interval d-riem 120kkm of 165kkm

Gestart door V70Twins, 26-07-2004 10:30:41

Vorige topic - Volgende topic

V70Twins

Toen ik de auto kocht hadden ze me gezegd dat bij 120kkm de d-riem was vervangen. Dat hadden ze ook inderdaad nagevraagd bij de dealer waar hij vandaan kwam, maar die verwarderde de d-riem blijkbaar met de poly-v-snaar die wel bij 120kkm vervangen was.

Toen ik erachter kwam dat de d-riem niet vervangen was heb ik mijn garage gebeld en kwamen we tot de conclusie dat dit zowel voor hun als voor mij een wat vervelende situatie was.

Nu bij de vervanging hebben ze me wat korting gegeven op de onderdelen en gematst met het aantal in rekening gebrachte uren. Zo uit de losse pols (de rekening heb ik niet bij de hand):

d-riem 56 Euro
spanrol 45 Euro
meelooprol 40 Euro
2 uur werk 68 euro

samen 209 ex btw

Overigens absoluut een bijzonder plezierige garage om zaken mee te doen. Blijkt hiermee, maar daarvoor ook al. Ze gaven me bijvoorbeeld een vol jaar garantie ipv de standaard 6 maanden zonder dat ik daar nou erg voor heb moeten onderhandelen (98-er 148kkm). En in die periode zijn ze ook absoluut niet zielig geweest met zaken waarover ik kwam 'zeuren'. En gedurende de garantieperiode een leenauto waar geen kosten voor worden berekend, zelfs de verreden brandstof niet!

Ik mag hier geen reclame maken, dus dat doe ik dan ook maar niet    ;)