480 turbo

Gestart door dopie, 11-03-2012 12:29:59

Vorige topic - Volgende topic

dopie

Nou ben er vandaag geweest en het viel een beetje tegen.
De spatborden hadden van die plastic covers die in de kluer waren gespoten,dacht eerst dat dat zo hoorde. maar na wat vragen bleek dat te zijn om de anders zichtbare roest.
Verder was het tapijt nat en vochtig aan de onderkant, verder leek ie wel netjes droog. Al het elec deed het wel allemaal netjes. Alleen onder de autp lagen veel plekken droog en nat. Heb toen gevraagd of de auto altijd op deze plek  stond en dat was ja.
Verder zat er ook een goede auto historie bij met alle papieren.
Maar van de dinegn die ik gezien heb, had ik ook genoeg gezien.
Dit gaat hem niet worden dus we gaan verder kijken wat er nog meer is.
Wel jammer want vond het een mooie kleur en mooie velgen gewoon een mooie auto om te zien (van afstand).

verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

grijzev70tdi

What!!! heeft hij hem nog niet verkocht? Die stond er 5 jaar terug ook al op volgens mij. herken de foto's nog ieder geval
Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 12-03-2012 18:42:46
What!!! heeft hij hem nog niet verkocht? Die stond er 5 jaar terug ook al op volgens mij. herken de foto's nog ieder geval

Zat misschien te wachten op een waardestijging?  ;D

Elsje

Leuke karretjes jammer dat de eerste zoveel problemen hadden

grijzev70tdi

Citaat van: verron op 12-03-2012 18:44:16

Daar wacht ook al 6 jaar op ;D

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 12-03-2012 18:46:03
Citaat van: verron op 12-03-2012 18:44:16

Daar wacht ook al 6 jaar op ;D

Geduld Jasper, nog een jaar of 2, dan worden eerste belastingvrij dan zal het wel komen......d'r zijn er natuurlijk altijd die vast een voorschotje nemen.....wel een mooie presentatie trouwens!
http://www.autowereld.nl/volvo/480/1.7-turbo-2519879/details.html]nog een jaar of 2, dan worden eerste belastingvrij dan zal het wel komen......d'r zijn er natuurlijk altijd die vast een voorschotje nemen.....wel een mooie presentatie trouwens!
[url]http://www.autowereld.nl/volvo/480/1.7-turbo-2519879/details.html

grijzev70tdi

Oef... Das duur....

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 12-03-2012 18:56:08
Oef... Das duur....

Hmm, heb er een aardig zooitje van gemaakt zie wel...............
Maar wel erg mooi en veel zorg en aandacht aan gegeven lijkt het, maar ja bijna 6000 euri's.............

grijzev70tdi

dopie

Nu stoot ik vast een paar mensen tegen het hoofd :), maar ik peroonlijk zal ik nooit een rode auto kopen. Neemt niet weg dat ik ze niet mooi vind maar het is gewoon niet een auto kleur die ik zal kiezen.
Vind bijv de 850 R in het rood wel een hele mooie auto maar zal hem toch niet om de kleur kopen.
Mmm toch wel raar want heb de saffron ook zeker niet gekocht om zijn kleur maar om de staat waarin hij verkeerde/verkeerd. Hij had van mij wel wit of blauw :) mogen zijn.
Maar we kijken gewoon verder heb al wat meer PB`s gehad dus dat komt wel goed.

Daniel480

De 480 heeft zijn zwake plekjes, maar na meer dan 10 jaar met verschillende 480´s te hebben gereden moet ik zeggen dat deze auto slecht gepraat wordt.

Als men een 480 koopt is het in het begin lastig, want je moet heel zeker achterstalling onderhoud weer inhaalen.
Ik weet niet waarom, maar de mensen doen gewoon niets om hun 480 mooi te houden, alhoewel het niet moeilijk is.

De laatste is 1995 gemaakt, dus na nu bijna 17 jaar kan je wat roest verwachten bij een auto die niet is verzinkt.
Pakkingen dichten niet meer zo goed af als vroeger, enz. En autos met een glazen achterklep kunnen nooit helemaal dicht zijn  ;)

Wie als eerste alles nieuw afdicht zal ook geen waterval in zijn 480 meer vinden. Nieuwe achterlichten zijn een must, want de oude zullen zeker spuuglelijk zijn. Zelfde kwaliteit als de Estate achterlichten bij de 850 tot 1995.

Elektrisch kunnen na s´minstens 17 jaar ook wel weerstanden en soldeerpunten slecht worden. Bekend probleem ook bij de 850 met o.a. zijn ABS controller.

Interieur kraakt wel enorm, maar kijk eens hoe licht dat alles is gemaakt. Het is kraakvrij te maaken, vraag het de liefhebbers.

Een groot probleem is dat nu 12 jaar na het einde van de productie heel veel onderdeelen niet meer leverbaar zijn. o.a. knipperlichten aan de voorkant. Mooie nieuwe zijn toch een must voor goede looks.

Als zelf aan de auto werken geen probleem is en de 480 ook echt mooi gevonden wordt zeg ik : Gewoon kopen.

Gr. Danny

Domaso

Citaat van: verron op 12-03-2012 18:41:30
Hej Dopie, staat nog een mooie in Heino en mooie roode.
http://www.autowereld.nl/volvo/480/1.7-turbo-927107/foto.html

Voertuigsoort           Personenauto
Merk           Volvo
Handelsbenaming           480 TURBO E2
Brandstof           Benzine
APK
Vervaldatum APK           29-09-2005
Registratie
Datum aanvang tenaamstelling           15-03-2008 (4,0 jaar)
BPM           Niet geregistreerd
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

ronnievolvov70

logisch dat die daar dan al een paar jaar staat ;D