Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Het is wel de bedoeling dat hij even mee gaat. Afgelopen jaar genoeg werk aan gedaan.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jacques1967

Tja, wat zijn we verontwaardigt dat de volvo 850 roest... De alter 1,s zijn nog maar 20+ jaar oud. Haha.. Die van mij begint ook sporen(van binnenuit) te vertonen van een oude schade (spatbord rechtsvoor). Ik moet al tegen een kant en klaar spatbordje aanlopen in de juiste kleur wil ik dat gaan aanpakken. De achterklep begint ook enkele spikkels te vertonen onder de lak.. Maar valt allemaal nog reuze mee. Maar als je er nog een tijd mee vooruit wil zou ik de delen gewoon verlassen.en de kokerbalk voorzien van anti roest middel.Succes

grijzev70tdi

Hij heeft ook wat roest op rechter voor spatbord, en iets op de achterklep. Daar maak ik mijn geen zorgen om, dat is allemaal simpel te vervangen.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 24-04-2013 15:21:44
Goed balen.

Heb je de dorpel links er ook af gehaald?

Links er ook afgehaald, daar is niks mis mee. Paar kleine plekjes, maar mag geen naam hebben. Is kwestie van schuren en anti-roest erover.

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 24-04-2013 16:42:38
Citaat van: Taranis op 24-04-2013 15:21:44
Goed balen.

Heb je de dorpel links er ook af gehaald?

Links er ook afgehaald, daar is niks mis mee. Paar kleine plekjes, maar mag geen naam hebben. Is kwestie van schuren en anti-roest erover.
Gelukkig dat het maar 1 kant is. Heb je die wielkuipen ook los gehad ?

grijzev70tdi

Nee, maar is makkelijker als het wiel eraf is. En mijn potkrikje past niet meer onder de auto  :eusa_whistle:

elianmars

Het is een beste plek, maar ik zou de wagen niet direct afschrijven. Dit lijkt me toch wel weer goed te krijgen.
Ik heb wel erger gezien, hoor.

KIM

Hier nog een.
Ik heb wat zitten bakken en braden aan de FIAT 126 en de FIAT 500  :eusa_wall:

Het meeste werk zal gaan zitten in het deel aan de binnenzijde; vaak is dat ook het meest slechte deel.
Ik denk als je je een goede dag kwaad maakt, dat je het laswerk wel voor elkaar hebt.

Ik ben geen voorstander van overzetplaatwerk; zet er mooi een stuk uit de zwarte in.
Waar je wel even op moet letten is dat je het buitenste en binnenste deel van de dorpel van elkaar loshaalt. Het plaatwerk aan de binnenzijde kun je ook fabrieken uit losse stukjes plaatwerk; dit ga je toch nooit meer zien.

Ik zou de buitenzijde weghalen tot vlak bij het eerst zichtbare afwateringsgat want daar zit geen roest meer.
Ik denk dat je met Ton er een leerzaam klusje aan kunt hebben.

Thijs850

Succes, wat een ongelooflijk gat zeg..
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

henry classic v70

Ik ben d'r niet zo bang voor dat dit niet meer goed komt... kun je goed lassen Jasper?
... anders zou ik het laswerk aan een goeie lassende forummer over laten.
Spulletje voorbereiden lukt jou ook wel gezien de afgelopen tijd wat je al voor mekaar hebt gekregen, daar zie je straks niets meer van.
En ja er zit nu een gat maar zo dramatisch is dat niet ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Maar een lasmeeting houden dan. Ik heb ook nog een plekje, wel wat kleiner, maar toch

KIM

Stiekum jeuken mijn handen hier toch best wat van hoor.
Helaas heb ik nog steeds geen lasapparaat...

In het geval van een lasmeeting wil ik best een handje toesteken (nog een paar weken wachten, dan loop ik weer als een kievit).

ZC3rr0r

Meld me ook als roestorateur van Italiaans pisbakkenstaal.

Ook moderne Alfa's (147, 156) en Fiatjes (Punto 2e serie, Barchetta, Marea) roesten nog als vanouds hoor ;)
Devies: Vervang wat verrot is, behandel alles wat blank (te maken) is.

KIM

Lasmeeting: Mooi sponsorklusje voor Taranis?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 24-04-2013 20:55:38
Lasmeeting: Mooi sponsorklusje voor Taranis?  ;D

In Noorwegen? :eusa_whistle:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein