Lambdalampje aan

Gestart door Midicijnman, 21-02-2012 15:33:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

#15
Citaat van: volvobug op 21-02-2012 17:40:17
Citaat van: rpakuypers op 21-02-2012 17:15:29
Citaat van: marc-850 op 21-02-2012 16:11:13
En tóch bestaat toeval  8)

Helaas ben ik dat niet met je eens omdat het in mijn optiek een samenloop van omstandigheden is ............. maar daar hebben Galileo en Pascal hun hoofd al over gebroken ;)

Groet,
Roger
Samenloop van omstandigheden = toeval  :eusa_think:
Causaal verband = geen toeval  :angel:
;)

Sorry, was het woordje onvermijdelijke vergeten. Leermoment : post geen topic als je op dat moment een afspraak bij de kapper hebt ;) Ben het verder met Midicijnman eens ...........

Groet,
Roger

volvobug

Citaat van: Midicijnman op 21-02-2012 22:01:35
Interessante beschouwing. Maar beide afzonderlijke omstandigheden hadden ieder hun eigen doel en dus richting voordat zij elkaar kruiste en zodoende als toeval werden beschouwd. Het causale verband zit hem in het feit dat achteraf kan worden bepaald wat de oorzaak was van het toeval. En als er een oorzaak is, is er een voorspelling mogelijk. Geen toeval dus.

Ja, ik weet het: achteraf voorspellen. Wie is er niet rijk mee geworden!  :eusa_doh: :P
:eusa_think: ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Midicijnman

Weer even geheel 'on topic':
Vanavond sprong het lambdalampje weer aan. Ik neem aan dat het dezelfde melding is als de vorige die door KIM is uitgelezen. Dus wordt het tijd om actie te gaan ondernemen. Is er iemand die mij zou kunnen helpen met het doormeten en eventueel vervangen van de achterste lambda-sonde? Ik ben op zich wel handig, maar ik moet alles op straat doen en ik heb beduidend minder ervaring dan mijn roffel ;-).