olie? lekkage

Gestart door volvorama, 12-03-2012 16:09:41

Vorige topic - Volgende topic

volvorama

Vandaag zag ik een aantal flinke vlekken op het garagepad liggen. Toen de auto thuis kwam gelijk even eronder gekeken.

Links voor lijkt het oliefilter nat en zijn er ook sporen van een vloeistof direct achter het oliefilter op een plastic kap die daar zit (de kap zit ook rechts). Van bovenaf gezien kun je ook sporen van de lekkage zien. Deze plek zit ook links en in de diepte zeg maar.

Iemand een idee wat dit is en waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt.

Jack v

Dat zal van de voorste oliekeering of oliepomp komen. Neem de db kap er eens af is maar 1 boutje en dan de kap rechtnaar boven halen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

francois

oliekeering is zo gemaakt als hij lekt

grfr

volvorama

Krijg de kap er niet af, de moer zit te vast. En aangezien ik momenteel nogal last van mijn rug heb ik durf ik niet veel kracht te zetten. Dat moet dus even wachten.

Maar dan wat anders. Vannacht heeft er een stuk karton onder de auto gelegen en die was vanmorgen nog schoon. Vanmorgen even gestart en laten draaien, maar het karton is nog steeds schoon. Ik snap het even niet.

Douwe

Citaat van: volvorama op 13-03-2012 11:00:35
Krijg de kap er niet af, de moer zit te vast. En aangezien ik momenteel nogal last van mijn rug heb ik durf ik niet veel kracht te zetten. Dat moet dus even wachten.

Maar dan wat anders. Vannacht heeft er een stuk karton onder de auto gelegen en die was vanmorgen nog schoon. Vanmorgen even gestart en laten draaien, maar het karton is nog steeds schoon. Ik snap het even niet.

Iemand anders zijn auto op jouw oprit ;D ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

francois

het is geen moer maar een bout
heb je er nog genoeg olie  in

grf

volvorama

Ja inderdaad, een bout. Ik was even in de war omdat ik zocht naar een schroef  ;D

Er zit nog genoeg olie in. Ergens tussen min en max, maar dichter bij de min.

francois

laat eens warm lopen en dan wat gas er op dan wordt de olie goed omhoog geslingerd

grfr

volvorama

Het is inderdaad bij de vuldop. Eerlijk gezegd was dat zo ook wel te zien, maar ik keek op de verkeerde plek.
Iedereen bedankt voor de tips.

grijzev70tdi

Citaat van: Douwe op 13-03-2012 16:42:17
Citaat van: volvorama op 13-03-2012 11:00:35

Iemand anders zijn auto op jouw oprit ;D ;D

Of nieuw stuk karton eronder ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

roling

De vuldop ring is een veel voorkomend euvel. De rubberen ring wordt in de loop van de tijd hard en dicht niet goed meer af. Vervang deze om de twee jaar (kosten 2,71 euro) en voorkom nattigheid.