Is hij nu echt kaduuk?

Gestart door RuudK, 05-03-2012 20:06:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RuudK

De volvo starte bijna vanmorgen, sloeg weer af en vervolgens ging hij met de pootjes de lucht in. Sleutel draaien niets, verlichting uit, niets draaien noppes.
vorige maand heeft de Wegenwacht de airco uitgeschakeld omdat deze vast geslagen was en nu dit weer. Er kwam een raar geluid uit vlak voordat hij niets meer deed, volgens mij zit er iets nu erg vast en heb ik een 5 deurs pakketje voor de deur staan.... Indien niemand hier de gouden tip heeft..

Net nu ik geen poen heb voor iets anders maar wel elke dag een auto nodig heb..

elianmars

Hoe is het met de multiriem? Deze drijft onder andere de dynamo aan. Als deze niet wordt aangedreven, wordt de accu niet opgeladen.

Als de airco is uitgeschakeld, neem ik aan dat er een kortere riem op is gegaan, die alles behalve de aircopomp aandrijft.

RuudK

nee ze hebben de electra eraf gehaald, verder niets en de accu was vol want ik had de dag ervoor 10 uur in de schuur aan de oplader gestaan.

Ik zal morgen de vrienden van de ANWB weer eens uitnodigen bij mij thuis... kijken wat die zegt.

MVeldhuis

Komen die wel bij je thuis?

elianmars

Maar als de airco is "vastgeslagen", neem ik aan dat de pomp vast zit. Dan heeft het in mijn ogen weinig zin om alleen de stroom er af te halen. Volgens mij loopt dan op een gegeven moment de multiriem vast.

elmarconi

Niet als de magneetkoppeling niet bekrachtigd wordt?
--
Autogas Inside . . .

grijzev70tdi

Citaat van: elmarconi op 05-03-2012 22:09:01
Niet als de magneetkoppeling niet bekrachtigd wordt?

Als het lager vast zit ook?, poelie draait toch altijd mee?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

RuudK

Ik ben alles behalve autotechneut, maar het klonk alsof hij ergens helemaal vast liep, vooral ook dat wanneer ik de sleutel omdraai alles uit gaat alsof ala seconde de accu leeg is.

@ MVeldhuis als je thuis service heb  jazeker en ik betaal al jaren en heb ze eigelijk nooit nodig gehad tot nu dan :-)

thuur

Ik zou toch even de spanning meten op de accu voor en tijdens het starten.

Als de aircopomp vast is gelopen kun je proberen de auto te starten zonder multiriem.


Gr ;)

ronnievolvov70

zou ik ook doen

heb een gehad met kapotte dynamo  kun jeje accu opladen wat je wilt maar dan trekt die na het startten weer leeg en met lege accu en kapotte dynamo loopt je auto gewoon niet
blij dat ik v70 rij:P

powerflux

handbak? even in versnelling zetten en heen-en-weer duwen. misschien is alleen je startmotor slecht en wil 'ie met een stukje verzetten weer.
Met hetzelfde gemak gooi je het in de achterbak

RuudK

Ik vermoed ook dat de startmotor er wat mee te maken heeft, had vanmorgen in zijn 2 gestart zonder koppeling en hij bewoog minimaal. heen en weer duwen lukt niet. Hij draaide vervolgens wel even rond maar aangezien het ding al beroerd start was het valse hoop.

Kon vandaag een auto lenen en heb dus geen tijd gehad voor de WW dit zal morgen worden.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn misère...

fredtref

Bij mij was destijds de aircopomp vast gelopen, niet meer te starten de vast gelopen pomp hield alles vast

RuudK

#13
Citaat van: fredtref op 06-03-2012 22:50:00
Bij mij was destijds de aircopomp vast gelopen, niet meer te starten de vast gelopen pomp hield alles vast
Inderdaad Fredref, het was dus de Airco, het lager was eruit/vast gelopen en dat ding stond helemaal vast. Net een belletje van de garage gehad: andere lees kortere multiriem erom, dus airco doet niet meer mee en ik kan weer even sturen voor 65 euro... wat een opluchting weer. Nu maar hopen dat hij het uithoud tot ik iets anders gevonden heb :-)

ps elianmars had het al goed bij de eerste reply!

Dank allemaal voor de reacties en adviezen.

RuudK

even een update, dat malle ding .. starten lopen het maat niet uit hoe koud het buiten is...

Is dit dan ook al die tijd (3 winters) het startprobleem geweest?

Airco is eraf, kortere multiriem erom en hopsakee.. ik heb speling met het zoeken naar iets anders.