bagagnet plaatsen in rugleuning

Gestart door blauweroffel, 15-03-2012 14:49:49

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Hoi,

Ik wil morgen een bagagenet plaatsen in d rugleuning van een classic. Ik heb m zelf uit n sloper gehaald, maar darbij hoefde ik niet voorzichtig te zijn: ik heb de kunststofkap van de grote  leuning (de 2/3) er per ongeluk afgebroken.
Er zitten 2 kleine dopjes, maar ik had de indruk dat de kap er met plastic nagels vast gemaakt is.
Hoe krijg ik dat los, zodanig dat ik het ook weer terug kan plaatsen?

groet

BR

phil73

Je kan hem er zo aan de zijkant inschuiven als je het kapje er af hebt gehaald.
wel eerst even opwinden.

Is echt 10 minuten werk.
Volvo 850 2,5i op LPG

blauweroffel

Citaat van: phil73 op 15-03-2012 18:12:02
Je kan hem er zo aan de zijkant inschuiven als je het kapje er af hebt gehaald.
wel eerst even opwinden.

Is echt 10 minuten werk.

Ok, maar er moet toch een ringetje op aan het uiteinde? Die heb ik tenminste wel afgehaald met de demontage

groet

BR

MrCain

Die plastieke nageltjes moet je doordrukken en de kans is zeer aanwezig dat je het pinnetje niet meer terug vind....
Maar die negeltjes kan je gewoon bestellen bij de dealer kosten dacht ik iets van 30 of 40 cent per stuk.
Je kan ook je leuning er uit halen en deze op zijn rug leggen als je de pinnetje doordrukt : dan is de kans dat je deze weer vind een stuk groter!

En het borgringetje kan doorbreken als je deze er af trekt, en deze kost ook niet echt de wereld (75 cent of zo??) zelf vervang ik de ringen en de plastieke nageltjes. is het gelijk weer goed en netjes!

En voorzichtig je net weer opspannen, is ff kieken hoe strak deze moet maar daar kom je vanzelf achter  :eusa_whistle:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

marc-850

Ik heb ook zo'n net in de 850, echter rolt hij niet (meer) op.
Waar kan het probleem zitten en hoe is dit op te lossen?

blauweroffel

Citaat van: marc-850 op 18-03-2012 12:27:42
Ik heb ook zo'n net in de 850, echter rolt hij niet (meer) op.
Waar kan het probleem zitten en hoe is dit op te lossen?

Volgens mij:

Kappen aan de binnenzijde (dus daar waar de eenszits leuning tegen de 2 zitsleuning zit) loshalen door de torx los te draaien
Dan kijk je tegen de ijzeren plaat/ring van het netje aan, die kun je iets naar je toe halen en dan een slag of 2/3 draaien en weer vastzetten.
DE veer is dan weer gespannen.

BR