Knopje automaat blijft weer eens hangen suggesties?

Gestart door LouisXIV, 11-03-2012 17:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisXIV

Vorig jaar vlak voor de vakantie al eens mijn contactslot laten vervangen omdat ik de sleutel er niet uit kreeg. Bleek achteraf dat er een koppeling zit tussen de knop van de automaat en het contactslot. Vervolgens de knop al eens bij Volvo gangbaar laten á 60 euro.
Het knopje van de automaat zat de afgelopen week al een paar maal vast en vandaag alleen al 5 x
Nu heb ik een vraagje ik ben een behoorlijke newbie op technisch gebied;

1) Kan ik er straffeloos wat WD40 in spuiten om hem weer gangbaar te maken? Of kan ik hem beter weer naar Volvo brengen?
2) Als ik hem naar Volvo breng wat zou dan (als dat nodig is) een vervangende pook met pooknop kosten incl montage?
Ik ben er nu wel klaar mee namelijk.

Of is er een forumlid die niet te ver (straal 50 km Soest) woont die mij hier mee zou kunnen en willen helpen?

Kortom wat kan ik het beste doen?

gerritjan

Ik hebdat probleem ook gehad en er gewoon teflonspray in gespoten, en klaar was het :eusa_dance:

gr ger
ger

LouisXIV

Citaat van: gerritjan op 11-03-2012 17:06:49
Ik hebdat probleem ook gehad en er gewoon teflonspray in gespoten, en klaar was het :eusa_dance:

gr ger
uh teflonspray :eusa_eh: Mag en kan WD40 dan ook?

mehn

Over welke knop hebben we het eigenlijk? De knop aan de pook of "Shiftlock override"?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fredtref

Bij mij blijft het knopje ook hangen, ik heb 3 knopjes op rij S. E. W

LouisXIV

Citaat van: mehn op 11-03-2012 17:18:20
Over welke knop hebben we het eigenlijk? De knop aan de pook of "Shiftlock override"?
IK heb het over de knop aan de pook die je inknijpt als je een andere versnelling wil kiezen. In mijn geval vaak P(ark) / R(everse) en D(rive).

gerritjan

ger

)()()sT

Je kunt 'm  vernieuwen.. Misha heeft het in zijn vorige S70 gedaan en beschreven. Ik spoot er van tijd tot tijd wat siliconenspray in, dat hielp ook. Uiteindelijk heb ik voor een rigoureuze oplossing gekozen:



;D

blauweroffel

Citaat van: )()()sT op 11-03-2012 18:13:05
Je kunt 'm  vernieuwen.. Misha heeft het in zijn vorige S70 gedaan en beschreven. Ik spoot er van tijd tot tijd wat siliconenspray in, dat hielp ook. Uiteindelijk heb ik voor een rigoureuze oplossing gekozen:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/75243f70.jpg

;D

Zit die pookhoes aan de onderkant niet vast of zo, of is dat een vertekening van de foto?

BR

LouisXIV

Citaat van: )()()sT op 11-03-2012 18:13:05
Je kunt 'm  vernieuwen.. Misha heeft het in zijn vorige S70 gedaan en beschreven. Ik spoot er van tijd tot tijd wat siliconenspray in, dat hielp ook. Uiteindelijk heb ik voor een rigoureuze oplossing gekozen:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/75243f70.jpg

;D
flauw een handbak  ;)

Bas850

Citaat van: LouisXIV op 11-03-2012 18:39:50
Citaat van: )()()sT op 11-03-2012 18:13:05
Je kunt 'm  vernieuwen.. Misha heeft het in zijn vorige S70 gedaan en beschreven. Ik spoot er van tijd tot tijd wat siliconenspray in, dat hielp ook. Uiteindelijk heb ik voor een rigoureuze oplossing gekozen:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/75243f70.jpg

;D
flauw een handbak  ;)
Was eerst een automaat.

Had er ook last van, beetje pielen en wat erin spuiten. Uiteiendelijk een nieuwe pook gescoord en die erop gezet.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

LouisXIV

#11
vrouwlief informeerde vandaag. Kosten nieuw ca 250 tot 300 euro inclusief montage.

Ik wacht dus nog ff af met vervanging tot hij definitief niets meer doet.

hathü

Dat knopje bleef bij mij vorig jaar ook hangen, flink wat siliconenspray erin gespoten, hij doet het nog steeds goed.

elianmars


)()()sT

Citaat van: blauweroffel op 11-03-2012 18:29:47
Zit die pookhoes aan de onderkant niet vast of zo, of is dat een vertekening van de foto?

BR

Klopt, ik moet er nog iets op verzinnen.... Ik vond een houten pook mooi matchen bij mijn dash. Echter, alleen een 850 T-5R is geleverd met een dergelijke pook dus die is erin geknutseld. De sparing van een *70 middenconsole (AT en MT hetzelfde) is echter een stuk groter.

@ Louis: idd ;D Het was eerst een automaat, en daar werkte een stoot siliconenspray goed. Ik heb de pook liggen en je ziet dat er ook een stukje van het knopje afgebroken is.