achter remschijven niet blank

Gestart door superrobke, 16-03-2012 11:44:30

Vorige topic - Volgende topic

superrobke

Hoi,

Tijdens de APK was er afkeur op de achterste remschijven, hier zat te veel roest op, dit is wel opgelost, hoe dat
weet ik niet. (dit is ongeveer 4 weken geleden). Nu heb ik vorig weekend de winterbanden
erafgehaald (stalen velgen) en heb er nu dus de zomerbanden opliggen en dan
zie je dus gelijk dat de remschijven niet blank zijn.

Ik heb bij andere auto´s gekeken en ook daar zijn de achterste schijven gewoon blank.
Ik heb deze week achteruit gereden en dan geremd, je voelt dan de auto wel remmen aan de achterkant
en de auto duikt ook iets in. 

nu naar de schijven achter gekeken, hier is nu wat blank ijzer te zien wat door het roest laagje hen komt.

Ik zal vanmiddag eens kijken hoe het met de blokken zit want volgens mij moet ik bij remmen gewoon blanke schijven krijgen.

iemand nog tips hier

wordt vervolgt

gr Robke  8)

-D©©©L-

Ik zou toch maar eens kijken of de remklauwen wel echt goed gangbaar zijn.

superrobke

vanmiddag ff gekeken en de rem blokken zijn zowat kompleet weg  :eusa_whistle: , die gaan we morgen dus vervangen.
Is er nog iets waar speciaal opgelet moet worden ?

gr Robke  8)

Hans Duiven

Citaat van: superrobke op 16-03-2012 20:42:58
vanmiddag ff gekeken en de rem blokken zijn zowat kompleet weg  :eusa_whistle: , die gaan we morgen dus vervangen.
Is er nog iets waar speciaal opgelet moet worden ?

gr Robke  8)

Ja, lees de post van Marco nog eens...

superrobke

Dat zal ik ook zeker doen, maar om goed te remmen heb je toch minimaal goede remblokken nodig.

ik zal zo eens verder kijken want volgens mij is hier wel het een en ander te vinden over de achter remmen.

bedankt in ieder geval.

gr Robke  :D

superrobke

Nou remblokken zijn vervangen  :laugh: , oude remblokken waren helemaal weg.  :eusa_wall:
Zuigers zijn mooi schoon en zien er netjes uit en de remschijven zijn zo'n 9,6 mm dik.
Een paar keer goed geremt en de schijven worden al aardig blank.
groetjes Robke  8)