Sejus zegt hoi!

Gestart door Sejus, 06-03-2012 21:58:24

Vorige topic - Volgende topic

Sejus

Beste forummers!
Ik kijk hier al een tijdje rond, dus het werd tijd om me eens netjes voor te stellen!
Sinds eind januari ben ik trotse (mede-)eigenaar van een turqoise pearl metallic 854 10v uit november '95.
Hiermee ging er dan eindelijk een jongensdroom in vervulling; mijn eerste Volvo! ;D

Doel van de aankoop is om in juli mee te doen met de carbage run, voor velen waarschijnlijk wel bekend.
Voor diegene die dit niet kennen, komt erop neer dat je voor 500euro een auto moet kopen om daar vervolgens mee door europa te rijden. In dit geval gaan we in 5 dagen via Dresden, Krakau, Budapest en Kroatie naar Salzburg rijden.

De roffel staat er nog aardig goed op, ondanks de leeftijd en de mooie stand van al over de 500.000km.
Helaas gaan we na de run wel (met pijn in mijn hart) afscheid nemen van 'm, omdat ik als 23-jarige student het nog niet op kan brengen om de auto te blijven rijden. Ik heb wel het voornemen om daarna een goede 855 te kopen in een mooiere kleur.

Ondanks de leeftijd, de stand van over de 500.000km en de aankoopprijs van slechts 400euro staat de roffel er nog best goed op. Rijdt heerlijk, zit heerlijk, interieur en exterieur zien er nog netjes uit.
Helaas wel wat dingetjes mis met de bolide:
- Stationair looptie ongeveer op 1500 toeren
- Er zit een lelijke ratel bij accelereren in lage toeren (koffiemolen)
- LPG-installatie werkt niet (helemaal bij deze benzineprijzen erg pijnlijk, ook in wegenbelasting)
- Dashboardverlichting gaat uit/flikkert bij langere ritten en reageert dan op mijn knipperlichten

Omdat het doel is, zo min mogelijk geld te besteden aan de wagen, zullen veel gebreken niet aangepakt worden. Wel gaan we 'm wat aanpassen voor de race. We gaan 'm onder andere een zebra-print geven met Plastidip en we hebben een lastdrager op het dak waar we het reservewiel monteren.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!