Even voorstellen

Gestart door solidnmgn, 08-03-2012 18:14:45

Vorige topic - Volgende topic

ronnievolvov70

solidnmgn

Valt wel mee 230,- had hoger verwacht.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

henry classic v70

Hoelang wil je gaan rijden met de wagen?
Voor € 1000,= zijn er wel wagens te koop natuurlijk, ook op gas.
Echter G2 is minder belasting aantrekkelijk dan een G3 (verschil is € 440,= p/jr)
Dan komt er zeer waarschijnlijk nog achterstallig onderhoud (groot onderhoud) bij, bijv. schijven/blokken/draagarmen/onderstel rubbers/motorsteun rubbers etc.
Hoeft ook nog geen probleem te zijn maar zijn wel extra kosten die je gaat maken.
Km stand zegt niet zoveel maar ook hier valt en staat alles met hoe het onderhoud is gedaan van de wagen.
Wil je een wagen in goede staat van onderhoud (met historie) dan ga je dat waarschijnlijk niet redden met jullie budget..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

solidnmgn

Dat ik een 850 met onderhouds history etc zou kunnen vinden voor ons budget heb ik achter me gelaten, al lang voordat we gingen kijken voor een auto.

Stel ik zou de 850 kopen voor 500 euro met nieuwe apk. hier ben ik al over aan het praten met de eigenaar. Zou het dan duur zijn om zeg maar voor die 500 euro een jaar lang te rijden zonder onderhoud. Een beetje het motto van. Hij blijft rijden to hij er mee stopt en hoge kosten gaat maken om er mee te rijden. Mijn vrouw en ik hebben al een beetje lopen rekenen vanavond.

Onze mondeo die we nu hebben die moet onderhoud hebben. Distributie riem moet echt vervangen worden. We hebben hem 2 jaar geleden voor 450,- gekocht en tot op de dag van vandaag alleen 4 nieuwe bandjes en twee lampjes en natuurlijk 1x apk kosten. Dat waren 2 goedkope jaren.

De rekening is als volgt.. Stel we kopen die volvo en zouden een half to heel jaar zonder onkosten kunnen rijden dan kunnen we in totaal 2000 bij elkaar sparen voor de aanschaf van een andere 850 of onderhoud van deze 850.. Jaarlijk zouden we dan dat bedrag hebben voor onderhoud/reperatie.. Zou dat voldoende zijn. of is de 850 gewoon weg zo duur om te rijden dat je beter een F40 voor de deur kan hebben staan.

Mondeo's zijn er genoeg te koop voor dat lage bedrag echter mijn vrouw en ik zijn door het zitten in z'n bak op slag verliefd geraakt, vooral de ruimte die je hebt met je kleine erbij (en hond). Vooral ook de veiligheid.

Groet Jacco.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

ronnievolvov70

ik persoonlijk zou het wel doen maargoed ik kan het een en het ander ook zelf aan de auto doen dat scheelt ook

gewoon goed de auto van onder en boven bekijken  en dan moet je de gok wagen gaat hij nog lang mee? maargoed dat weet je nooit

kijk de topic techniek goed door  en kijk waar je op moet letten

denk dat het wel goed komt

henry classic v70

APK is een moment opname, de volgende dag zou er maar zo iets stuk kunnen gaan natuurlijk.
Maar in principe zou het kunnen wat je aangeeft (je moet er geluk me hebben...), misschien is het raadzaam om ons eigen advertentie topic in de gaten te houden. Daar worden regelmatig leuke wagens aangeboden voor relatief weinig geld.

solidnmgn

Nogmaals heren (en dames).. ik ben zeer verrast over de zeer snelle en goede reacties op dit forum... Als de auto's net zo goed zijn dan geloof ik gelijk waarom er zoveel rijden op de weg. Nu je er op let zie je ze overal rijden.

Heb diverse topics al helemaal door gelopen en dingen op geschreven waar ik moet letten. We gaan zaterdag gewoon even kijken en kijken wat het is.

ronnievolvov70

okee doe je best maar even

wel even melden als je bent geweest of het wat is ben wel benieuwd ;D

henry classic v70

Waar kom je vandaan en waar staat de wagen, misschien is er een ervaren forum-sleutelaar die met je mee kan kijken..?

antraciet

Hallo Jacco

Welkom op het forum. 1 tip ga meerdere 850's bekijken en rijden dan kun je verschil merken/zien. Het is in ieder geval wel de beste tijd om een grote bak, zoals de meeste niet liefhebbers m zien, te kopen. Succes en je kunt altijd een ervaren forummer meevragen.

groet Arjen

antraciet

uhmm Henry was me voor  ;D ;)

henry classic v70

Citaat van: antraciet op 08-03-2012 23:00:49
uhmm Henry was me voor  ;D ;)

Haha, goed hè Arjen... 2 zielen 1 gedachte ;)

solidnmgn

Ik kom uit de nabije omgeving van nijmegen (Deest)

1e 850 staat in biddinghuizen
http://link.marktplaats.nl/538242102

van deze weet ik dat ie 415 gelopen heeft en de riem bij 375 in 2008 vervangen is

2e 850 staat in hoogeveen
http://link.marktplaats.nl/536820567

hier is de km stand wel 1 ton lager maar weet ik nog niet wanneer de riem vervangen is geweest

Beide niet echt in de buurt van mij. Maar zou natuurlijk van het weekend kunnen kijken bij een aantal dealers in de omgeving van nijmegen en kijken of ik daar een test rit zou kunnen maken.

Bij welke van twee bovenstaande 850's hebben jullie het beste gevoel. Bij de tweede is de motorkap de blanke lak kwijt. zou dit kunnen komen door een overhit motorblok of zal het gewoon puur pech zijn.

Als Beide niks zijn moeten we hopen dat de mondeo nog een maand volhoud. Volgende maand ben ik jarig en zal het budget zowiezo hoger zijn...

henry classic v70

Een "goed gevoel" kun je pas krijgen als je de wagen hoort lopen, die in Hoogeveen is bij een autobedrijf. Mocht er iets mis mee blijken te zijn is dat misschien makkelijker te verhelpen als een particulier..
Google dat autobedrijf eens, dan ben je er zo achter of dit een betrouwbaar adres is

Ludo

Citaat van: solidnmgn op 08-03-2012 18:14:45
Alleen het zien en voelen van z'n auto is al prachtig.

Ons Budget is nog geen 1000 euro.

Onlangs zijn mijn vrouw en ik, pappa en mamma geworden.

Ja ik heb dat ook, een Ferrari, Corvette of Porsche..., prachtig.  :eusa_drool:
Maar zo lang mijn budget niet in die buurt komt, of dat ik de centen daarvoor "langs alle kanten bij mekaar zou moeten schrapen", zou ik daar niet eens aan denken, maar gebruik ik mijn (beetje) wijsheid.
In dit geval zou ik dan zeggen, hoe prachtig ook, de opvoeding van het kind staat voorop.
Met alle respect, maar de laatste centen bij mekaar zoeken voor een auto, is totaal verkeerd bezig.