Achterklep gaat niet meer open

Gestart door marc-850, 18-03-2012 17:00:45

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Sinds vandaag gaat mijn achterklep niet meer open.

Ik heb onlangs de stekker van de CV los gehaald, omdat bij het openen van de achterklep soms alle deuren op slot springen  :eusa_think:
Dus openen en sluiten doe ik met de sleutel. Maar nu is-tie op slot en gaat niet meer open.

Wat nu?  :-\

UserID6342

Achterbankleuning klappen, koffer even in en aan de handgreep trekken zodat de klep opengaat.  Mocht dat laatste niet lukken dan kun je (als je een beetje voorzichtig bent) de achterklepbekleding zo loshalen en dan van binnenuit het slot losschroeven.

Beweegt de sleutel wel in het slot ?  Zo ja, dan zal hoogstwaarschijnlijk het meenemertje uit / af het slot liggen.

marc-850

Ik had al aan de hendel binnen getrokken (bekleding lag er al af), maar gaat niet open.
Sleutel kan ik wel gewoon in het slot van links naar rechts draaien. Morgen dan maar eens kijken of het inderdaad het meenemertje is wat los is geschoten.

UserID6342

Kijk ook gelijk even of de stift die het slot ingaat er nog op zit. Dacht dat  er in het totaal 2 of drie stiften gebruikt werden bij de achterklep sloten, eentje voor de buitenhandgreep, eentje voor de binnenhandgreep en eentje voor het sleutelslot