zware brom bij achteruit wegrijden met koude motor.

Gestart door JW, 09-03-2012 15:22:09

Vorige topic - Volgende topic

JW

Hey,

zoals in de titel, bij achteruit wegrijden met koude motor geeft de 850 een brom. Lijkt erger te zijn als het koud is. De auto staat meestal op een iets aflopende oprit (nog geen 10%?) dus om weg te rijden is altijd wat meer gas nodig (1500 rpm oid), hij rijdt niet in de R die berg op met stationair toerental.

Ik neem aan dat het met een of andere motorsteun te maken heeft, iemand enig idee welke het kan zijn?
De steunen (behalve de bovenste) zijn nog allemaal origineel/oud (230.000 km). De steun aan de D-riem kant heeft wel wat roestsporen vanuit de naad rubber-staal dus die is misschien langzaam wat minder.

Het is een t-5 automaat uit 1996 en er zit wel een poly bovenste motorsteun in maar dit geluid heeft ie al langer dan die steun er in zit.

Thnx!  :)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Wout309t

Kan ook zijn dat door het naar voren kantelen van je motor bij achteruit rijden onder hoge belasting je uitlaat iets raakt onder de auto...
Motorsteunen vervangen kan nooit kwaad.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Als het de motorsteunen niet zijn zou ik even de uitlaatklem controleren.
De klem die de voorste en achterste uitlaatdelen samen houd, als die iets los zit, krijg je ook een brom(mer) bij achteruit rijden.

JW

Citaat van: Wout309t op 09-03-2012 15:43:23
Kan ook zijn dat door het naar voren kantelen van je motor bij achteruit rijden onder hoge belasting je uitlaat iets raakt onder de auto...
Motorsteunen vervangen kan nooit kwaad.

Citaat van: Ludo op 09-03-2012 16:27:22
Als het de motorsteunen niet zijn zou ik even de uitlaatklem controleren.
De klem die de voorste en achterste uitlaatdelen samen houd, als die iets los zit, krijg je ook een brom(mer) bij achteruit rijden.

Hey, bedankt voor de suggesties. Had zelf niet direct aan de uitlaat gedacht. Ga er dit weekend naar kijken! 
Zorgen dat die auto netjes/goed blijft :)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

francois