rechts wegtrekken

Gestart door riscybeertje, 09-03-2012 20:01:41

Vorige topic - Volgende topic

riscybeertje

Hallo

Als ik stevig rem trekt de auto sterk naar rechts en als ik snle optrek vanuit stilstand dan trek de auto naar links.

iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken??

Gr Peter

Hengeveld

Draagarm (rechts)

riscybeertje

Moet ik dan beide kanten vervangen of 1 kant genoeg? Kan je deze controleren voor ik hem vervang en is dit makkelijk zelf te doen??

Thanks so far

Hengeveld

Eigenlijk moet je die altijd links en rechts samen vervangen en vervolgens laten uitlijnen. Er is ook verschil ik kwaliteit tussen origineel en imitatie. Vervangen kun je makkelijk zelf, als je enigszins technisch bent en de auto op kunt krikken. Oh ja, de bussen met de rubbers pas volledig vastdraaien als de auto weer op de wielen staat.

Kijk voor het uitlijnen meteen naar eventuele speling op de stuurkogels; anders mag je nog een keer uitlijnen als je die later vervangt.

riscybeertje

Snel op internet gekeken prijs ligt zo rond de 50 a 60 euro per kant Weet niet wat ze orgineel kosten maar de duurte is het zo te zien niet. Morgen eens even navragen.
Hoe controleer je de stuurkogels???

Gr peter

Hengeveld

Origineel zijn ze wel wat duurder hoor.

Citaat van: riscybeertje op 09-03-2012 20:29:15
Hoe controleer je de stuurkogels???

Auto aan voorkant opkrikken. Voorwielen op 3 en 9 uur vastpakken en heen en weer bewegen.
Per kant heb je een binnenste en een buitenste stuurkogel. Als je speling merkt, kun je meestal wel met de hand bij de kogel voelen of het die is, als je het wiel tegelijkertijd heen en weer beweegt. Werkt met beste als je dit met z'n tweeën doet.

Elsje

Ik had imitatie maar die hebben het nog geen 65.000 volgehouden. Dus nu voor origineel gegaan maar die zijn wel een stuk duurder. Maar goh wat een verschil  :)

Uitlijnen gaat woensdag gebeuren en dan weer de zomercomets erop.

riscybeertje

Mag ik vragen wat ze orgineel gekost hebben?? Zit nl een dealer bij me om de hoek.

Maandag ga ik wer over op andere velgen met zomersloffen erop 215 -55 -16 nu heb ik 195 - 55 - 15 bandjes hebben schijnbaar nog een mm of 44 profiel maar zit er een afwijking in tussen deze 2 maten??

Hengeveld

Prijs van originele draagarmen weet ik uit mijn hoofd niet. Iemand anders?

Ja, onderling 8% verschil in omtrek. Beide maten zijn niet origineel, maar kunnen eventueel wel. Ik denk overigens dat je je vergist en dat je 195/65/15 hebt. Die maat komt veel vaker voor. Origineel is 195/60/15 en 205/55/16 205/50/16.

Elsje

Citaat van: Hengeveld op 09-03-2012 20:58:51
Prijs van originele draagarmen weet ik uit mijn hoofd niet. Iemand anders?

Ja, onderling 8% verschil in omtrek. Beide maten zijn niet origineel, maar kunnen eventueel wel. Ik denk overigens dat je je vergist en dat je 195/65/15 hebt. Die maat komt veel vaker voor. Origineel is 195/60/15 en 205/55/16.

Origineel is 205/50 R 16, 205/45 R 17  :eusa_whistle:

Overigens rij ik zelf met 215/45 R 17

riscybeertje

De winterbanden nu erop hebben echt de maat van 195-55-15 andere waren er op dat moment niet.
De andere die ik maandag ga halen hebben echt de maat 215-55-16. volgens de persoon waar ik ze van overneem.

Met de breedte heb ik dus geen probleem????

Hengeveld

Elsje, je hebt gelijk met 205/50/16.

215/55/16 moet kunnen qua breedte. Je snelheidsmeter zal te laag aangeven.

riscybeertje

Nou dat is niet erkeerd dat hij lager aangeeft. Moet de 1ste 3 jaar even oppassen grrrrrrrrrrrr

mei 2011 gelaserd met de motor op een weg waar je maar 80 mocht! Wist ik veel hihihi

Marc O.

Citaat van: riscybeertje op 09-03-2012 21:17:37
Nou dat is niet erkeerd dat hij lager aangeeft. Moet de 1ste 3 jaar even oppassen grrrrrrrrrrrr

mei 2011 gelaserd met de motor op een weg waar je maar 80 mocht! Wist ik veel hihihi

Eehh....als je teller te weinig aangeeft dan rijd je in werkelijkheid dus sneller dan je denkt. Extra oppassen dus ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 09-03-2012 21:27:59
Citaat van: riscybeertje op 09-03-2012 21:17:37

Eehh....als je teller te weinig aangeeft dan rijd je in werkelijkheid dus sneller dan je denkt. Extra oppassen dus ;)

Inderdaad. Je teller geeft 100 km/uur aan, terwijl je met deze (veel te grote) banden eigenlijk 105,2 km/uur rijdt.