatie dus die zou ik ook doen. Al met al ben je dus een goeie 5/600 euro verder voor je hem ok hebt. En dan word de prijs toch stevig vind ik.

Jack v

lammert van dijken

Ik heb het even doorgelezen. Er staan goede tips in.
Ik heb het grote voordeel dat een dat ik een kennis heb die altijd mijn auto onderhoud en na kijkt voor dat ze voor de APK moeten, en tot nu toe nog geen problemen gehad en zo kan ik de kosten laag houden. Kan je zo'n carter ventilatie kant en klaar kopen?

Jack v

yep de colmplete set kost je ongeveer 125 euro bij de dealert

Voor een db set kun je ook wel 200 rekenen dit is incl waterpomp en rollen.

lammert van dijken

oke klinkt raar maar dat valt mij nog wel mee.

Jack v

dan zit het er nog niet op natuurlijk